25 Aralık 2012 Salı

2012'nin En İyi 5 Kitabı


Bir senenin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Ygs-Lys'ye çalışmaya çalışmaktan  diğer senelere oranla istediğim kadar kitap okuyamadım ama kendi çapımda bir en iyiler listesi yapacak kadar karıştırdım sayfaları. Ve şimdi gözümün önüne kitaplığımı getirip bu yıl okuduğum en iyi beş kitabı sıralıyorum.


1- İntikam Ateşi (Ateş Serisi, #3)

Jerichocuğuma sevgilerle, sen her yerde birincisin bebek!



Ateş serisini okumayanlar için Spoiler içerir!

Seriye level atlatan, bayılarak okuduğum ve sonunda zönk diye kaldığım bir kitaptı. Barrons'un gizemi yavaş yavaş çözülüyor, en azından onun baya uzun bir süredir yaşadığını biliyoruz. (Allah uzun ömürler versin Barronscuğuma.)  Mac artık kim olduğunun bilincine varmaya başladı ama diğer kahinlerle arası pek iyi değil. Barronsla aralarındaki elektrik yine hat safadaydı, bende nasibimi almış oldum. :D Kıyamet sahnesi o kadar gerçekçiydi ki Macle beraber benimde ödüm patladı, nerelerdeydin Jericho?? Asıl sorun ne olacak bu Mac'e kızcağız priya oldu çıktı. Barrons bi el atmalı bu işe. Mart ayında okuduğum için  bir kısmını unuttum hafızamı zorluyorum.. Bu arada Mac ışıklı gölgesavarını yaptığında söylediği şarkı çok hoşuma gitmişti, araştırdım buldum, merak edenlere:
















2- Mekanik Prens (Cehennem Makineleri, #2)




Spoiler içerir!


Allah belanı versin Tessa! Evet kitapta Tessa'ya o kadar gıcık oldum ki direkt bu cümleyle giriş yapıyorum. En nefret ettiğim kız tipi iki erkek arasında kalıp bir de ikisine de kuyruk sallayanlar. Ve bu Tessa oluyor. Hadi tamam anlıyorum kararsızsın ama evlilik? Eğer Jem'i üzersen... Çoğunluğun aksine ben Jem'i daha çok seviyorum hatta Will hödük biraz. Yahu yıllardır yaşamışsın hiç mi merak etmedin bu iblis lanetinin bir çaresi yok mu diye? Şimdi  yasen Tessa'sız kalacaksın ya da Jem üzülecek Gerçi biliyorum Jem senin kardeşin gibi onun üzülmesini istemezsin. E ne olacak o zaman şimdi? Kayıp Ruhlar Şehri'ni okuyanlar bilir, nedense korkunç yaratıklarmış gibi gösterilen sessiz kardeşler bu kitapta uzun parmaklı, duygusal konuşmalar yapan insanlar oldu. Yok son Herondale'i koruyacağızlar falan. Ya bu Will ve Jem sessiz kardeş olursa? Çünkü ikiside önemli karakterler ve Cassandra'nın ne yapacağı da belli olmaz. Keşke Jem'in aşık olacağı yeni bir kız araya girse, o arada da Will ve Tessa birleşse ve herkes mutlu mesut yaşasa...



3- O Gecenin Ardından 
Okuduğum ikinci romantizm ağırlıklı kitaptı. İsmine bakınca "hmm o gece mi?" diyor insan ama yanlış anlaşılmasın o gece "o gece" değil. :D Faith  genç kızlığa yeni adım atan her kız gibi çevresindeki kendinden yaşça büyük ve yakışıklı bir çocuğa aşıktır. evet, o çocuk kasabanın en seksi erkeği olma yolunda giden Gray'dir. (belkide olmuştur bile ama daha genç daha. :D) Faith'in annesi güzelliğiyle nam salmış bir kadındır ve maalesef Gray'in babasının metresidir. Annesi bir gece eve gelmez ve o gece Gray'in babası kayıplara karışır. ( daha doğrusu her ikisi de kaybolur.) Adam bulunamayınca Gray sinirlenir tabii, Faith ve ailesini kira ödemeden oturdukları evden yaka paça atar. İşte o gece evden atıldıkları gece oluyor. :D Zorlu bir çocukluk geçirse de başarılı bir iş kadını olmayı başaran Faith kirlenen isimlerini temizlemek ve bir nevi "bir zamanlar fakir ama gururlu bir kız vardı, o hala gururlu ama artık zengin nihahaha" diyebilmek için kasabaya geri döner. Ve kızımız annesinin kopyası bir fıstık olup çıkmıştır. Gray onu kasabadan kovmaya çalışırken Faithle aralarında bir bağ oluşur ve ailesinin  onaylamayacağı bir ilişki başlar. Bu arada Faith Gray'in babasının kaybını araştırmaktadır ve bakalım neler bulacaklar. Yaz sıcağında ferahlamamı sağlayan O Gecenin Ardından sadece 2012nin değil, kitaplığımın da favori kitapları arasında.



