27 Şubat 2014 Perşembe

Kitap Yorumu: Bir Sır Saklı İçimde - Julie Berry

Hiç yorum yok:

Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.


Ah Judith... İçinde neler biriktiren ve dışarıya karşı susmak zorunda olan kız. Bir Sır Saklı İçimde kitap okuyamama derdimi bitiren kitap oldu. Dün geceyarısı başladım, sabaha karşı üçe kadar okudum ve bu sabah da bitiriverdim. Konusu şöyle, mutlu bir aileye ve iyi bir babaya sahip olan Judith bir gün   yakın arkadaşı Lottie ile birlikte ortadan kaybolur. Lottie'nin cansız bedenine ulaşılır ve Judith'se seneler sonra birden ortaya çıkar, dili kesilmiş bir halde. Peki bunu kızımıza kim neden yaptı, niye susması gerekiyordu? Dahası Lottie'yi kim öldürmüştü?

Judith'in dönüşüyle başlıyor roman, arada geçmişten sahnelerde oluyor. Şiirsel bir anlatımı, kısa kısa bölünmüş paragrafları olması çok hoşuma gitti. Kitabın merak uyandıran kısmı Lottie'nin ölümü gibi dursa da cinayet değil aşk - dram ağırlıklı bir roman bu. Yazar  Judith'in çocukluktan hatta bebekliğinden beri tanıdığı Lucas'a olan aşkını ve kesik diliyle çıkaramadığı sesleri içinde büyütmesini çok iyi yansıtmış. Kızımızın dili kesik evet ama istese konuşabilir. Annesinin baskılarından dolayı susuyor, konuşmaya çekiniyor. Bu da kasaba halkının ona yarım akıllı gibi davranmasına sebep oluyor. :( Kitabın geçtiği mekan neresi emin değilim ama Amerika olabilir çünkü okyanus kıyısında ve büyük ihtimalle yeni keşfedildiği zamanlar. Kapağa bakınca günümüzde geçen ve teenager kesime yönelik bir şey bekliyordum, tahminimden çok daha farklı ve çok daha güzel çıktı.

Bu kitabı neden sevdiğim kısmına gelirsek Judith'in Lucas'a duyduğu aşkı sevdim, herşeye rağmen güçlü kalmasını sevdim. Anlatımı dediğim gibi kendine hastı. Konusu mükemmel değil belki ama duygular çok güzel aktarılmış. Aşk ya da dram türünde okumak için kitap arıyorsanız Bir Sır Saklı İçimde'yi tavsiye ederim.

Puanım:



26 Şubat 2014 Çarşamba

Alışveriş Hazırlığı

8 yorum:


Madem kitap okuyamıyorum yeni kitaplar alıp kendimi gaza getireyim dedim. Pazartesiye kadar bu listeye eklenenlerle çıkanlar olur elbet ama Boğulan Kız ve Kedi Beşiği'ni kesin alacağım mesela. Sizin önerdiğiniz kitaplar (gotik-fantastik ve çizgi-roman özellikle) var mı almam için?

9 Şubat 2014 Pazar

Pazar Okumaları

4 yorum:

Sömestr tatilinin son pazarında kendimi çizgi roman ve türevi şeylere verdim. Kitap olarak Joker'i okuyorum, çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim ama kötü de değil. Zaten çizgi roman olunca bir şekilde akıp gidiyor. Onu bitirince Benim de Söyleyeceklerim Var'a başlayabilirim henüz karar vermedim.

Postun adı Pazar Okumaları ama muhtemelen siz bu yazıyı okurken ben kocaman ve gereksiz bir AVM'nin market kısmında kasiyerlik yapıyor olacağım. Daha önce çalıştığımı söyledim mi bilmiyorum ama iki aydan beri part - time çalışıyorum. İnsanlara pazar pazar n'apıyorsunuz burada diyesim var cidden pazar kalabalığında AVM'ye gelmek için geçerli bir sebebi olmalı bence insanın. Tüketim çılgınlığıyla önlerine geleni sepete atıp geliyorlar ve dikkat ediyorum da kitap reyonuna uğrayıp gelenlerin sayısı çok az. Bir de buradan okuyucuya sesleniyorum kasiyerlere iyi davranın, ürün geçirmekten yoruluyorum bazen suratım düşüyor ama kasama gelen şirin bi' amca ya da gülümseyen kızlar günümü toparlıyor hemencecik.


OT kasadayken sürekli geçiyordu baya merak ettim aldım. Henüz okumaya başlamış değilim, güzel bir edebiyat dergisine benziyor. Poe'nun şiirlerini arada açıp inceliyorum. Belli bir kitaba odaklanmaktan sıkıldığım şu günlerde okuması daha kolay şeyleri üst üste  kucağıma yığıp sırayla hepsini incelemek güzel oluyor. Bazen okumasam da kitaplığımdan hoşuma gidenleri alıp yanımda tutuyorum arada arka kapak yazılarını, ilk sayfalarını okuyorum. Öyle bir amaçsızlık var şu günler üstümde. :D

Yarın okullar açıldığından bu son pazarı iyi değerlendirin öğrenci dostlarım. Benim gibi gitmeniz gereken bir yer yoksa uzun zamandır okumayı planladığınız bir kitabı alıp yatağın içinden çıkmayın bence. Ben çoktan öyle yapıyorum ki diyenler varsa ne okuyorlar acaba? Bir de Ot'u okuyanlardan yorum alabilir miyim? Herkese musmutlu pazarlar, özellikle kasiyerlere eheheheh. 

