27 Eylül 2015 Pazar

Okula Alışmaya Çalışırken Yapılabilecekler

Bloga yazı girmeyeli yine çok olmuş. Yazmayı planladığım kitap yorumları, dizi / film incelemeleri var ama çoğu bittiği an heveslenip sonrasında unuttuğum şeyler. Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama bu sene tatil çok hızlı geçti sanki. Yaz mevsimini deniz zamanı dışında pek gerekli görmeyen biri olmama rağmen sonbaharın gelmesine üzülüyorum. Eylülün 27'sine geldik, yakında ekime gireceğiz ama benim için sonbahar yarın okulların açılmasıyla geliyor. Geçen dönem o kadar çok yorulmuştum ki okulu ve tüm o kaosu biter bitmez eski bir kutuya koyup dolapta küflenmeye bıraktım diyebilirim. Şimdi sanki o kutu durduğu yerde takırdıyor, boşluktan bunaldığım yaz günleri alışkanlığımı yok etmek üzere yarın açılmayı bekliyor. Neredeyse dört aydır tatil yapıyoruz ama hala yorgunum, hala uykum var. Gerçekten ilk defa okulların açılıyor olmasını bu kadar dert ediyorum, İstediğim zaman kalkmayı, sabah ezanına kadar dizi / film izleyip kitap okumayı özleyeceğim. Sonbaharın gelişine ve gereksiz sıcakların yavaştan yok olacağına bile sevinesim gelmiyor. Aslında hiçbir şey yapasım gelmiyor ama o kadar dert yanıp yazıyı mahvetmek istemiyorum. Bu arada birazdan başlığa uygun pozitif şeylere geçeceğim. Hoş kafamda bu konuda pek bir fikir yok ama yazarken oluşmasını umuyorum. ^^

Bu postu başlangıçta "Okuma Günlüğü #2" diye planlamıştım, Titus Groan maceramdan ve okuyamama sorunumun geri dönüşünden bahsedecektim. Ardından adını "Yaz Tatili Biterken" yaptım,  biraz okuldan biraz kitaplardan bahsederim diye düşündüm. En sonunda fark ettim ki okul meselesi hakkında daha çok yazmak istiyormuşum. Sonuç olarak hem kendi tavsiyelerimi koyabileceğim hem de sizin önerilerinizi alabileceğim bir yazı yazmaya karar verdim. Aşağıda okul dönemine rahat uyum sağlayabilmek ve yoğunlukta kriz geçirmemek için yapabileceğimiz şeyleri sıralayacağım, umarım okurken keyif alırsınız. ^_^



Erkenden Uyumak 
Okulun açılmasına üzülüyor olmamdaki  en büyük neden sabahları erken kalkma zorunluluğum. En son ne zaman 7'de hatta 8'de kalktım hatırlamıyorum. Okulun erken başlamasına ayak uydurmak istiyorsak erkenden yatmak en iyisi olacak gibi. Gerçi zaten vize - final haftasında ya da proje teslimlerinde erken uyuma gibi bir lüksüm olmuyor ama en azından ilk iki hafta bunu denemek gerek.

Kırtasiye Alışverişi ^_^
Renkli kırtasiye ürünlerine bayılıyorum, bu yüzden okul için birkaç şirin kalem & defter alasım var. Bu dönem biraz fazla sözel ders aldım sanırım, not tutarken eğlenceli gelir belki. *-* 





Komikli Diziler, Filmler
Yazın boş vakitte bilgisayar başında günde bir sezonluk dizi bitirmek güzel oluyordu tabii ama artık bunun için pek vakit olmayacak maalesef. Okuldan yorgun argın çıkıp eve giderken bi' de İstanbul trafiğine takılınca insanın modu iyice düşüyor. Bunun için her akşam kafanızı dağıtacak bir şeyler izleyebilirsiniz. Bölüm süresi kısa olan eğlenceli baya dizi var; Friends, Black Books, Rick and Morty gibi gibi.



