28 Ekim 2017 Cumartesi

Halloween - Cadılar Bayramı İçin Kitap Önerileri

Cadılar Bayramı popüler kültür vesilesiyle hepimizin hayatında bir yer edindi. Özellikle 31 ekim kutlaması yapmıyorum ama bu dönemin temasını taşıyan kitapları, filmleri ve dizileri çok seviyorum. Mistik ve gotik atmosferleri beni hayalet hızıyla çekiyor. 👻 Bu dönemde karanlık hikayeler okumayı seviyorum. Siz  de cadılar bayramının havasına uyan kitaplara ilgi duyuyorsanız önerilerime göz atabilirsiniz. 

Neler Okuyabilirsiniz? 👻👻👻

Matmazel Christina - Mircea Eliade 

Kitap din tarihçisi Mircea Eliade'nin roman olarak yazdığı kitaplarından biri. Hayalet & vampir hikayelerini insanı gerim gerim geren betimlemeleriyle birleştiren yazar yeterince ürkütücü bir atmosfer yaratmış diyebilirim. Kitabı yeni bitirdim, korku türünde yazılan sağlam eserlerden biri olduğunu düşünüyorum. Matmazel Christina cadılar bayramının gizem - korku türündeki önerisi. 


Tuhaf Kütüphane -  Haruki Murakami
İsminin hakkını veren tuhaflıkta, kısacık bir hikaye. Murakami'den okuduğum ilk ve tek kitap. Hayran kaldım diyemem ama yazarın diğer kitaplarını merak etmemi sağlayacak kadar iyiydi. Cadılar Bayramı için tuhaf  kurgu alternatiflerinden. 







Biz Hep Şatoda Yaşadık - Shirley Jackson

Yazının kesinlikle en iyi önerisi olan kitap. Shirley Jackson harikalar yaratmış, okuduğum en başarılı gotik edebiyat örneklerinden biri. Belki de en iyisi. Biz Hep Şatoda Yaşadık tuhaf bir durgunlukla ilerliyor ama öyle ki, okurken her an çok kötü bir şey olabilirmiş gibi hissediyorsunuz. Gotik seven herkes bu kitabı okumalı. 







Sislerin Vampiri - Christie Golden (Ravenloft #1)
Sislerin Vampiri okuduğum en özgün fantastiklerden biri. Hem elf hem de vampir olan karakteri bile var. :3  Fantastik sevenlerin bakması gerektiğini düşünüyorum. Maalesef baskısı yok ama Nadirkitap'tan ya da çevrenizdeki sahaflardan uygun fiyata edinebilirsiniz. 








Beş Sevim Apartmanı: Rüya Tabirli Cinperi Yalanları -  Mine Söğüt
Cadılar bayramını üç harflilerle dolu bir kitap ile geçirmeye ne dersiniz? :d Türk edebiyatından bu kadar tırstırıcı bir kitap çıkmaz sanıyordum, ama çıkmış. Gece okursanız, bir yerden tıkırtılar gelir de kimseden ses alamazsanız "kardeş napıyosun korktum" moduna geçebilirsiniz. Yazarın dili peri yiyeceklerinden yemişsiniz de farklı bir dünyaya geçmişsiniz gibi büyüleyici. Beş Sevim Apartmanı bu yazının en ürkünç kitap önerisi. 👻


Lanetler ve Lütuflar - Anne Fortier 
Önerilere biraz romantizm katalım mı? Lanetler ve Lütuflar Romeo ve Juliet hikayesinin farklı bir versiyonu niteliğinde, günümüzde geçen gizemli bir kitap. Tarih ve aşkın birleşimini sevenlere tavsiye ederim. Şöyle de güzel bir alıntısı var: 
"Karanlık ölüm değil, potansiyeldi. Lütuf saatinde tekrar doğacak ve şimdiye kadar asla hayal edemediğim bir hayata uyanacaktım."





Benim önerilerim bunlardı, sizin aklınıza gele başka kitaplar varsa paylaşmayı unutmayın. Geçen sene de cadılar bayramı için önerilerde bulunmuştum. Yazısına burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. O yazımda film - dizi seçenekleri ve farklı kitaplar da var. 

11 yorum:

  1. Ay bu liste şahane duruyor, keşke Korkunç Bir Maraton öncesine denk gelseydi bu yazı :(( Beş Sevim Apartmanı ve Biz Hep Şatoda Yaşadık merakımı kabarttı bayağı. Bu iki günde de temin etmem zor olur. Neyse sağlık olsun maraton sonrasında okurum artık :D Bu özgün liste için çooook teşekkürler, ellerine sağlık! 👻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa Korkunç Bir Maraton'u şu an duyuyorum blog çevresinden uzak kalmamın eksileri. =( Bakayım hemen belki başlamadan yetişirim. Rica ederim, sevgiler! <3

      Sil
  2. Liste harika olmuş, Cadılar Bayramı'nı kutlamıyor olsak da severim ben de. Notlarımı aldım, okunacaklar :D

    YanıtlaSil
  3. Yaaaa en sevdiğim yazı türü sanırım. Cadılar Bayramı için yazılan her kitap, film önerisini ilgi ile takip ediyorummm. Lİsteden 3 kitap not aldım bile. Öneriler için çoook teşekkür ederiiz :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek, umarım keyif alarak okursun =)

      Sil
  4. Ben de çok seviyorum, okul araştırmalarımdan fırsat kalırsa temasına uygun bir okuma yapacağım :D

    YanıtlaSil
  5. Bu sene geçti ama listeme ekledim kitapları belki seneye denk getiririm teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Cidden insanı geren ürkütücü bir post ve aynı şekilde ürkütücü kitaplarla dolu beş yazı olmuş yine de hepsini merak etmekten kendimi alamadım. Özellikle sislerin vampiri ni merak ettim sen özgün fantastik diyince. Çok güzel bir halloween teması ellerine yorumuna sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Beş Sevim Apartmanı'nı bu listede görüp merak etmiş ve alıp hemen okumuştum. Geri dönüp teşekkür etmek istedim :')

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...