13 Aralık 2017 Çarşamba

Kış Okuma Şenliği 2018 Listem

Herkese merhaba! Yeni bir okuma şenliği kitap listem yazısıyla daha karşınızdayım. 2018 kış duyurusunu görünce heyecanla yazıyı açtım. Kategorileri okudukça aklım kitaplığıma gidiyor, hangisi uyar neleri seçsem diye düşünürken mutlu oluyorum. Sanırım benim için şenliğin en güzel kısmı kitapları okumak değil seçmek. :3 Bu arada nedense hep sadece kış şenliğine katılıyorum, bahar,  güz ve yaza pek dahil olmadım. Aralık ayında yıl bitmeden okuyabildiğim kadar çok kitap okumak  istiyorum. Sene başında da içimde yeni yılda yeni kitaplar okuyacak olmanın verdiği şevk oluyor. Bu yüzden kış şenliği için hevesli oluyorum sanırım. Diğer mevsimlerde yapılanlara katılasım gelmiyor, bir süre sonra sıkılıyorum. Kitap listeleri yapmayı sevsem de dıştan gelen listeler beni kısıtlıyormuş gibi hissettirebiliyor. Bu şenliğe de en çok aralık ayında okuyacaklarımla uyuştuğu için katıldım. Lafı çok uzatmadan kitaplarıma geçeyim, bakalım neler seçmişim? 



1.Kategori(10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
Feo ve Kurt – Katherine Rundell
Bu kitabı şenlik için liste yaparken seçtim, yazıyı yayımlayana kadar okudum bile. ^^ Goodreads ve instagram hesaplarımda minik bir yorumu var. Hayran kaldığım bir kitap oldu, yorumunu buraya da en kısa zamanda gireceğim.
2.Kategori(10 puan): MEKTUPlardan veya ANIlardan oluşan bir kitap.
Uçurtmayı Vurmasınlar – Feride Çiçekoğlu. /Aralık ayında okunacaklardan
3.Kategori(10 puan): İsminde AŞK kelimesi geçen ya da konusu AŞK olan bir kitap.
Aşk ve Ölüm Şarkıları / Gözde Bekar. İkisinden birini okumayı düşünüyorum. Muhtemelen ikisini de okuyup Aşk ve Ölüm Şarkıları'nı kategori için saydıracağım.
4.Kategori(10 puan): Kitabın isminde bir BAĞLAÇ olan bir kitap.
İngiliz ve Amerikan Edebiyatında Kısa Öykünün Büyük Ustaları. / Aralık ayında okunacaklardan
5.Kategori(10 puan): BEYAZPERDEye aktarılmış bir kitap.
Karar veremedim ama Altın Pusula olabilir.
6.Kategori(10 puan): Bir ŞİİR kitabı
Atilla İlhan – Ben Sana Mecburum
7.Kategori(10 puan): Kitabın isminde SAYI olan bir kitap.
George Orwell -  1984
8.Kategori(10 puan): Kitabın isminde “-MEK –MAK” eki almış kelime olan bir kitap.
Sanırım bu kategoride hiç kitabım yok. biraz dar bir alan olmuş bence, Bülbülü Öldürmek haricinde aklıma kitap gelmedi. =)
9.Kategori(10 puan): Türk ya da Dünya KLASİKlerinden bir kitap.
Clarissa - Stefan Zweig. Şu an okuyorum, Zweig en sevdiğim yazarlardan biri olma yolunda ilerliyor.
10.Kategori(10 puan): Nobel Ödülü almış bir yazarın İLK kitabı
Önerisi olan? =)
11.Kategori(10 puan): Doğdunuz YIL ölmüş olan bir yazardan bir kitap.
Elias Canetti ya da Charles Bukowski (1994)
12.Kategori(10 puan): POLİSİYE türünde bir kitap.
Görkemli Ölüm – Nora Roberts. Ve aylar sonra Eve Dallas Serisi'ne devam edilir. Bu serinin kitaplarını toplamak için çok uğraştım. Şimdi hepsi elimin altında olunca hevesim söndü, istediğim zaman okurum ya modunda rahat takılıyorum. :D Bunda ilk kitabı pek beğenmememin de etkisi var.
13.Kategori(10 puan): YKY yayınlarından herhangi bir kitap.
Çağlar Boyu Quidditch - J. K. Rowling
14.Kategori(10 puan): En az 500 sayfa olan bir kitap.
Gülün Adı – Umberto Eco. Aralık ayında okunacaklardan, yıl bitmeden Umberto Eco ile tanışacağım. Maalesef anneciğim kitabı benden önce okuyup, okuyacağımı düşünmeden sağlam bir spoiler vermişti. Yıllar önce vermesine rağmen unutamadım çünkü baya heyecanla anlatmıştı. Buradan anneme tekrar teşekkür ediyorum. Aldığım spoiler dışında da pek çok şeyin geliştiğini umarak okuyacağım.
15.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): Adında AYNI KELİME geçen iki kitap.
Küçük Vampir / Küçük Vampir Taşınıyor – Angela Sommer - Bodenburg. İlk kitabı yeni bitirdim. Çok ama çok tatlıydı, devamını da bir an önce okumak istiyorum. Küçük Vampir Taşınıyor aralık ayı kitabım değildi ama onu da bu ay okuyacağım galiba. =)
16.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): ADI AYNI olan iki yazar'dan birer kitap.
Patrick Rothfuss - Bilge Adamın Korkusu / Patrick Ness Umut Bıçağı. Şimdilik bu ikisini seçtim ama değişebilir de. ^^
17.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
TÜRK KADIN: Nazlı Eray – Aşık Papağan Barı (Aralık ayı kitabım)
TÜRK ERKEK: Önerisi olan?
YABANCI KADIN: Virginia Woolf – Kendine Ait Bir Oda (Aralık ayı kitabım)
YABANCI ERKEK: Borges – Kum Kitabı (Aralık ayı kitabım)
18.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Aşağıdaki ülkelerde doğmuş yazarlardan birer kitap. [Finlandiya, İsveç, İspanya, Rusya.]
FİNLANDİYA: Güzprensi – Anja Snellman
İSVEÇ:
İSPANYA:
RUSYA:
Diğer üç ülke için öneriniz var mı?

