4 Şubat 2017 Cumartesi

Avalon'un Sisleri 1. Kitap: Büyü Ustası - Marion Z. Bradley / İnceleme


Marion Zimmer Bradley'nin yazdığı Avalon'un Sisleri Serisi, Arthur döneminde yaşanan tarihi olayları masalsı bir dille aktaran şahane bir kitap. Dört kitaptan oluşan serinin birinci kitabı olan Büyü Ustası hem bilgilendirici hem de merakla okumanızı sağlayacak bir kurguyla yazılmış. Kitapta ilk olarak Hristiyanlığın Pagan inanışları ve kadınların özgürlüğü üzerinde kurduğu baskıyı gözlemleyebiliyorsunuz. Kilisenin yaptığı bu baskılar eleştirel bir dille anlatılmış. Feminist yaklaşımla yazılan mistik - fantastik kitapları çok seviyorum. Bradley bu kitabında kadın karakterleri ön plana çıkarmış ve onları başarılı bir şekilde işlemiş.

Büyü Ustası Kral Arthur'un öncesinden başlıyor. Kitabın temelinde Tanrıça inancı çevresinde birleşen kadınların yaşadıkları ve Avalon'un kaderi var. Arthur'un anneden öz kardeşi Morgaine, kitabın ilk sayfalarında anlatıcı kimliği ve kederli cümleleriyle karşımıza çıkıyor. Kadın olmak zor çünkü Tanrıça inancı taşıyorsan tamamen ona aitsin ve sana yazılan kadere göre hareket ediyorsun. Hristiyan kadınlar zaten kocalarının gölgesinde yaşamaya çalışan bitkiler gibi. Morgaine bunların arasında kaybolduğunu hissettikçe okuyucu olan ben de Avalon'a giden sisli gölün içinde kaybolmuş hissine kapıldım. Bradley kadınları anlatırken kederlerini ve güçlerini ön plana çıkarmış. Bunların üstüne Avalon'un gizemleri ve tarihi kurgu da eklenince ortaya sağlam bir kitap çıkmış. 

Büyü Ustası için kötü yönde hiçbir eleştirim yok. Kelt mitolojisine ilgi duyan birinin beğenerek okuyacağını düşünüyorum. Okurken biraz açık görüşlü olmakta fayda var, özellikle Tanrıça inanışı konusunda. Serinin diğer üç kitabı da elimde olduğu için mutluyum. Maalesef yeni baskıları yok ama sahaflardan bulabilirsiniz. Aslında yayınevi bütün seriyi tek bir kitap olarak yeniden bassa şahane olurdu. ^.^ Son olarak, kitabın boyutu çok hoşuma gitti. Ne cep boy kadar küçük ne de hırkamın cebine sığmayacak kadar büyük. Hırkam dediğim babamın fazlasıyla büyük bir kapüşonlusu bu arada. :D Kitabı onun cebine koyup odadan odaya rahatlıkla geçebilmek nedense çok hoşuma gitti. Keşke kitaplar sayfa sayısı olarak daha kalın ama geniş ceplere ve ufak çantalara sığacak kadar küçük olsalar dedim kendi kendime. Bu da Büyü Ustası'yla alakalı böyle bir anımdı heheheh. Avalon'un Sislerini okuduysanız görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayın, herkese iyi günler. 

15 yorum:

  1. Bu seriyi merak etmiştim ve unutmuşum sanırım, yazını görünce hatırladım. Kelt mitolojisini çok seviyorum, kitaplara denk gelirsem bakarım mutlaka. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okursun, mistik ve aynı zamanda toplumsal konuları ön planda tutan güzel bir kitaptı. =)

      Sil
  2. pek merak ettim şimdi, du bakayım hemen (:

    YanıtlaSil
  3. Kitabı okumadık ama canımız cekti şimdi okumak, baskısı da yokmuş ne yapacağız biz.Nerede sorumlu bloggerlık. Ayıp ayıp!

    Şaka bir yana teşekkürler yorumun için Kelt Mitolojisini çok severim bir belki bir yerlerden edinirim kitabı hayırlısı

    YanıtlaSil
  4. ben feminizme ve kadının değerine önem veren biriyim üstelik kelt mitolojisi ve fantastik de diyorsak benim için en güçlü etkenler bir araya gelmiş dmeektir. kesinlikle okunacaklara ekledim. sende hiçbir olumsuz eleştiride bulunmaıdğına göre okunmaya değer bir seri.Hemen listeye yazıyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. kerem'e aldırtsam sever mi ki , kafamda deli sorular, sana keyifli okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerem kim bilmiyorum ama umarım sever. :D Çok teşekkürler ^_^

      Sil
    2. Kerem , oğlum oluyor , yaşı 15 , genelde okuduğum seriler , fantastikler, distopikler falan hep onun kitaplığından arakladıklarım :D

      Sil
    3. Aa hadi ya maşallah =) Keşke benim de kardeşimin öyle bir kitaplığı olsaydı, genelde o benden alıp okuyor. :D

      Sil
  6. İthakinin kitapları ve onların kapak tasarımlarına BAYILIYORUM:)) Eminim bu kitap da çok iyidir. Bu arada blogumda kitaplarını okuduğumuz erkek karakterlerle ilgili bir saval başlattım Bakalım kim galip olacak?? Muhakkak seni ve blogunun güzek takipçilerinide etkinliğime davet ediyorum:)) Bu da linki: http://birkitapolsam.blogspot.com.tr/2017/02/fantastik-karakterler-savas-kotu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi baktım bloguna, oy vereceğim bakalım kim kazanacak heheheh. :D

      Sil
  7. Ben serinin pdf formatını arıyorum zira şuan hem baskısı yok hem de sahaflar durumu istismar ediyorlar.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...