12 Ağustos 2013 Pazartesi

Kitap Yorumu: Tatlı Bela - Jamie McGuire



Tanıtım yazısı: Aşıksan başın belada!
Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor. İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?
Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.

Tatlı Bela çevremdeki çoğu kişini çok beğenerek okuduğu bir kitaptı dolayısıyla büyük umutlarla başladım. Maalesef kitap hiç beklediğim gibi çıkmadı, sürekli aşk sahneleri, kötü çocuk diye gösterilen Travis'in Abby'e kul köle olması ve Abby'nin sinirlerimi tavan yaptıran tavırları kitaptan soğumama neden oldu. Romantik ağırlıklı kitapları okumayı severim ama Tatlı Bela fazla abartmış, önemli olan okurken vay be ne aşkmış demek ama bu kitapta sürekli aynı şeylerin tekrar edilmesi ikili arasında olanları basitleştirmişti. Sonu zaten tam bir saçmalık, çok ani ve gereksiz geldi bana. Kitabı iki günde bitirdim belki hoşuma gitse çok daha çabuk bitirirdim. Akıcılığına bir şey diyemeyeceğim ve o konudan çok daha güzel bir kitap çıkabilirdi ama olmamış. Kitaba Goodreads'de üç puan verdim, akıcı olduğu ve Travis'in dövüş sahneleri ilgi çekici geldiği için. Bu arada ben kötü yorum yaptım diye soğumayın beğeneni çok ama siz de benim gibi sürekli aynı aşk sahnelerinin dolandığı kitaplardan hoşlanmıyorsanız Tatlı Bela'yı es geçmeniz tavsiyemdir.


11 yorum:

  1. Benim tatlı belayı bitirmeme 100 sayfa falan kaldı. Ben çok sevdim. Sonunun saçma bitmesinin sebebi seri olması olabilir :) Bu kitabı sevmeyen nadir insanlardan birisin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı benden başka sevmeyen tek tük insan varsa toplaşıp birbirimizi tebrik edebiliriz bence. :D Bakalım, Ayaklı Bela da çıkıyor ama onu daha çok beğenirim diye düşünüyorum. :)

      Sil
  2. Bu kitabı ben 1 Mayıs 2012'de İngilizce okumuş ve 3 puan vermiştim.

    Dili zaten türü itibarıyla olması gerektiği gibi akıcı fakat bu, abartıldığı kadar ilginç, okunması mutlaka gereken kitaplardan biri değil.

    Bizim insanımızda "popüler olandan etkilenme" hastalığı var ve bu her konuda geçerli oluyor, biraz da bu nedenle bazı okurların online mecralarda ayılıp bayıldığını düşünüyorum. = )) Sen ise hiç etkilenmeden "kendi görüşlerini" yazmışsın, blogger'lık böyle bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet popüler olana ilgi maalesef ülkemizde fazlasıyla var, açıkçası ben de hemen hemen herkes beğendiğinden kesin harika bir aşk romanı okuyacağım mutluluğuyla almıştım ama olmadı. Elimden geldiğince kendi düşüncelerimi yazmaya çalışıyorum, güze yorumun için teşekkür ederim görüşlerin benim için önemli. :)

      Sil
  3. Yazdığın yorumdan sonra aradım hemen ve senin yorumunu buldum :) "Bu kitabı benden başka sevmeyen tek tük insan varsa toplaşıp birbirimizi tebrik edebiliriz bence." tebrik ediyorum ben de, okuduğum tek olumsuz yorum seninki oldu :) Aynı düşünmüşüz, çok sevindim nedense. Bir ben mi beğenmedim diye anormallik hissediyordum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum yani çoğunluk kitaba bayılmış ama beni çok boğdu, karakterler umduğum tadı vermedi. :/ Zaten zevklerimiz ortak diye düşünüyorum artık kitap alıcakken kararsız kalırsam sen okumuş musun diye bakacağım. :))

      Sil
    2. Tamamen rezalet derece yerden yere vurulacak bir kitap değildi ama konuşulduğu kadar da değildi. Olaylar ve kişilerde çok eksikler vardı... Bence de ortak, aklı başında yorumlarına bayılıyorum :) Hihi, teşekkürler, beklerim :D

      Sil
  4. Aslında kitap hoştu ama dediğin gibi bu konudan daha güzel bir kitap çıkabilirmiş. Abby'nin sürekli gelgitler yaşaması, Travis'in bad boy olmaktan çıkıp Abby'e deli divane olması ve terk etme sahnelerinin hep birbirinin aynısı olması çok sıktı. Yine de Travis Maddox gibi ilginç bir karakter için okumaya değerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek karakterin yaşam tarzı ilgi çekiciydi bence de. :)

      Sil
  5. bende katılıyorum ya . ben daha yeni okuyorum kitabı bitmek üzere ama baydı biraz . çok berbat değil tabiki hoş yerleride var ama fazla vıcık vıcık (:D) olmuş bnce abartılmış konu güzel ama aynı şeylerin tekrarlanması güzel olmuyor . bu blogu bu yüzden seviyorum tam kafa dengimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş zamanda okunabilecek bir kitap hani çok akıcı ve bir günde bitiyor ama ona ayıracağım zamanda daha güzel kitaplar okuyabilirmişim diyorum. Blogumu seviyor olmana çok sevindim böyle adsız gelen yorumlar görünce mutlu oluyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...