18 Nisan 2020 Cumartesi

Karantinada Sakin Kalmaya Çalışmak ve Kitap Tavsiyeleri

10 yorum:
Aylar sonra herkese merhaba. Arayı açtığım bu sürede yüksek lisans tezimle cebelleşiyordum. (1 saat yazıp 2 gün boyunca yazmam lazım diye geriliyordum yani. ^-^) Günler çok çabuk geçti, ne olduğunu anlamadan mart geldi. Peşine korona virüsü tavan yaptı ve tezi dondurma hakkım doğdu. Krizleri fırsata çevirmek adına tezi dondurdum. Muhtemelen kasım sonuna kadar sürem olacak. Aylar var diyerek salmak istemiyorum, geçen sene tam olarak bunu yaptım ve sonuç hüsran oldu. Son aylara bırakmak beni çok gerdi, hocamı da neredeyse hiç aramamıştım. Endişe (aslında anksiyete) nöbeti geldiği gibi kitleniyordum ve en az bir günümü yiyordu. Derken derken dondurdum, hala tez aklıma geldikçe geriliyorum, sanırım bu his karantina kalkmadıkça devam edecek. Genel olarak sürekli evde kalmak ve bunun zorunlu olması duygusal halimi çok kötü etkiliyor zaten. Evcimen bir insanım, sessizlik olduğu sürece evimi ve odamı seviyorum. Fakat karantina bambaşka bir boyut, şu an herkesin bu durumda olması aa yalnız değilim dedirtmiyor, aksine daha kötü oluyorum çünkü kolektif bilincin kötü enerjisini çekiyorum (galiba). İstisnasız her gece kabus görmem bunun baya net bir işareti bence. Babamın dayısı şu an koronayla savaş veriyor, makineye bağlı durumda. Babam üzgün, ayrıca işe gitmesi gerekiyor ve insanlar korunmadan etrafta dolaştığı için kendi sağlığından endişe duyuyor. İnsanlar nasıl bu kadar sorumsuz anlamıyorum, bu gidişle koronanın bitmesi sonbaharı bulacak .Havalar ısındıkça herkes dışarı çıkmaya başladı. Saçma bir şekilde gündelik hayatlarına devam ediyorlar.

4 Şubat 2020 Salı

Ocak Ayında Okuduklarım

8 yorum:

Yılın ilk ayında sekiz kitap okudum. Nedense iyi bir giriş yapmış gibi hissetmiyorum, bunda genel olarak enerjimin düşük olmasının etkisi olabilir. Ocak başından beri aralıklı olarak hastaydım. Şimdi de diş ağrım tuttu, yarın dişçiye gidiyorum. (Lütfen kanal demesin...) Ayrıca tuhaf bir şekilde kasım ayından beri okuduklarımdan çok az zevk alıyorum, okurken odaklanamıyorum. Bilinçaltımda yüksek lisans tezim dönüyor diye mi böyle emin değilim. Neyse, biz ocakta okuduklarıma geçelim. 
Mekanın Üretimi'ni bitirdim! Dile kolay eylülden beri okuyorum. Bitirmek ocağa nasip oldu o da 31'inde elime alıp son yirmi sayfayı okumak için kendimi zorladım diye. Hakkında bir şeyler demeden önce işaretlediğim yerleri gözden geçirip bir özet çıkarmam lazım. İyi ki okumuşum, baya bir şey öğrendim ve tezime çok katkı sağlayacağını biliyorum. 

Ayın sekiz günü Değersiz Bir Hayat'ı okumakla geçti. Bu kitapla ilgili ne desem gerçekten bilmiyorum. Aslında Goodreads'de baya bir şey dedim ama aklıma geldikçe ben ne okudum, neden okudum, yazar mazoşist ya da sadist mi düşünceleriyle doluyorum. Şuraya GR yorumumu iliştireyim, okumak isteyenlere fikir olsun:

22 Ocak 2020 Çarşamba

Karanlık Şato Gotik Edebiyat Kulübü 2020 Okuma Listesi

4 yorum:

Bildiğiniz üzere iki senedir devam etmekte olan bir gotik edebiyat kulübüm var. Geçtiğimiz senelerde her ay bir kitap, bazen de yazar üzerinden gittik. Geçen ekim ayında "Lanetli Maraton" adı altında bir toplu okuma yaptık, bol seçenek olunca baya ilgi gördü. Biz de 2020 yılında okumalarımızı tek kitap değil tür ve maratonlar üstünden götürelim dedik. Katılmak isterseniz instagram hesabımız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Okumaları şimdilik oradan yürütüyoruz. Paylaşımlarınızda bizi etiketlemeniz, gönderilerde görüş belirtmeniz kulüp okumalarına katılmanız için yeterli. :) Okuma listesi hakkında ne düşünüyorsunuz, katılmak istediğiniz aylar hangileri? Gotik Edebiyat ile ilgili merak ettikleriniz için hem burada hem de Kayıp Rıhtım'da yazdıklarımı okuyabilirsiniz. Şu an linkleri bırakamıyorum ama blogumda aratırsanız karşınıza çıkacaktır. Karanlık Şato'nun instagram hesabına ise buradan ulaşabilirsiniz. Herkese keyifli bir akşam dilerim, yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle. 

