8 Aralık 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu : Şahmelek - Merve Akıncı



 Tanıtım:
"Elimden gelse hâli hazırda kenetlenmiş ellerimizden güç alıp onu bu evden kaçırırdım. Denizi görebileceğimiz bir yere giderdik belki... Hiç konuşmazdık. Dudaklarımız değil, dokunuşlarımız konuşurdu bizim yerimize... Başımı onun geniş omzuna yaslayıp burnumu boynuma gömerdim. Onun o tatlı kokusunu doya doya içime çekip gözlerimi yumardım. İnanıyorum ki birlikte olsak her şey daha güzel olacaktı. Belki daha kolay..."

Ailesi, kız kardeşinin tedavisi için Amerika'ya gittikten sonra Balkanlı Ailesi'nin evinde yaşamaya başlayan İde'nin hayatı, bir gün rüyasında evin oğlu Aslan'ı görmesiyle tamamen değişir. Herkese, her şeye ve özellikle aşka karşı soğuk ve ilgisiz görünen Aslan Balkanlı'ya yavaş yavaş âşık olmaya başlayan İde, tutulmaya başladığı adamın buzlarını eritebilecek midir? Yaralı bir aşkın hayaletiyle boğuşan Aslan ise onun seven bir kadının varlığını kabul edebilecek midir?

Wattpad hikayesi olarak başladığım ve kitabını elime alabilme şansı yakaladığım için çok mutlu olduğum bir kitap Şahmelek. Dram - romantik tarzı kitaplar beni boğar ya da sıradan bulurum ama Şahmelek kesinlikle öyle olmadı. İçten gelen şiirsel bir anlatımı var, okurken o aşkı sessiz notalarla hissettiriyor sanki. 

"Sarılmak, bir bedende iki kalp atışını hissetmekti. Öyle bir elektrikti ki sarıldığınızda her şey silinirdi yeryüzünden. Sadece o an olurdu. Sonsuz bir huzur kaplardı havayı. Tutku, istek ya da şehvet değildi. " 

Kitabın konusu İde ve Aslan'ın arasında geçenlerden oluşuyor. İde karakterini çok sevdim, ürkek gibi dursa da içinde asıl karakteri olmaya hazır güçlü bir kadın var, zeki ve mantıklı bir kız. Aslan'sa kitabın belli bir yerine kadar soğuk bir gizem. Soğuk gizemli bir odun da diyebiliriz gerçi biz ona. :D Agresif biri İde etrafındayken o kadar garip davranıyor ki okurken Allah Allah bunu neden böyle yaptın sen şimdi Aslan Balkanlı diyorsunuz. o.o




"Güzel adam... Bana neler yaptığını bir bilsen."

Şahmelek biraz eski tip Türk dizilerine benziyor. Büyük konağın varis oğlu ve sıradan ama güzel kız arasında geçen aşk. Olaylar ilerledikçe kız da iyi bir noktaya gelir hatta bazen adama tepeden bakabilecek bir noktaya. Tabii şunu belirtmek gerekiyor ki aslan Balkanlı'ya tepeden bakacağınız bir nokta olduğunu sanmıyorum. :D Kendini beğenmiş bir anne, sıcakkanlı bir baba figürü ve olmazsa olmaz karakter aile dostlarının esas kıza rakip olan uyuz kızı. Hepsini Şahmelek'te bulabilirsiniz, bir beyaz dizi misali inişli çıkışlı  heyecanlı ve sakin yerleri olan bir kitap. Türk yazarların ön plana çıktığı bir dönemde olduğumuzu düşünüyorum,  ve Merve Akıncı da bu yazarlardan biri. Okurken sizi içine çekecek bir aşk romanı arıyorsanız Şahmelek tavsiyemdir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...