31 Ocak 2014 Cuma

American Horror Story: Coven'a Genel Bakış



AHS'nin bir sezonunu daha geride bıraktık. Açıkçası ben bu sezondan istediğim verimi alamadım. Yine de bir şekilde kendini izlettirdi sanırım bunun en büyük sebebi yeni Yüce'nin kim olacağını merak ediyor olmamdı. Coven temalı sezonda dizi cadıları konu almış.Cadı ağırlıklı her şeyi çok severim. İlk başlarda aklımda adamakıllı bir cadı okulu canlanmıştı ama dizideki karakter sayısının azlığı buna elvermedi. Zaten bu sezonun en büyük eksiği karakter azlığıydı bence, üç beş cadıyla kendi aralarında oynuyorlarmış gibi olmuş, cadılar meclisi havası yoktu yani.

Bu sezonu götüren olay "Sıradaki Yüce kim?" sorusuydu. Yüce ne demek diyecek olursanız, yedi harika denilen güçlerin hepsine birden sahip olan en güçlü cadıya Yüce deniyor. Bunlar telekinezi, ateş kontrolü, ışınlanma, psişik okuma, ruhlar dünyasına gidebilmek, zihin kontrolü ve en sonuncusu olan ölüleri diriltmek. Sezon boyunca Yüce olan  Jessica Lange rolünün hakkını vererek oynadı, dizinin en sağlam karakteri oydu bence.



Bizim cadılarımızın yanında vodoo ile uğraşan Afrika kökenli büyücülerin olduğu taraf da var. İki tarafın düşmanlığı da sezonu oyalamak amaçlı koyulmuş bir şey gibiydi. Diyorum, hani güya çok büyük olaylar dönüyor ama hiç mi insan yok koyacağınız. Figüran bir iki cadı daha olsaydı bari. Ve yine sezonun en ilgi çekici karakteri siyahi kölelerin kanıyla kendine güzellik maskesi yapan Madame Lalaurie'ydi. Bir de Misty Day var, ölüleri diriltebilen bataklık cadısı. Coven'a sonradan dahil oldu çok şirin bir insandır kendileri.

Bana kalırsa American Horror Story git gide kötüleşiyor, hem ürkünçlüğünü yitirmiş hem de gizem falan kalmamış. Kendini izlettirdi mi evet ama ilk sezonun havası ne Coven'da ne de Aslyum'da vardı. Bakalım bir sonraki sezonun konusu ne olacak..

Bu da sezonun bana hediyesi güzel şarkı:







2 yorum:

  1. Ben bu diziyi cidden seviyorum, garip bile olsa. :D İyi atmasyon ama cidden zevkli. Bir sonraki bölümü tahmin edemiyorum mesela. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin edilemiyor çünkü çoğu şeyi birden çok yere çekilebilecek şekilde yazıyorlar. :D Oyuncuları sağ olsun konu yavan olsa da izlettiriyor kendini .:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...