12 Ocak 2020 Pazar

2020 Okuma Temam, Hedefler ve Listeler

8 yorum:
Son yazımda 2019’da okuduklarımı paylaşmış, yılın getirilerini giriş alıp 2020 okuma planımı oluşturacağımı söylemiştim. Bu sene 2019’da tamamlayamadıklarımı kapatmanın yanında bildiğim yazarlar ve akımların üstünde durup “ben bunu iyi biliyorum.” diyebilmek istiyorum. Önceliğim kitaplığımı olabildiğince eritmek. Yani 2020 okuma teması için “Kitaplığını Erit” diyebilirim. ^-^
2020 okumaları için birkaç hedef belirledim. Bunları şu şekilde:

1. Her gün 100 sayfa okumak (Bunu 2018’de yapmıştım ve baya verim aldım.)
2. Kitaplıktan okumak, yeni kitap alımını sıfırlamak. (Artık kitap satılmıyormuşçasına :d)
3. Kurgu dışına ağırlık vermek, en az üç kitaptan birini kurgu dışı okumak
4. Öylesine, aradan çıksın diye okumalar yapmamak
5. Akademik okumalara ağırlık vermek
6. Okurken telefonu uzağa koymak
7. Mircea Eliade’nin elinde olan tüm kitaplarını bitirmek (5 kitap)
8. Tolkien kitaplarını bitirmek (9 kitap)
9. Her ay en az bir Türk Edebiyatı Eseri okumak
10. Şu kişilerde uzmanlaşmak: Eliade, Tolkien, Yaşar Kemal, Isabel Allende, Jung, Marquez
11. Türk kadın yazarlara ağırlık vermek (Önerilere açığım.)
12. Elinde bulunan tüm Latin Amerika kitaplarını bitirmek (Sanırım 15 kadar kitap var)
Bu listenin dışında kendime 48 kitaplık bir mutlaka oku listesi hazırladım. Çoğu senelerdir kitaplığımda bekleyenlerden oluşuyor. Bir kısmını yeni alacağım (İnce Memed mesela^^) Günde 100 sayfa nasıl okunur derseniz, elime kitabı aldığımda 50 sayfa okumadan bırakmamaya çalışıyorum. Veya günde iki saat vermek gerekiyor öyle diyeyim. Eskiden bunu çok rahat yapardım, şimdi zorlanıyorum çünkü telefona çok bakıyorum. Bu yüzden okurken artık telefonumu uzağa alacağım. Bu sene dilediğim yazarlarda ve türde uzmanlaşırsam gerçekten en büyük hedefimi gerçekleştirmiş olacağım. Sıfırdan başladığım tek kişi C. G. Jung olacak ki ona dair farklı kaynaklardan okumalar yapmıştım. Uzmanlık kriterin nedir derseniz okuduğum kişinin yazdıklarındaki alt metni kolaylıkla görebilmek, burada şuna atıf yapmış, şu sebeple böyle yazmış diyebilmek istiyorum. 
Seçtiğim maddelerin hemen hemen hepsini sadece kitaplığımdan kitap seçerek karşılayabilirim. Yalnız Türk Edebiyatı okumaları için ilerleyen zamanlarda kitap almam gerekecek. Belki bir ara toplu bir Türk Edebiyatı alışverişi yaparım. Sizden ricam, özellikle çağdaş edebiyatta sevdiğiniz yazarları benimle paylaşır mısınız? Kadın yazarlara ağırlık vermek istiyorum ama kimleri seçsem bilmiyorum. Elimde kadın yazarlardan okunmamış çok az kitap var maalesef, bu alanda baya eksiğim.
Bu arada geçen sene felsefe ve sosyoloji için listeye maddeler koymuştum ama bu sene eklemedim. Kurgu – dışı diye belirttiğim madde ağırlıklı olarak psikoloji ve felsefe okumalarından oluşacak zaten. Biraz da sanat üzerinden ilerlemek istiyorum.  Her ne kadar zorlansam da bölüm okumaları yapmam gerekiyor. Özellikle yüksek lisans tezimi yazmaya çalıştığım şu günlerde akademik okumalarımı artırmam lazım. Hiç içimden gelmiyor ama hadi bakalım. :3 
Bu arada bloğunu çok severek takip ettiğim Okuyan Bir Muggle klasik okuma maratonu düzenliyor. 2020 boyunca okuyabildiğimiz kadar Türk ve Dünya Klasikleri okumak üstüne kurulu bir maraton. Ben de okumak istediğim klasiklerle katılacağım. İnce Memed, Çalıkuşu, Kasvetli Ev, Faust, Dracula, Beyazlı Kadın, Keyif Evi, Saatleri Ayarlama Enstitüsü gibi bu sene okumayı hedeflediğim klasiklerle maratonda yerimi alıyorum. Katılmak isterseniz burayı tıklayarak yazısına geçebilirsiniz. 
Umarım 2020 hepimiz için verimli bir sene olur. Kitaplığımı eritmek üzerine kurduğum okuma temamda başarılı olmayı umuyorum. Sizin 2020 için planlarınız neler, herkese güzel bir hafta dilerim.




