15 Ağustos 2017 Salı

Okuma Maratonu: Her Hafta Farklı Temalarda Kitaplar

2 Aylık upuzun bir aradan sonra herkese merhaba! Blogdan bayadır uzağım. Bu süreçte ara sıra yayın sayfasını açıp yazmak istedim ama olmadı. Sanırım instagramdan paylaşım yaptıkça bloga girmek zor geldi. Keşke blogspot'un da düzgün bir telefon uygulaması olsa da girsek. Geçenlerde instagram hesabımı vakit alıyor diye kapatmayı düşündüm ama orası dışında da hayli işsizlik içinde geçirdiğim saatler olduğu için vazgeçtim. İki aydır ne yaptım, neler okuyup izledim, bunları başka bir yazıda paylaşacağım. Bu yazının konusu başlıkta da belirttiğim gibi bir okuma maratonu. ^.^ Peki bu maraton tam olarak nasıl olacak? Şöyle ki, hepimizin kitaplığında okumak isteyip de sürekli ertelediğimiz bir sürü kitap beklemekte. Bazısı altı aydır, çoğu bir seneyi aşkın süredir, azımsanamayacak kadarı da senelerdir el sürülmeden kitaplıkta bekliyor. Maraton vesilesiyle bekleyen kitaplarımdan seçtiklerimi okuyacağım. Fikir aklıma bugün geldi, hemen yarın başlayayım diyorum. Zaten eylülün 25'inde okulum başlayacak. Maraton da o tarihe kadar olacak. Bu haftayı yarım sayarsam, önümde 5 buçuk hafta var. Her hafta farklı bir tema seçip ona uygun kitaplar okuyacağım. Bir hafta bir tema için yeterli gelsin, en azından 3 - 4 kitap bitirebileyim istiyorum. O yüzden günlük sayfa limitim olacak. Her gün en az 300 sayfa okurum diye düşündüm. Bayram tatilinde bu sayı belki düşebilir ama elimden geldiğince sadık kalacağım.
16 Ağustos - 25 Eylül arasında yapacağım maratonun temaları şöyle olsun diye düşündüm:
* Türk Edebiyatı
* Latin Amerika Edebiyatı
* Dünya Klasikleri
* Felsefe Okumaları
* İki seneyi aşkın süredir okunmayı bekleyen kitaplar
Yarın Türk Edebiyatı ile başlıyorum, onun süresini bir buçuk hafta yapmaya karar verdim. Diğerleri için bir sıralama düşünmedim, o hafta hangi kategoriden okumalar yapmak istersem ona yöneleceğim. Kitapları günlük olarak instagram hesabımdan paylaşacağım, her hafta da buraya okuduğum kitaplarla ilgili bir yazı gireceğim. Siz de benim seçtiğim temalarla ya da kendinize uygun gördüğünüz farklı bir temayla etkinliğime katılabilirsiniz. Mesela birisi "Gözümüzü korkutan kitaplar" başlığını önerdi, bence çok uygun. ^.^
Maratonu yapmaktaki amaçlarımdan biri de okul açılmadan önce bol bol kitap okumak. Yüksek lisans yaparken istediğim kadar okuyabilecek miyim bilmiyorum. Aslında şimdiden okul için hazırlık yapmam gerekiyor, günde 1 saatimi bölüm hazırlığına ayırsam iyi olacak. Birkaç saati de dil hazırlığına ayırsam fena olmaz hani. Neyse bu başka yazının konusu. =D Umarım maratonum verimli geçer ve bu süreçte hepimiz çok güzel kitaplar okuruz. Herkese iyi geceler, yarın mutlu bir gün olsun. En kısa zamanda görüşmek üzere diyor ve sevgilerimi gönderiyorum. ❤❤❤


16 yorum:

