27 Nisan 2013 Cumartesi

Oniks - Jennifer L. Armentrout


     Lux Serisi'nin ikinci kitabı olan Oniks'i bugün öğlen saatlerinde bitirdim. Kitap Obsidiyen'den çok daha iyi bir kitap olmuş ki Obsidiyen'e ne kadar bayıldığımı biliyorsunuz. Serinin ikinci kitabında Daemon ile Katy'nin arasındaki ilişki daha bir romantikleşiyor ve bizim öküzümüz duygusal yanını ortaya çıkartıyor. İkisinin arasında geçen sahnelerin hepsi romantik komedi tadındaydı. İyi ki çoğunu evde okumuşum diyorum yoksa dışarda "ehe ehe" modunda dolanıyor olacaktım. Komik sahnelerin hepsini Daemon ve Katy kapmamış tabii, Dee ile olan hemen hemen her sahneye güldüm. Kız önüne gelen her şeyi yiyor ve bunu yaparken ki halleri o kadar tatlı ki. Kitaptaki favori kadın karakterim anlayacağınız üzere Dee oldu. İşin uzaylı boyutuna bakacak olursak Arumlar ve SD hakkında önemli bilgiler öğreniyoruz bu kitapta. Yazar tempoyu yüksek tutmuş, tek bir bölüm bile olaysız geçmiyordu. Kitap hakkında spoiler vermek istemiyorum bu yüzden çok açıklamayacağım ama Luxenler ve Arumlar dışında yeni bir varlık tipi daha karşımıza çıkıyor. Ve bu varlıklar Luxenler'den bile daha güçlü.

     Daemon, Daemon, Daemon. Senden neden daha fazla yok ki? Biliyorsun değil mi sen her "Kedicik" dediğinde okuyan kızlar kendi üstüne alınıyor. Bu çocuk kesinlikle koruma altına alınmalı. İlk kitapta ona aşık olanlar Oniks'te eline çikolatasını alıp Dee'den Daemon'ı istemeye gidecek, evet bu derece saçmaladım ve o bu derece saçmalamamıza sebep oluyor. Şanslı kedi Katy!

     Kitabı üç kelimeyle özetleyecek olursam Daemon Daemon Daemon derdim fakat objektif bir özet yapmak istiyorum. Komik, romantik ve temposu yüksek bir kitaptı.


Kitabı okuyanlar bu sahneyi hatırladınız mı? En çok güldüğüm yerlerden birisiydi.


Daemon ve Katy'nin katıldığı bir imza gününe gittiğinizi ve Daemon'ın kitabınızı "Kedicik'e sevgilerle" diyerek imzaladığını düşünün. Düşünmek güzel şey. *.*

     Son olarak, Oniks Goodreads'de 5 üzerinden 4.48 almış. İşte ben buna Daemon etkisi derim. Ve üçüncü kitap olan Opal'in çevirisine başlanmış bile. Bizi böyle güzel kitaplarla tanıştırdığı için DEX'e kocaman sevgilerimi iletiyorum. Ve yorumuma SPOİLER içerikli yazarak devam ediyorum, okuyayanlar alta geçmemeniz tavsiyemdir.


     Blake, Bill, Bilbo, Boo ya da her neysen. Seni evire çevire döverdim ama mutant güçlerine dua et. Burada Katy'i de az biraz pataklamak istiyorum. Daemon o kadar dedi o çocuğa gitme dedi ama sen ne yaptın, dinlemedin. Bu arada -ismi lazım değil- Blake seriye bu kitapta dahil olan bir karakter. Katy'e kendini sıradan bir insan olarak tanıtsa da aslında o bir Luxen'in iyileştirmesinden dolayı DNA'sına Luxen güçleri karışan bir melez. Tıpkı Katy gibi. Kitabın esas konusu da Katy'nin bu güçleri kontrol altına almaya çalışırken olanlar üstüne kurulu. Oniks isminin nereden geldiğini anladığım sahnelerde gerçekten üzülmüştüm. Şu hayatta kimseye güvenmemek gerekiyor. Will'in kötü olduğunu da çok belli ettiler. Gerçi ben fantastik okuyorum diye Will'i şekil değiştirmiş Blake falan sanmıştım ama öyle bir saçmalık çıkmadı. :D Dawson geldiğinde Daemon'ın ikizi ve şu an boşta diye düşünen bir tek ben miydim? Opal'i merakla beklememde ki en büyük sebepte ortaya çıkan Dawson oldu. Umarım en kısa zamanda kitabımızı elimize alırız.



9 yorum:

  1. Bitirmeme 100 sayfa var o yüzden yorumun sonlarını okumamaya çalıştım :D Şu ana kadar herşey mükemmel ötesi! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yüz sayfa gerçekten çok iyiydi, ası l heyecanlı kısımlara gelmişsin. :)

      Sil
  2. taş gibiydi ama bildiğin dayaklıktı =) ilginç bişeye benziyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ve fazlasıyla ilgi çekici bir seri. =)

      Sil
  3. Güzel bir yorum olmuş, eline sağlık. :D İmza gününde olmak isterdim, keşke Jen uluslararası bir çekiliş yapsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. :) Keşke, kitabımı imzalatmayı gerçekten isterdim.

      Sil
  4. O kadar yorum okudum nedendir bilinmez bu kitaba karşı hala mesafeliyim. Uyuzluğum kurusun. :D Ama artık ben de bir el atmalıyım sanki, ikinci kitap da senden tam puanla geçmiş gibi. :) Teşekküler yorum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım, bence okuman gereken bir seri. =)))

      Sil
  5. imza gününe neden kapaktaki deamon gelmemiş ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...