English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

22 Temmuz 2014 Salı

Kitap Yorumu: Kara Cadı - Nora Robets / KCBT

Hiç yorum yok:


KCBT olarak çok sevdiğim bir yazarın kitabını inceledik. Nora Roberts'a olan sevgimi daha önce birçok kez dile getirmiştim. Bana kalırsa yaşayan en iyi kadın yazar Nora yani o derece seviyorum. Turu aldığımızı öğrenince de en çok sevinen ben olmuşumdur muhtemelen. Nora'nın en sevdiğim yanı okuyucuya sunduğu karakterleri. Hepsinin hikayesi kendine özel ve hepsi o kadar gerçekçi ki hikayenin geçtiği yere gitsem onları bulacakmışım gibi geliyor. Kara Cadı yine bir Nora klasiği, fantastiğin ve romantizmin harmanlandığı akıcı bir serüven.
Konudan kısacık bahsedeyim. Bundan uzun zaman önce İrlanda'nın mistik ormanlarının içinde bir aile yaşarmış. Kadına Kara Cadı derlermiş çünkü güçleriyle ün salmış bir cadıymış.Kocasının savaşa gittiği zamanlarda üç çocuğu ile onu beklerken kötü bir büyücünün laneti ile aileye zarar gelince Sorcha yani cadı güçlerini üç çocuğuna emanet etmiş. Bu emanet nesiller boyu sürmüş ve günümüze kadar ulaşmış. Ve aynı şekilde lanet de öyle. Kara Cadı'nın soyundan geldiğini keşfeden Iona Amerika'daki yaşantısını terkedip İrlanda'ya kuzenlerini yanına gidiyor. Burada hem aşkı hem de lanetin getirdiklerini bulacak olan Iona kuzenleri Connor ve Branna ile tanışıyor, üçü Kara Cadı'yı oluşturuyorlar.
Kara Cadı Nora severlerin koşarak alması gereken bir kitap. Seriymiş bu arada devamı ne zaman gelir bilmiyorum ama Nora'nın gizemli anlatımı, gerçekçi karakterleri ve özellikle kızları bağımlısı yapacak olan romantik yanı için beklemeye değer.

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Okuyorum: Kara Cadı - Nora Roberts

Hiç yorum yok:


KCBT kapsamında inceleyeceğimiz kitap olan Kara Cadı'ya dün başladım. Arka kapak yazısından olayı tam çözemediğimden okudukça anladım, bazı şeylerin sürpriz olması açısından iyi bir şey oldu bu. :3 Bana biraz Anahtar Üçlemesi'ni anımsattı, kötü bir karakter ve onunla savaşacak olan üç özel insan. Nora'nın üslubunu ve seçtiği konuları çok seviyorum, Kara Cadı'yı da şimdiden çok sevdim.

10 Temmuz 2014 Perşembe

KCBT// Dikkat! Aşk Çıkabilir Kitap Karakterleri Analizi

Hiç yorum yok:

Dikkat Aşk Çıkabilir'in en çok beğendiğim yanının karakterlerin çok gerçekçi olması olduğunu söylemiş miydim? Kitabın iki gözde çiftini biraz yakından tanıyalım kim nasıl birisiymiş öğrenelim o zaman. :3




















İlkim kitabın esas kızı, en başlardan beri okurken çok sevdiğim bir insan oldu. He arada bence bu davranışın gereksizdi İlkim dediğim sahneler oldu mu evet oldu ama hangimiz tamamen normal davranıyoruz ki? Bir kitabın baş karakteri kötü olursa o kitap okunmaz bilirsiniz, DAÇ'da her karakter çok sağlamdı öyle bir sorun yaşamadık neyse ki.


Esas çocuk Martin - bu arada normalde daha yakışıklı, modelimiz burada biraz tipsiz çıkmış. :D - tam bir tehlike adamı. Bulaşmak istemeyeceğiniz kadar güçlü, kurtadam kadar çabuk sinirleniyor. (Hey allam Martin'i nelere benzettim.:P ) Tüm bunların yanında merhametli ve aşık oldu mu gözü başka kadını görmeyen, sahiplenen birisi. İyi aile babası moduna da girebiliyor, e daha ne olsun.


Seth ve Mary'i birbirlerinden ayrı düşünemediğimden birlikte anlatmak istiyorum. Seth benim için Martin'e göre çok daha erkeksiydi neden diyecek olursanız araba tamircisi ve elini kirletmekten çekinmiyor falan asdfghjk. :D Neyse asıl sebebi şu ki hem iyi bir baba olması hem de boşanmalarına rağmen Mary'e hala aşık olup onu koruması, kıskanması çok hoşuma gitmişti .Ayrıca Seth Mary ve Martin gibi zengin bir ailede doğmadı kendi imkanlarıyla bir yerlere geldi.
Mary, Martin'in kariyer meraklısı ablası, sanırım iş hayatında başarılı olmak onun kaderinde varmış. Çünkü okurken büyük bir uğraş verdiğini hissetmedim, iyi bir avukattı ama bundan ziyade çok daha iyi bir anneydi. Seth'e iyi baksın valla öyle adam zor bulunur.