  1. Merhabalar �� Gözümüzü korkutan kitaplar fikrini atan benim ve bugün Instagramda bu maratondan bahsettiğinizde çok heyecanlandım. Ne zamandır böyle bir şey yapmak istiyordum ama insan yanına bir maraton arkadaşı arıyormuş �� Ben de bu maraton için farklı türlerde 12 kitap belirledim. Hepsini okuyabilir miyim bilmiyorum ama umarım fazlasını bile okurum �� Yorumum "Tüm katılımcılara başarılar diliyorum, iyi olan kazansın." tarzı bir şeye döndü ama ben yine de bol katılımcılı, bol okumalı kitaplarla dolu bir maraton olmasını diliyorum.��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, maratonla ilgilendiğiniz için çok teşekkürler, umarım harika kitaplar okursunuz. Ben henüz kitapların hepsini seçmedim, Türk edebiyatını bu gece oturtacağım. =) Bu arada seçtiğiniz kitapları çok merak ettim. ^.^

      Sil
    2. Etkinliğe katılınca derledim toparladım fotoğraflarını çektim hepsinin. Hem blogumda hem de instagram hesabımda etkinliğinizden bahsedeceğim için hazırladım bile. Ne kadar çok kişi maratona katılıp kitap okursa o kadar iyi, değil mi? Sizin okuduğunuz kitaplar her zaman ilgimi çeken kitaplar olmuştur. Şimdi onları görmeyi ve incelemelerini okumayı sabırsızlıkla bekliyorum :)

      Sil
    3. Instagramdan seçtiğiniz kitapları gördüm, harika duruyorlar. Umarım keyifli bir okuma süreci olur. <3

      Sil
  2. Helal olsun yaa, Maşallah diyebılıyorum sadece

    YanıtlaSil
  3. Ben başka bir okuma challange katıldığımdan maalesef seninle yol alamayacağım ama sana bol okumalar diliyorum. Umarım hedefine ulaşırsın.

    YanıtlaSil
  4. Ben de son zamanlarda, özellikle yaz başladığından beri istediğim kadar verimli kitap okuyamıyorum. Belki de ihtiyacım olan böyle bir maratondur. Tema belirleyip okumak istediğim kitapları blogumda paylaşmayı düşünüyorum. Güzel bir maraton fikri olmuş, kendi adıma teşekkür ederim bizimle paylaştığın için :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma yavaşlayınca hızlandırmak için böyle bir etkinlik güzel olur diye düşündüm. Okullar açılmadan bol bol okumak iyi olur. Temanı ve kitaplarını merakla bekliyorum, sevgiler. =)

      Sil
  5. Kitaplığıma bakıp da yıllar önce aldığım ama okumadığım kitapların vicdan azabını çekiyorum cidden. Umarım sen bunu biraz da olsa minimuma indirebilirsin. Ben de katılmak isterdim ama bu aralar okuma hızımda düşüklük var. Bakalım fikrimi değiştirirsem mutlaka katılacağım :) Sana bol şans!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de en çok senelerdir bekleyen kitaplarım üzüyor, onların haftasında bol bol okumaya çalışacağım. Benimki de düşmüştü o yüzden etkinlik yapıp kendimi heveslendireyim dedim. Bitmeden katılırsan çok sevinirim. ^.^

      Sil
  6. İnstagramda yazdığım gibi ben de katılmayı düşünüyorum. Bir kaç tema belirlemeliyim öncelikle.
    -Gözümü korkutan kitaplar bayağı güzel bir tema. (Yolcu, Altın Oğul, Çürük ve Harabe, Winter bu tema için seçebilirim bunları.Bir de brandon sanderson un o meşhuur kütük gibi kitapları var.)
    -Seriler haftası olabilir. yarım kalan seri kitapları bitirmek için.
    -Uzun süredir bekleyen kitaplar olabilir.
    -Klasikler olabilir.

    Şuanlık pek düşünmeden listeledim ama benim listem bu olur muhtemelen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir liste olmuş, Brandon Sanderson kitapları göz korkutanlara tam uyuyor gerçekten. :D Umarım istediğin kitapları okuduğun verimli bir süreç olur. =)

      Sil
  7. Çok teşekkürler, umarım en kısa zamanda okuyacak daha çok vaktin olur. =)

    YanıtlaSil
  8. Hocam blogunuzu takip ettim. İzle butonundan izledim. Sizide sitemi zayerete bekliyorum. Şimdiden teşekkürler Nuri Özkan Kişisel Blog

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...