3 Ocak 2020 Cuma

2019'da Okuduklarım: 103 Kitap, Bana Kattıkları ve Favoriler

10 yorum:
2020'nin ilk günlerinden herkese merhaba. Umarım yeni yıla güzel bir giriş yapmışsınızdır, ben biraz hasta girdim. Aslında bu yazıyı sene bitmeden yazıp 2020 hedeflerime geçmek istiyordum ama ufak bir gecikme oldu. 2019'un ilk iki ayı Polonya'daydım, dönünce de bir süre eski okuma alışkanlığıma geçemedim. Hala da geçmiş değilim. Yine de senelik 100 kitap hedefimi tamamladım. Bunu sırf sayı doldurmak için okunmuş öylesine kitaplarla yapmadım, bu yüzden kendimi tebrik ediyorum. :P Kitaplara geçmeden belirmek isterim ki önemli olan sayı değil, ne okuduğunuz ve size ne kattığı. Bu katkı bilgi de olabilir keyif de. Ben okumalarımda keyif ve bilginin ortasını bulmaya çalıştım. Erasmus dönüşü kendime birtakım hedefler koymuştum. Bakalım bunlar neymiş ve yapabilmiş miyim?



View this post on Instagram

Dikkat dikkat, önemli bir duyurum var! 😄 Geç oldu ama (erasmustan dolayı) bu sene için bir okuma planı yaptım, amacım kütüphanemdeki kitapları olabildiğince bitirmek. Bunun için 10 madde hazırladım. Katılmak isterseniz maddeler ve seçimlerim şu şekilde: 1. Bir yazardan sahip olduğun tüm kitapları oku: Mircea Eliade 2. Her ay çağdaş dünya ve yerli edebiyatından güncel birer eser oku 3. Okumayı ertelediğin 3 yazarın kitaplarını oku: Tolkien, Lewis Carroll ve Yaşar Kemal 4. Okumayı ertelediğin 3 türden sene sonuna kadar en az beşer kitap oku: Latin Amerika Edebiyatı, Felsefe ve Sosyoloji 5. Stefan Zweig'ın kurgu dışı eserlerini oku 6. Yerli edebiyattan bir yazar seç ve her ay 1 kitabını oku: Yaşar Kemal 7. Her ay en az 1 tane kurgu dışı kitap oku Çapraz / Paralel okumalar: 8. Bir yazarın iki kitabını aynı anda oku 9. Bir yazarı etkilediği ya da etkilendiği bir yazarla aynı anda oku 10. Aynı döneme / konuya ait iki kitabı birlikte oku Liste değişebilir, zorlama okumalara gerek yok.😊 Eğer siz de katılmak isterseniz #büyülüayraç2019Okumaları tag'i ve beni etiketleyerek paylaşırsanız sevinirim, böylece haberim olur ve belki birlikte okumalar yaparız. Kendi listenizi yapabilir, benimkine ekle çıkar yapabilirsiniz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz, sizin okuma planınız var mı? Yoruma bekliyorum, herkese mutlu akşamlar ❤️
A post shared by Büyülü Ayraç (@buyulu_ayrac) on

Mircea Eliade kitaplarımı okuyamadım, üzülerek söylüyorum ki hiç Eliade okumadım. :D Her ay yerli edebiyattan bir eser okumadım ama dünyadan okudum. Tolkien ve Yaşar Kemal'den kendimce okudum, nihayet Yüzüklerin Efendisi Serisi'ne başladım. Sosyoloji okuması neredeyse hiç yapmadım ama Latin Amerika ve Felsefe okumaları yaptım. Senenin en güzel okumalarından biri Isabel Allende kitapları oldu. Her ay bir kurgu dışı okudum ama bu konuda daha iyi olmak isterdim. Kurgu-dışı okurken hala zorlanıyorum.  Bir yazarın iki kitabını aynı anda okuyamadım, Huymans kitaplarıyla bunu denemek istedim, Tersine beklediğimden çok daha farklı çıkınca yapamadım. Sanırım aynı anda iki - üç kitap okumak pek bana göre değil, çok da zorlamamak lazım sonra insan okumaktan soğuyor. Gördüğüm kadarıyla 2019 hedeflerimi yarı yarıya yerine getirmişim. Peki bu 103 kitap nelerdi, ne okudun ne keşfettin derseniz, okuduklarıma birlikte göz atalım.

