Merhabalar, bir önceki yazımda okuyamama sorunumdan bahsetmiştim. Bunu aşmak için hem kalınlığıyla gözümü korkutmayacak hem de sevdiğim türde, merak uyandırıcı kitaplar seçtim. Yerdeniz Serisi'nin ilk iki kitabını okumuş, çok beğenmiş ve bu kadar çok beğenince hemen bitmesin diye serinin diğer kitaplarını beklemeye almıştım. Şimdi düşününce keşke öyle yapmasaydım diyorum. Seriyi bütün halinde okumak kitapların bağlantısını koparmamak açısından daha iyi olurmuş. Sonuç olarak Yerdeniz'e yeniden merhaba dedim ve bu sefer kitapları peş peşe okuyup seriyi bitirmeyi planlıyorum.
Uçabilen Kız Ukitap takasıyla elime geçti, konusu ilgi çekici, akıcı bir kitap olduğunu düşünüyorum. Yerdeniz bitince okumayı planladığım 5. kitap olarak da onu seçtim. Şu an ne okuduğuma gelirsek, Yerdeniz III - En Uzak Sahil'e başladım. Ursula Le Guin serinin üçüncü kitabı için ölümü anlattığını, bu yüzden diğer kitaplardan daha zayıf kurgulu ve daha tutarsız olduğunu söylemiş. Kitabın yarısını geçmeme rağmen hala giriş bölümündeymiş gibi hissetmem bundan olsa gerek. Yine Yerdeniz'deyiz, Ufkabakan ile oradan oraya sürükleniyoruz. Şimdilik ilk iki kitap kadar akıcı gelmese de daha anlam yüklü olduğunu söyleyebilirim. Kitabı bitirince detaylı yorumumu paylaşacağım. Umarım okuma alışkanlığımı bir daha kaybetmemek üzere tekrar kazanırım. Bu arada, gelen yorumlardan yalnız olmadığımı görmek güzel oldu teşekkürler. :3