4- Sığınak
Bugünden geçmişe, Amerika’dan İngiltere’ye, psişik güçleri olan genç bir kızdan sevgisi için yüreğini ortaya koyan genç bir vampire...Bu kitap dünya içinde devinen, kendi varoluşlarının sırlarını çözmeye çalışan, farklılıklarını özgürce sergileyebildikleri bir varoluş mekânında kendi olmaya çalışan gençlerin hikayesini anlatıyor. Violet psişik güçleriyle, Aidan bilimsel çabalarla kendini tanımaya, anlamaya, iyileştirmeye çalışıyor.An geliyor ki kader Violet ve Aidan’ı karşı karşıya getiriyor. Ölümün gölgesi sevgiye, sevginin gölgesi ölüme dönüşüyor. Sığınak farklılıkları kutsayanların, kendini arayanların, sevgiye ve ortaklığa umut bağlayanların kitabı.
Arka kapak yazısında ne varsa kitapta aynen öyle. Tamda ismine yakışır bir sıcaklığa sahipti. Test kitaplarımın arasında annemlere çaktırmadan okumaya çalışıyordum. Ve o bunaltıcı soruların arasında bir sığınak oldu benim için. Bir kitaptan beklediğim her şey var içinde. Yatılı okul olması, farklı psişik yeteneklere sahip insanlar, tek bir erkek karakter (aşk üçgenlerine hayır) ve romantizm. Vampir ağırlıklıydı ama okuldaki herkesin farklı bir yeteneği olduğu için baymadı. Violet geleceği görüyordur hatta babasının ölümünü de görmüştür fakat engel olamamıştır. İşte bu yüzden yeteneğinden nefret etmektedir ve kendisini ucube gibi hissediyordur. Fakat WinterHaven onun için yaşadıklarının ucubelik değilde kendine has bir özellik olduğunu anlamasını sağlayacaktır. Aidan'a gelirsek biraz ergen havası var ama vampir olarak gayet başarılı. Yüzyılların birikimiyle ergen bedeninde yaşamaya çalışan bir vampir o. :D Aralarındaki ilişki çok tatlıydı. Tam da kış günlerinde okunacak bir kitap, çok severek okumuştum. TÜYAP'ta Arunas Yayıncılık ikinci kitap için bir ay sonra çıkacak demişti ama hala çıkmadı. Umarım çok bekletmeden çıkartırlar.


5- Evrenin Ötesi (Evrenin Ötesi Üçlemesi, #1)

Dünya'nın sonu gelmiştir ve başka bir gezegende yaşam bulma umuduyla uzay gemisi ile yola çıkılır. Tabii bu sıradan bir uzay gemisi değil; Godspeed. Devasa bir gemi ve  yer küre izlenimi vermesi için her şey düşünülmüş. Gemiyi Bilge olarak adlandırılan bir kişi yönetiyor, her liderin bir Çırak'ı var ve Çırak hazır olduğunda yeni bilge oluyor. Amy ise gemi daha yapım aşamasındayken annesi ve babasının konumundan dolayı dondurularak gemiye yerleştirilen bir kız. Annesi ve babası gemi için ne kadar önemliyse Amy de o kadar önemsiz. etiketinde kargo yazıyor hatta. Kalkıştan 300 yıl sonra birisi dondurulmuş insanların fişlerini çekmeye başlar. Amy de bu talihsizlerden bir tanesi ama neyse ki boğulmadan önce kurtarılıyor. Kimin bunu yapabileceğini araştıran Amy aynı zamanda ailesine zarar gelmesinden de korkmakta. Ama asıl kendisi tehlikede. Gemideki herkes tek tip profile sahip, onlardan farklı gözüken kızımız baya dikkat çekiyor haliyle. Ve ters giden bir şeyler var, insanlar hayvanlar gibi çiftleşiyor, normal davrananlara deli deniyor hatta. Bütün bu garipliklerin cevabı Bilge de ama adam aksi ihtiyarın teki. Ve oldukça da tehlikeli. Çırak ise Amy'e yanık durumda, allahtan o da deli sanılıyor. :D Ve bu gemi 300 yıldır neden varamadı gezegene o da mühim bir soru. Kitap hakkında spoiler vermek istemiyorum o yüzden bu kadar bahsedeceğim. Serinin iki kitabı çıktı, ikisi de çok iyi ve konusu diğer kitaplara göre farklı, kendine özgü. Her bölüm ayrı bir olayla bitiyor, bir olay çözülüyor ama yerine yeni sorular geliyor. Ve gemi hayatı hiç rahat değil. O yüzden ne yapıyoruz, dünyamızı koruyoruz. :D


6 yorum:

  1. Kitapların adlarına baktım, ama hiçbirini okumadım. Spoiler pek sevmiyorum, son zamanlarda anladım. Evrenin Ötesi benim de listemde, okumayı çok istiyorum. Sadece kapağı bile harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi kapağı bile al beni diyor. İkinci kitabı da çok güzeldi hatta sanırım birinciden daha güzeldi. :D

      Sil
  2. Nedense ben Sığınak'ı hiç beğenmemiştim. Alacakaranlık, Fısıltı, Düşüş havası sezdim. Violet Bella ve Nora çakması gibi olmuştu. Olaylar basitti. Hatta son kavga sahnesi çok düşüktü. Karakterlerde baya bayık geldi bana. Ama bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi tabii, ben az biraz psişik yetenekleri olan insanların olduğu kitapları çok seviyorum ve yatılı okulda geçmesini de. :)

      Sil
  3. sinsiyon taygır27 Ekim 2013 23:17

    Evrenin ötesi muhteşem bir kitap, hayatımda okuduğum kitaplar arasında ilk sıralara oturacak bir kitap.

    YanıtlaSil
  4. Evrenin ötesi serisini sipariş ettim bende sabırsızlanıyorum okumak için :)

    http://kitaplarvebulutlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...