18 Aralık 2019 Çarşamba

Yeni Yıl Çekilişi

30 yorum:
Herkese merhaba! Senelerdir blogdan çekiliş yapmıyor, genelde instagram üzerinden kitap hediye ediyorum. Bu sene hem yeni yıl hem de blogumun yedinci yılı vesilesiyle buradan kitap hediye etmek istedim. Görseldeki kitaplardan istediğinizi bir kişiye hediye edeceğim. Hepsi okuduğum, çok beğendiğim ve herkese tavsiye ettiğim kitaplar. Katılmak için blogumu takip etmenizi (mail veya gfc ile), yoruma 2019'da okuduğunuz ve beğendiğiniz üç kitabı yazmanız yeterli. Böylece birbirimize kitap tavsiyeleri vermiş oluruz. :) Ek hak için beni twitter ve instagramdan (@buyulu_ayrac) takip edebilir, çekilişi sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Her biri +1 hak getirecek, örneğin twitterdan takip edip çekilişi paylaşan birisinin +2 hakkı olacak. Bu yüzden ek hakları yaptıysanız linkleriyle birlikte yorumunuzda belirtmenizi rica ediyorum. 


Prenses ve Curdie & Goblinler seri olduğu için set olarak verilecektir. Bu arada çekilişe blog dışı bir kaynaktan ulaştıysanız (sosyal medya) lütfen belirtin. Blog çekilişleri eskisi gibi popüler mi bilmiyorum, bakalım göreceğim. :3 Çekilişe 18 Aralık 2019 - 1 Ocak 2020 tarihleri içinde katılabilirsiniz. Ocağın ilk haftası açıklayacak, kazananın istediği kitabı internetten sipariş edip göndereceğim. Kargo bana ait, katılım sadece Türkiye içinde geçerlidir. Unutmadan,  blogumu desteklemek isterseniz reklamlara tıklayarak bunu yapabilirsiniz. Herkese bol şans ve şimdiden mutlu bir yıl dilerim. 🎄🎅

1 Aralık 2019 Pazar

Aralık Ayında Okuyacaklarım

15 yorum:
Yağmurlu bir aralık gecesinden herkese merhaba. Bu ay okumayı planladıklarımın bir kısmı geçen aydan kalanlar, diğerleri ise sene bitmeden okurum diyerek son dakikaya bıraktıklarım. Sene başında kendime bu yıl şunları kesin okuyacağım diye bir liste yapmıştım. Henüz kontrol etmesem de çoğunu tamamlayamadığımı biliyorum. :D Erasmustan dönünce okuma düzenimin baya bozulduğunu fark ettim. Hala toparlamaya çalışıyorum. Gerçi senelik 100 kitap hedefimi tamamlamama dört kitap kaldı, düşündüğümden az okumadım ama yeterince verim alamadım gibi.


Aralık ayında okumayı planladıklarım bu şekilde. Aslında daha çok akademik okuma yapmam gerekiyor, bu sene yüksek lisans tezimi vereceğim. Yüzüklerin Efendisi Serisi'ni bu sene okurum demiştim, ilk kitabı kasım ayında bitirdim. Diğer ikisi aralığa kaldı, her ne kadar bitiririm desem de içimden bir ses Kralın Dönüşü ocağa sarkacak diyor. :3 Bhagavad Gita ve Rüya Mektupları ayın kesin okunacak olanları. Özellikle Bhagavad Gita, resmen okuduğum her kitapta karşıma çıkıyor. "Beni neden erteliyorsun" der gibi, ya da biraz musallat gibi. :D Şaka bir yana çok şey katacağını biliyorum, ilk elime aldığımda farklı bir bilinçteydim, şimdi daha iyi anlayacağımı biliyorum. Ayı güzel yazarlar ile sonlandırmak istiyorum, Gaarder'ı bu yüzden seçtim. Şu an Anlatış'ı okuyorum, biraz karışık geldi ama açılacağını umut ediyorum. :) Umarım hepimiz bu ay çok güzel kitaplar okuruz, yılın son günleri keyifli geçşin, lapa lapa kar yağsın dileklerimle. ❄⛄Unutmadan,  blogumu desteklemek isterseniz reklamlara tıklayarak bunu yapabilirsiniz. Instagram hesabımda buraya göre daha aktifim ve ara ara çekilişler yapıyorum. Yeni yıl için de güzel bir çekiliş yapmak istiyorum, beni oradan da takip ederseniz sevinirim.^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...