10 Eylül 2014 Çarşamba

#DIY Monster Highlı Ayraç

Renkli Kitap'ın yaptığı şirin DIY videolarını izledikten sonra ben de yapabilirim ya gazını verdim kendime ve ne bulduysam masama döktüm. Eski ayraçlardan yeni ve çok daha özgün bir ayraç yapmak vardı kafamda, hem kitap okurken daha güzel olur kendi emeğim bu ya eheheh diyerek bakarım falan. Tabii Renkli Kitap'ın yaptığı kadar güzel olmadı, elektrik bandıyla cebelleştim durdum ama sonuç fena değil. :D İlk "do it yourself"im nasıl olmuş diye bakacak olursak:

Kullandığım malzemeler:

  • Eski iki ayraç
  • Uhu
  • Ayraçların üstüne yapıştırmalık şirin şeyler (Benimkiler Monster High Dergisi yırtmaları:D )
  • Makas
  • İsteğe bağlı çıkartmalar, kenar süslemeleri.







İlk olarak iki adet ayraç seçtim ve kalın bir taban elde etmek için bunları üst üste yapıştırdım. Altta görmüş olduğunuz MH dergisinden istediğim kısımları seçip üstüne yapıştırmaya başladım. Açıkçası ilk ayracım olduğu için sorun etmedim ama hem kötü kestim hem de uhu üstte kaldı falan. Sonra kurtarıcım elektrik bandı oldu o kısma geleceğim. 


Resimde gördüğünüz üzere ayracın ön kısmı ilk başlarda böyleydi. Tabanlık yaparım diye birtakım şeyler yapıştırmıştım ama yamuk yumuk oldu falan. ^^


Bu da ayracımın arkası. Fil inanılmaz tatlı değil mi sizce de?


Sonra bir iki şey daha yapıştırdım ama baktım böyle olmayacak. Aklıma birden geçenlerde elektrik bandına sardığım mumum geldi. (denemeyiniz bant yanıyor.) Ayracın dışını da o siyah bantla kaplarım böyle havalı bir şey elde ederim dedim. Resimde gördüğünüz ayracın son hali. Böyle olması için baya bantlamam gerekti hatta ağırlığının büyük kısmını banttan alıyor diyebilirim. Fotoğrafta olduğundan daha güzel çıkmış aslında bandın çizgileri pek belli olmuyor. 


Kitapla ayracı beraber çektiğim fotoda bant daha bir kendini göstermiş. Biraz değişik oldu ama ayraçların eski halinden daha güzel oldu bence. Siyah bant yerine siyah kap kağıdı kullansaydım ya da kumaş daha şık olurdu. Aslında en baştan tüm ayracı siyah kap kağıdıyla kaplayıp üstüne istediklerini yapıştırsaydım istediğime daha yakın bir şey elde ederdim. Eğer siz de ayraç yapmak istiyorsanız önce tabanını ayarlamanızı tavsiye ederim. Bir sonraki ayraç yapışımda sadece yaldızlı kap kağıdı kullanmayı planlıyorum kışın onu kullanmak güzel olur. ^^

Bu arada Lanetli Sevgili'yi okumaya başlayacağım, periler hakkında kitap okumayalı baya olmuştu, umarım güzel çıkar. Ayraç ve kitap hakkındaki düşüncelerinizi benle paylaşmayı unutmayın herkese iyi geceler! :3




8 yorum:

  1. Ayracın güzel olmuş ama elektrik bandı çabuk kalkmaz mı, iyi yapışıyo mu? Hani tahta kemleri oluyo ya onla çerçeve de yapabilirsin ama tabanın düz olması gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapışıyor ama kalkıp kalkmadığını bir iki güne göreceğim. :D Zaten bir daha ayraç yaparsam bu kadar acemi olmam diye düşünüyorum en azından daha mantıklı malzemeler kullanırım. ^^

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Eskiden ben de kendi ayraçlarımı yapardım :p Uhu malesef kuşe kağıt tarzı kağıtları yapıştırırken kağıda zarar veriyor dalga dalga bir görünüm çıkıyor ortaya :( Faber Castell'de bunu yaşamadım ya da çift taraflı bantta. Çift taraflı bant oldukça kullanışlı oluyor hatta :) Güzel kitaplarda kullan :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uhunun dalgalanma yaratması pek hoş olmadı, anaokul çocuğu yapmış gibi oldu ama çaktırmıyorum falan. :P Çift taraflı bandı ilk defa duyuyorum en kısa zamanda gidip alayım okulda da lazım oluyor o tip şeyler. Çok teşekkür ederim canısı. :*

      Sil
    2. Rica ederim birkaç yıldır hayatım çift taraflı bant üstüne kurulu :D :*

      Sil
  3. Çok güzel olmuş canım, eline sağlık. :) Ben de bir ara denemeliyim, ortaya güzel şeyler çıkıyor gerçekten. Hem insanın kafası da dağılır, bloguma da beklerim ayrıca. :)

    YanıtlaSil
  4. eski ayraçları özellikle kitapyurdu ayraçlarını güzelliştirmek için bence çok harika bir yöntem! :) ama bant yerine boyasaydın nasıl olurdu diye bir düşündüm açıkçası. guaj boya mı diyorlar akrilik boya mı diyorlar ne onunla işte. sonra üstüne sprey cila atsak falan?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...