7 Mart 2015 Cumartesi

Kitap İncelemesi: Gölgeler – Paula Weston

Herkese merhaba! Bloğa yazmayalı çok uzun zaman oldu biliyorum, keşke daha sık girebilsem ama hep bir şeyler çıkıyor. Derslerim dönem ortasına gelmeden yoğun bir tempoya girmeme sebep oldu. Cumartesi günleri insanlar dışarıya eğlenmek için çıkarken ben ödev yapmak üzere arkadaşlarımla buluşuyorum falan.-_- Bloğa yazmayı özlüyorum, umarım artık daha sık yazı koyabilirim. *.*
Bu yazımda Yabancı Yayınları’ndan çıkan Gölgeler kitabını nasıl bulduğumdan bahsedeceğim. Gölgeler şubat başında elime geçti hatta o ayın okuduğum ilk kitabıydı. Fantastik ağırlıklı bir kitap, new-adult türüne de girebileceğini düşünüyorum. Konuyu daha iyi aktarabilmek için direkt tanıtım yazısıyla başlayalım. :

Gaby Winters yaklaşık bir yıl önce ikiz kardeşi Jude’u bir trafik kazasında kaybetmişti. Kazadan sonra bedeni iyileşmişti ama acısı hâlâ ilk günkü gibi tazeydi ve kâbusları bitmiyordu: Her gece kâbuslarında iblislerle ve cehennemin diğer yaratıklarıyla savaşıyordu.
Ve sonra karşısına Rafa çıktı. Rafa, sadece kâbuslarında sık sık gördüğü çocuk değildi, aynı zamanda ikiz kardeşi Jude’la da bir geçmişleri olduğunu iddia ediyordu. Gaby, hayatı ve kendi hakkında bildiğini düşündüğü gerçeklerin sadece birer yalan olduğunu kabul etmek zorunda kalmıştı ve bulması gereken gerçekler kâbuslarındaki gölgelerde gizliydiler.
Rafa kimdi? Refaimler kimlerdi? Ve en önemlisi Gaby kime güvenebilirdi?
“Sıkı, zekice yazılmış ve farklı… Okuduğum en iyi melek temalı kitaptı!” – Alpha Reader 


Kitaba ilk başladığımda yazı dilinden çok rahatsız oldum. Çeviri mi kötüydü yoksa yazar gerçekten olayları öyle mi anlatmış bilmiyorum ama okuma isteğimi alacak kadar kötü geldi. Neyse ki mekan tasviri çok uzun sürmedi ve bir anda Rafa’nın gelmesiyle esas olaylara geçiş yaptık. Hızlı bir ilerleyişle bazı olaylar çözümlenmeye başladı, aslında yazar olay örgüsünü açarken daha yavaş gitseymiş Gölgeler daha gizemli bir kitap olabilirmiş ama bu hali de güzel. Kurgusu bazen çok havada kalıyor, saçmalamışlar demekten son anda döndüğüm sayfalar oldu. Bununla beraber ilerledikçe kitabın içine çekildiğimi söyleyebilirim. Karakterlerin sempatikliği ve son çeyreğe girince olayların gelişmesiyle Gölgeler bitirdiğinizde okumaktan memnun kaldığınız bir kitap oluyor. Paula Weston bilindik efsanelerden kendi tarzını yaratmış ve ortaya orijinal bir hikaye çıkmış.

Gölgeler 334 sayfalık tek günde bitirebileceğiniz ve özellikle fantastik seviyorsanız beğeneceğiniz bir kitap. Yoğun tempoda kafa dağıtmak için okuyabileceğiniz hoş bir alternatif. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...