7 Nisan 2013 Pazar

Hayvan Mezarlığı - Stephen King



Klasik bir korku hikayesi girişiyle başlıyor Hayvan Mezarlığı. Mutlu bir aile ormanlık arazide büyük ve güzel bir ev satın alır ve gizemli olaylar hakkında konuşan komşuları vardır. Tabi o korku hikayelerinde olay evde geçiyordur ama burada arkadaki patikaya gidiyoruz; Hayvan Mezarlığına ve ötesine.

Louis Creed Maine Üniversitesi'nde çalışmaya başlayan bir doktordur. Kızı Ellie, oğlu Gage ve karısı Rachel ile birlikte  kredi borçlarının altına aldıkları evlerinde klasik bir aile yaşantısı sürmektedirler. Karşı komşuları olan Jud ve Norma aileye sıcak bir karşılama yapmıştır ama Louis kitabın sonlarında oraya hiç taşınmamış olmayı dileyecektir.

Stephen King'in okuduğum ilk romanıydı, çok mu korkunç hayır ama evde yalnızken ve gece saatlerinde okursanız bir de üstüne arada (nedense tam da korkunç sahnelerde) evden sesler geliyorsa fazlasıyla korkuyorsunuz. Akıcı bir dili var, en sevdiğim yanlarından birisi de karakterlerin iç sesleriyle konuştukları kısımdı. Yaşadıkları karşısında mantık kurmaya çalışıyor kahramanlar fakat aslında her şey önceden belirlenmiş gibi. Bana göre saçma kısımları da vardı ve bazı yerlerin ucu açık bırakılmıştı. Okuduğum ilk korku kitabı olduğundan olsa gerek o eksilerini görmezden geldim ve kitap bende 5 üzerinden 5 puan aldı.

En sevdiğim karakter bebekleri Gage oldu, betimlemelerle bebeği çok tatlı yansıtmışlar, annem de filmini izlemiş ve o da bebeğin çok tatlı olduğunu söylüyordu. Filmi baya korkunçmuş bu arada gerçi yıllar öncesinin efektleriyle ne kadar korkutur bilemem ama annem de 15 yıl önce izlemiş zaten. Zamanına göre iyi bir film olsa gerek.

Kitap okuyucuya az çok mesajlar da gönderiyor. Örneğin Louis her işte mantık arayan biri değil de dinine sadık ve perdenin ötesindeki varlıklara inanan birisi olsaydı oraya gitmezdi hatta pılını pırtını toplayıp taşınırdı ve üzücü olaylar yaşanmazdı. İncil'den yapılan alıntılar da bunu destekler nitelikte olmuş ve kitaba gerçekçi bir atmosfer sağlamış. Kapağında gördüğünüz şirin pisicikse evin kızı Ellie'nin kedisi Church. Çok gereksiz bir kapak olmuş ama cover'ları inceledim de çoğu kapakta tıslayan ya da sinsi sinsi bakan bir kedi var.

Hayvan Mezarlığı benim için korkudan ziyade psikolojik gerilim romanı tadındaydı. Çoğu arkadaşımın orta okul yıllarında okumuş olması sinirimi bozdu bir tek ben mi kalmışım okumayan dedim. Gerçi küçükken okusam kesin korkudan uyuyamazdım, o yaştaki halime hitap eden bir kitap değilmiş. Bu arada Stephen King'in  bu kitabı yazarken kaldığı evin arkasında Hayvan Mezarlığı olduğunu biliyor muydunuz?

Herkese iyi pazarlar..

10 yorum:

  1. Okuduğum ilk Stephen King romanıdır.. Lisedeydim o zamanlar ve okurken çok korktuğumu hatta sayfaları çeviremediği bilirim..

    Daha sonra filmini izlediğimde bende aynı etkiyi bırakmadı.. Komik buldum hatta yer yer.. Kitaptaki etkileyiciliği yakalayamamışlar bana göre..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise dönemimde okusam uyuyamazdım herhalde ki şimdi bile gece yatarken koridor ışığıyla yattım. :D Stephen King'in diğer kitaplarını da alasım var :)

      Sil
  2. merhaba blogunuzu takibe aldım bana da beklerim:)
    http://myworldinthebooks.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Benim de okuduğum ilk King romanı. Aaa ama hayır benimki Ateş Yolu'ydu pardon, ikinci bu. Pek hatırlamıyorum Hayvan Mezarlığı'nı. Benim aklımda Kemik Torbası kaldı net bir şekilde, bu silinmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde Kemik Torbası'nı da alışveriş listeme ekliyorum. :)

      Sil
  4. Benim de okuduğum ilk Stephen King romanıydı ve gece okunmamalı kesinlikle. En ufak seste insan tuhaf düşüncelere kapılıyor kitabın da etkisiyle.
    Okumamın üzerinden hayli zaman geçmişti. Yazınız hatırlatıcı oldu, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okuyalı 3 sene olmuş şimdi okusam nasıl hissettirir bilmiyorum ama korku kitabı diye basılan çoğu eserden daha sağlam olduğu kesin. ^.^

      Sil
  5. İki kez başlayıp bırakmıştım. Kemik Torbası'nı bitirdikten sonra Hayvan Mezarlığı'nı okuyacağım. S.King okumak keyif veriyor.

    YanıtlaSil
  6. Eski baskısı var elimde, ne zamandır okuyayım diyorum vazgeçiyorum. İlk işim onu okumak olacak.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...