Genel olarak karakterler hakkındaki düşüncelerim bunlardı. Siz peki kitap karakterlerini nasıl buldunuz?

Kitap Tanıtımı: Görülmemiş Düşler Dillenmemiş Gerçekler - Türkan Kaplan

Hiç yorum yok:


"Bir adaya gitmeliydim en ıssızından! Ama bu sefer yanıma almam gereken 3 şey değil geride bıraktığım şeyler konuşulmalıydı: Anılarımı bırakmalıydım ilk önce; hem canımı en çok acıtanları hem de en mutlu edenleri. Zira bir zerresi kalsa içini kemirmeye başlardı. İyiyse kalan, bir anda kötüleri de beraberinde getiriverirdi sinsice ya da kötüler iyileri çağrıştırırdı zamansız. Ama bilirsiniz ki uzun sürmez bu sahte mutluluk an(ı)ları. İkincisi ve en az anılar kadar zararlı olanı, acıma hissini geride bırakmalıydım. “İlla acıyacaksan, kendine acınılmadığı günleri düşün, düşün ki aynı faka basma defalarca,” dedim kendime. Öyle bir yere git ki vefadan nasibini almamış insanlar olmasın yanında, çünkü en büyük kötülük, vefa duygusu gelişmemiş insanların eseridir. Bu insanlar için ancak ve ancak verdiğin müddetçe varsındır. “Bir adaya gitmeliydim, sevenlerin gerçek olduğu, anıların son nefeste bile hatırlanmaya değdiği…” diye düşünürken pilotun anonsu ile gerçek hayata döndüm bir kez daha. " GÖRÜLMEMİŞ DÜŞLER DİLLENMEMİŞ GERÇEKLER

Yazarın Notu:
Öncelikle almış olduğunuz bu kitabı diğer yazılmış kitaplardan faklı olarak bir oturuşta okumamanızı tavsiye ederim. Zira bazı bölümlerde derin mevzulara girilmiş olup, içinizde derin derin nefes alma, eski sevgilileri arama ya da psikoloğunuzla görüşme isteği yaratabilir. Böylece belki siz de kendi dünyanıza doğru kısa yolculuklara çıkarsınız ya da yalnız olmadığınızı fark edersiniz. Belki de sadece okuyup geçeceğiniz ve daha elinizden bırakmadan unutacağınız bir kitap olacaktır. O durumda tek tavsiyem fona kendi şarkınızı yerleştirip yine kendi hikâyenize kaldığınız yerden devam etmeniz ve hatta yazmaya başlamanız. Kim bilir, burada yazan bir tek kelime gün gelir hayatınızın dönüm noktası olur…



9 Temmuz 2014 Çarşamba

#HarryPotterisBack - Harry Potter Geri Döndü!

Hiç yorum yok:
Daha önce Pottermore'dan bahsettiğim yazımı okumuştunuz değil mi? Okumadıysanız birazcık aşağılarda kalıyor bu yazıyı okumadan oraya bakıp Pottermore neymiş öğrenebilirsiniz. J.K. Rowling bu sitede Rita Skeeter aracılığıyla bize Harry Potter hakkında gazete yazısı tarzı bir yazı yayınlamış. Yazıyı okumak isteyenler buradan ulaşabilirler.

7 Temmuz 2014 Pazartesi

KCBT // Dikkat Aşk Çıkabilir! - ASUDE Kitap Yorumu

1 yorum:

Baştan belirteyim kitabı çok beğendiğim için ağır bir fangirl yazısı geliyoooor!

Hayatını bilime adamış asosyal, zengin bir iş adamının kızı İlkim ve Amerika'da ünlü bir iş adamı olan sert mizaçlı Martin. Hiç tahmin etmedikleri bir zamanda hayatları kesişen iki insan kaderin onları birleştirmesiyle zoraki bir evlilik yoluna girdiler. Başlarda nefret olan duygu değiştikçe bir ömür mutluluk onların olabilir miydi? Birbirine zıt iki insan aşkın tüm engelleri aşacağını kanıtlayabilir miydi?