6 Şubat 2014 Perşembe

Kitap Takası Yaptık!

13 yorum:

Geçenlerde sevdiğim bloglara bakınırken Kitap Aşığı'nın takas listesi oluşturduğunu gördüm. O da Kitap İklimi'nden görüp yapmış. Bendeniz takas edilecek sürüsüne kitap barındırdığım için gireyim listeyi inceleyeyim dedim. Böyle upuzun her türde kitabın olduğu bir liste çıktı karşıma. Hepsini tek tek inceledim hoşuma gidenleri seçtim ve Pınar'a mail attım. Bende de onun istediği Sherlock Holmeslar vardı, anlaştık ve takasımızı yaptık. Benim kitaplarım dün kargoya verilmişti, ikimizde İstanbul'da oturduğumuzdan bugün elime ulaşıverdiler. Kitap İklimi'ne gidecekleri yarın göndereceğim. Bana hangi kitaplar gelmiş diye bakacak olursak:


İmago'yu ve Okyanus'u almayı uzuuuun zamandır istiyordum takasa nasip oldu. Anormaller'in konusu ilgimi çekti çok güzel çıkacak diye hissediyorum. ^^ Öyle yani, ilk defa kitap takası yaptım ve tavsiye ederim. Elinizde bekleyen kitapları okumak isteyen birisine vermiş oluyorsunuz hem de okumak istediğiniz yeni cicileriniz oluyor. Ayraçlar için de ayriyetten teşekkürler D&Rli olana annem bayıldı. :) Kitap İklimi'nin takas listesini görmek isterseniz buraya tık tık 

4 Şubat 2014 Salı

KCBT 6. Blog Turu: Mabet - Kitap Yorumu

Hiç yorum yok:


"Planım : Şehre gir. Nadiayı al. Bir çıkış yolu bul. Bu kadar basit."Bir hafta önce on yedi yaşındaki Lela Santosun en iyi arkadaşı Nadia intihar eder. Oysa bugün, uğurlama merasiminin ters gitmesi sayesinde Lela cennette, uzaktaki büyük kapılarla çevrili şehre, cehenneme bakıyordur. Karanlık ve yolunu şaşırmış yaratıklarla dolu olan İntihar Kapılarından kimse kendi isteğiyle geçmez. Ama Lela herhangi biri değildir, en yakın arkadaşının ruhunu kurtarmaya kararlıdır - kendi ahiret hayatını feda etmek zorunda kalsa bile.Lela, Nadiayı bulmaya çalışırken bu karanlık şehrin uçsuz bucaksız sokaklarında devriye gezen muhafızlara yakalanır. İçlerinde insana en yakın olan liderleri Malachi, diğerlerinden tek bir nokta dışında farklıdır: ölümcül etkileyiciliği. Lela ile tanıştığında Malachi de kendi planını yapar: Nadiayı geride bırakmak pahasına bile olsa Lelayı şehirden çıkar. Çünkü Malachi, Lelanın bilmediği bir şeyi bilmektedir: Bu karanlık şehir Lelanın hayatını geçirmek zorunda kalacağı en kötü yer değildir. Malachi, onu bu kaderden uzak tutmak için her şeyi yapmaya hazırdır.

Bu tur fantastik türünde okuduğum en değişik kitaplardan birini inceledik. İlk defa Araf'ta geçen bir kitap okudum ve kurgunun sağlamlığından olsa gerek saçma gelen hiçbir yanı yoktu. Lela, çocukluk dönemini çok zorlu geçirmiş bir kız. Yaşadıklarını onu sert ve içine kapanık biri haline getirmiş olsa da özünde iyi biri. Bir gün okulun bahçesinde Nadia'yla yolları kesişiyor, Nadia okulun kraliçesi Lela ise en dışlanmış öğrencisi. Apayrı uçlarda olan iki insan olmalarına rağmen çok yakın oluyorlar. Ve bir gün Nadia'ın intihar etmesiyle hayattaki tek dostunu da kaybeden Lela arkadaşını bulmak için ne kadar ileri gidilebileceğini öğrenecektir.

Mekanımız: Kara Şehir. Neresi derseniz, burası intihar edenlerin gittiği araf olarak nitelendirebileceğim bir yer. Nadia'nın tanıdığı bir mekan çünkü kızımız yıllar önce intihar etmiş ve belli bir süre ruhu öteki tarafta kalmış. Nadia'nın ölümünden sonra Lela'nın karanlık şehre nasıl girdiğini açıklamayacağım çünkü orası spoiler oluyor. Ama yazarı bu konuda tebrik etmek gerek geçişi güzel ayarlamış. Zaten dünya da Lela için çok mühim olan biri olmadığından okurkene vah dünyada şusu busu kaldı demedim hiç.

Her kitap da olduğu gibi Mabet'te de yazar biz kızları düşünmüş ve ortaya Malachi çıkmış. :D Kendileri Kara Şehir muhafızlarının başı, normalde muhafızlar insan değil ama Malahci insan, çok da hoş bir insan. ;) Kitaba ilk dahil oluşundan biraz korksam da tanıdıkça arafa gitsek mi dedirtiyor insana.

Mabet film tadında aksiyonu bol bir kitaptı. Fantastik olsun aksiyonlu olsun ve bir de farklı bir şeyler olsun istiyorsanız okumanızı tavsiye ederim. Son olarak, Mabet kitabını kazanmak isterseniz canavarların çekilişine katılmayı unutmayın. ^^



a Rafflecopter giveaway
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...