Kategoriler ve seçtiğim kitaplar böyleydi. Şenliklere bir süredir sevgili Nilgün Komar ev sahipliği yapıyor. Şu an listede 30 kişi görünüyoruz, harika bir etkinlik olacağını düşünüyorum. =) Detaylara bakmak isterseniz Nilgün Komar'ın bloguna buradan ulaşabilirsiniz. Kış için okuma planı yaptınız mı, şenlik için seçtiklerim arasında okuduklarınız ya da listenizde olanlar var mı? Benimle paylaşmayı unutmayın. Herkese mutlu günler, görüşmek üzere. 


6 yorum:

  1. ben de sadece kış şenliklerine hevesleniyorum nedense :D battaniye kitap kahve üçlüsünün hayali galiba en büyük etken :) 1984 mükemmel bi kitaptı umarım sen de seversin :) Uçurtmayı Vurmasınları da hatırlatman iyi oldu belki onu okurum ben de merak ediyorum ne zamandır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, sıcak yer sıcak içecek ve uzak diyarlara götüren kitap üçlüsü okumanın en güzel hali. <3 1984 yıllardır okuyacağım diyerek ertelediğim bir kitaptı, 2018'e kısmetmiş. Uçurtmayı Vurmasınlar'ı aynı zamanlarda okursak hakkında konuşalım mutlaka =)

      Sil
  2. Benim elimde bitirmem gereken bir kitap okuma challange var. Bu nedenle katılamıyorum. Umarım bir dahakine katılabilirim :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir liste olmuş, Wirginia Woolf'u ben de kategorilerimden birine dahil ettim :) Listem neredeyse hazır birkaç güne ben de paylaşacağım bakalım.
    Çok güzel bir şenlikmiş gerçekten. Uzun zamandır bu şekilde disiplinli okuyamıyordum :)
    Takipteyim sizi:)
    İyi okumalar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Uçurtmayı Vurmasınlar'ı bir saat bile olmadan bitirirsin. Hem ince hem çok akıcı hem de çok güzel bir kitap.

    1984 distopya sevmeyen benim bile hayranlığımı kazanmıştı. Gerçekten etkileyici bir kitap.

    Eğer okumadıysan Sezgin Kaymaz'ın öyküleri çok hoş. Onu listene ekleyebilirsin. Son kategori zorlayıcı olmuş. Büyük ihtimalle onu tamamlayamayacağım.

    İkimize de iyi okumalar :-)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...