Ağır Kitapları Azıcık Beri İtin 
Yaşadığım Titus Groan şokundan sonra belli bir süre ağır geleceğini hissettiğim kitaplardan uzak durmaya karar verdim. Tüyap'a kadar sadece çerezlik, rahat okunan kitaplarla muhatap olacağım. Özellikle historical romance okuyasım var ama şansa bakın ki evde o türden çok kitabım yok. =P Neyse bulacağız artık bir şeyler. Hatta kendime not olsun, yakında bu konuyla alakalı bir yazı gireyim. Zaten okul kafamızı yoracak, bir de betimleme cenneti bir kitap okuyup hayatınızı cehenneme çevirmeyin, inanın değmiyor.

Boşa Vakit Harcamamaya Özen Gösterelim
Yazımın kişisel gelişime doğru kaydığını fark ediyorum ama bu önemli bir konu. =P Tatilde tüm günün boş olmasının rahatlığıyla en saçma şeye bile saatler harcamamız sorun olmuyordu. Maalesef artık boş saatlerimiz okuldan arta kalan zamanla sınırlı. Bu sebeple boşa vakit harcadığımızı hissettiğimiz an farklı bir şeye yönelirsek gün sonunda uyurken bugün yine hiçbir şey yapamadım diye düşünmemize gerek kalmaz derim. ^.^

Benim aklıma gelenler şimdilik bu kadardı. Kitap blogunu kişisel gelişim sayfasına dönüştürmüş gibi oldum eheheheh ama neyse. Kendinize küçük hobiler edinin kısmına geçmeden yazımı bitirmek ve uyku öncesi yapmam gereken birkaç şeyle ilgilenmek istiyorum. Umarım bu yıl bütün öğrenciler için beklenilenden çok daha güzel ve çok daha verimli geçer. Aklınıza gelen şeyleri paylaşıp görüş bildirirseniz sevinirim, herkese iyi geceler. ^^

8 yorum:

  1. Okulun başlamasına hiç sevinmediğin o kadar belli oluyor ki üzülerek okudum ama son paragrafta istemsizce kahkaha attım :D Teselli olacaksa ben yaklaşık 2 senedir tatil yapmadım :p Bayram tatilim de 9 gün değildi. :'( Şurada 2 dk. da kendime acıma seansı yaparım :D Okul öncesi böyle hissetmek çok normal, kendini fazla germe bence. Okul başladığında anında adapte oluyorsun. Ama mızmızlanma kısmı ayrı eğlenceli oluyor :p Şimdiden güzel bir öğretim süreci diliyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy 2 senedir tatil yapamadın mı kıyamam. :( Ah bu özel sektör izin vermiyor ki çalışanlar dinlensin, bakalım seneye ben ne yapacağım...Bugün gittim erken kalkma kısmı dışında beklediğimden daha güzel geçti şaşırdım hatta. :D Umarım böyle devam eder, iyi dileklerin için teşekkür ederim canım. :***

      Sil
  2. Ben yazın boşuluğundan kurtulacağım için mutluyum. Çok yoğun ders stresine de girmek istemiyorum ama. Umarım dönem bol verimli geçer, başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzel bir sene geçiririz umarım. :))

      Sil
  3. Bende aynen böyle hissetmiştim. Yazın o koyvermişliği çok rahattı şimdi kendimizi bir düzene sokmaya çalışırken bulucaz. Bende şu sıralar She Was Pretty dizisine bakıyorum. Harika bir stres götürücü :) Tavsiye edilir.
    Onun dışında senin tavsiyelerini de dikkate alıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. She Was Pretty'e en kısa zamanda bakıcam, dün okul fena geçmedi bakalım devamı nasıl gelicek. :3

      Sil
  4. Hem yeni bir eğitim dönemi hem de KPSS :( daha kötüleri var şükret :P yeni dönemde başarılar dilerim ayrıca bu dizi önerileri hiç iyi olmadı söyleyeyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında temmuzda bende KPSS'ye gireceğim ama şimdilik onu çok düşünmüyorum hadi hayırlısı. :D Günde birkaç bölüm izlemek gerek bence, kafa dağıtmaya birebir. :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...