Blog turumuz bu şahane kitaba ev sahipliği yaptığı için ne kadar sevindirik oldum anlatamam. Dürüst olayım kitabı okumadan önce çok iyi bir şey beklemiyordum. Kötü çıkmayacağından emindim ama bu kadar iyi bir kurguyla karşılaşacağımı düşünmemiştim. Konu çok tatlı bir kere, İlkim ve Martin gibi iki zıt karakterin atışmalarını, kavgalarını ve kavgalar sonrasında birbirlerini bulmalarını ağzım açık sırıtarak okudum. Asunny  fanlarının neden çıktığını çok iyi anlıyorum. Ben de bir Asunny oldum sanırsam. :D Yazarımız Asude duyguları o kadar iyi ifade etmiş ki okurken bazen heyecandan yerimde hoplayıp zıpladım. En çok hoşuma giden şey karakterlerin dışarıya söyleyemediklerini okuduğum sahnelerdi. Nasıl bir psikopatsam artık, adam kıza özlediğini söylemiyor ama içten içe acı çekiyor ya ben de hadi söyle söyle artık diye yerimde zıplıyorum falan. Okurken kendimden geçtiğim doğrudur. ^_^

Şimdi diyeceksiniz ki kitap sadece ikilinin aşkı üzerine mi kurulu? Hayır efendim İlkim ve martin dışında çok tutkulu bir çiftimiz daha var. Mary ve Seth. Mary Martin'in ablası ve kocası Seth'le yıllar önce boşanmış ama aralarındaki bağ hala kopmamış. İkisinin özlem dolu cümlelerini okudukça ah vah ettim durdum. Hatta Martin ve İlkim'dense o ikilinin olduğu sahneleri daha çok sevdim ben. Tüm sayfaları, tüm sahneleri sevdim ya karakterler çok canlıydı belki de bu yüzden çok hoşuma gitti kitap. 

Dikkat Aşk Çıkabilir! gibi güzel bir kitabı bizlerle buluşturduğu için Asude'ye çok teşekkür ediyorum, en yakın zamanda Mary ve Seth'in gençlik zamanları hakkında kısa bir şeyler yazması da küçük bir ricam. O ikiliyi çok sevdim, çok sevdik. 
Tam bir yaz romanı Dikkat Aşk Çıkabilir, eğlenceli, temposu yüksek ve tutkuyu hissettiren cinsten. Bu tarz kitaplar seviyorsanız okunacaklar listenize koymanızı şiddetle tavsiye ederim.

Çekilişimize katılmayı unutmayınız. ^^



a Rafflecopter giveaway

3 Temmuz 2014 Perşembe

Pottermore Nedir, Nasıl Oynanır

6 yorum:


Harry Potter dünyasını özlüyorsanız ve hala tanışmadıysanız size biraz Pottermore'dan bahsedeyim. Kısaca anlatmam gerekirse Harry Potter kitaplarını sanal dünyada deneyimlediğimiz, tek tek her bölümü geçtiğimiz bir mekan. Oyunun başlarında belli testlerden geçip asamızı alıyoruz ve seçmen şapka seremonisine biz de katılıyoruz. Seçmen şapka bize bir dizi soru yönlendiriyor, bu sorular sonucunda dört okul bölümünden birine giriyoruz. Yalnız sorular İngilizce olduğundan çok dikkatli yanıtlamak gerekiyor. Mesela ben bir soruyu yapmak istediğiniz iksiri seçin anlayıp hep aşkı seçiyordum meğer soru sizde eksik olan bir şeyi seçip iksirle tamamlayın tarzı bir şeymiş. İnternette soruları çeviren yerler mevcut, onlardan faydalanabilirsiniz ya da anlamadığınız her kelimeyi çevirebilirsiniz.

Sitenin içeriğini anlamak adına bir iki resim göstereyim:

Bu resimde asa testi bitmiş ve sonuca uygun olan asa çıkmış. Asa testi soruları seçmen şapkaya göre daha rahat ve daha kısa bir test. Boy, göz rengi gibi sorular var bunun dışında neyi seçerdiniz tarzı sorular mevcut.














Seçmen Şapka bence oyunun en güzel kısmı. Soruları cevaplarken elinizden geldiğince dürüst olun diyeceğim ama olmak istediğiniz belli bir hane varsa ona uygun cevapları az çok anlarsınız. Mesela Gryffindor için cesur olmakla alakalı şeyler seçersiniz, Slytherin için güç elde etmek, korkulan kişi olmak gibi cevaplar verebilirsiniz.



Sorular her testte farklı farklı çıkıyor. Birden fazla hesap açarsanız yani her hesapta aynı soru dizimi çıkmayabilir.










Bazen son sorudan önce iki,üç hatta dört bölüme ait cevaplar eşit çıkabiliyor bu durumda hangi hanede olmayı daha çok isterdiniz tarzı bir soru geliyor.


























Oyunun içinde iksir yapımı, büyücülük düelloları gibi mini oyunlar mevcut. Ayrıca kitabın bölümlerini atlarken topladığımız küçük eşyalar var ilerde işe yarıyorlar.





Kurbağa kartları ve fasulyeler topladığımız ürünlerin bazıları.







Hala oynamadıysanız mutlaka bu büyülü dünyaya adım atmanızı öneririm, özellikle Potterheadler bu oyunu çok sevecek.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...