17 Mayıs 2016 Salı

İnternetten Kitap Almak: En İyi Kitap Alışveriş Siteleri



 Kasım 2017'de güncellenmiştir.

Merhaba, bu yazımda kitap satın alabileceğiniz internet sitelerinden bahsedeceğim. Kitap fiyatları uçmuş vaziyette, artık eskisi gibi herhangi bir kitapçıya girip beş on kitap alıp çıkamıyoruz. Bazen de istediğim kitapların hepsini aynı kitapçıda bulamıyorum ve tek tek kitapçı dolaşmak durumunda kalabiliyorum. Bu sebeplerden dolayı uzun zamandır kitap alışverişlerimi genellikle internetten yapıyorum. Yazım, hangi sitelerden alışveriş yaptığımı ve nasıl bulduğuma dair bir inceleme üstüne olacak. Şimdiye kadar kitap alışverişlerimde Okuoku, Kitapyurdu, İdefix, D&R, İlknokta, Kitap Sihirbazı, Odakitap, Babil, Pandora ve Hepsiburada'yı kullandım. Herhangi bir beğeni sırası olmadan görüşlerimi aktaracağım, umarım bu konuda kafasında soru işareti olanlara yardımcı olabilirim. 

D&R'yle başlayalım. Sorun yaşamadan alışveriş yaptığım bir site olmakla beraber bir defa kargo şirketinden kaynaklı olarak satın aldığım ürün benden habersiz depolarına geri dönmüştü. Ama işin ilginç tarafı aynı kargoyla çalışan başka bir firmadan ürün aldığımda hem kargo hem de firma düzenli olarak mail - sms ile bilgilendirme yapıyor. Kargo gönderimi konusunda diğer sitelere göre daha yavaş olduğu için pek tercih etmiyorum. Ürünlerin kaç günde temin edileceğinin belirtilmemesi de bence önemli bir eksik. D&R'nin diğer sitelere göre artısı diyebileceğim tek şey ücretsiz şirin hediye paketleri olabilir. Bildiğim kadarıyla kapıda ödeme seçeneği yoktu. Kitaplar ve diğer ürünler sağlam paketlerde temiz geliyor.

Kitapyurdu severek alışveriş yaptığım sitelerden biri. Her ay düzenli alışveriş yaparsanız indirimlere ek olarak %3 - %5 indirim daha kazanıyorsunuz. Sitenin satın alınan kitaplara yorum yaptıkça puan kazanma sistemi var. Bu sebeple üyeleri aktif. Kitaplara gelen yorumlara ve yorumların beğeni sayısına bakarak kitap seçip memnun kalmışlığım çok olmuştur. Kargo süresi ortalama, kitaplar temiz geliyor, paketlenmesi kötü değil ama daha iyi olabilir.. Kapıda ödeme seçeneği mevcut.  Eskiden 10 tl üstüne kargo 1 tl, 30 tl üstüne de bedavaydı o yüzden burayı çok sık kullanırdım. Şimdi 10 tl üstüne kargo 2 tl, 40 tl üstüne kargo ücreti almıyorlar. 

İlknokta'dan şimdilik sadece bir kez alışveriş yaptım. Birinin bana göndereceği kitapta orada gelmişti, onu da sayarsak iki. Site Penguen Kitap'a ait, dolayısıyla kendi ürünlerinin yeni çıkanlarına erişme konusunda sıkıntı yok. Ukitap'ta kargonun çok geç geldiğine ve çizgi - roman teminlerinde sorun olduğuna dair birkaç kişinin görüşünü okumuştum. Bununla beraber sıkıntı yaşamadan alışveriş yaptığını söyleyenler de var. Benim iki alışverişim de sorunsuz geçti, ileride  tekrar kullanmayı düşündüğüm bir site. 

İnternetten kitap almaya Okuoku ile başladım. Lisede kredi - banka kartım olmadığından ve kapıda ödeme seçeneği olduğundan çok cazip gelen bir siteydi. Sık sık güzel indirimler yapıyorlar. Kelepirlerinden 4,90a sevdiğim kitapları almışlığım var. Bununla beraber seçtiğim kitaplardan stokta yok diye haber vermeden iptal edip, yerine başka bir kitap isteyip istemediğimi sormadan eksik kargo gönderdikleri oldu. Bu iki alışverişimde birden olunca bloga yazısını bile girmiştim ama sonraki birkaç alışverişim yine sorunsuz geçince kaldırdım. Popüler olmayan, yeni çıkmayan kitaplar konusundaki sorunu dışında fena değil, tercih edilebilir. Son zamanlarda popüler kitaplarda 9.90 indirimleri yapıyorlar. İlgimi çeken kitaplar var mı diye ara sıra bakıyorum, Uğultulu Tepeler'in pahalı bir baskısını bu kampanya ile almıştım.  

Kitap Sihirbazı'ndan sadece bir kere alışveriş yaptım. Eklediğim bir kitabın sadece cep boy baskısı kalmıştı, mail yoluyla haber verip durumu belirttiler sağ olsunlar, gerekli değişim yapıldı. Site ilk açıldığında çok popülerdi nedense artık pek kullanan duymuyorum. Arada bakıyorum ama pek güzel indirimler görmüyorum. Kapıda ödeme seçeneği olan sitelerden biri olduğunu belirteyim.

İdefix bir aralar en çok kullandığım siteydi. Kargosu alışveriş yaptığım diğer sitelere kıyasla baya hızlıydı. Gerçi yazıma İdefix ile kargo sorunu yaşayanların yorumları geldi, dönemden döneme sitelerde aksaklıklar olabiliyor.  Kitaplar hasarsız geliyor ve hediye olarak Sabit Fikir dergisi gönderiyorlar. D&R ile aynı şirkettenler ama D&R'ye kıyasla daha iyi olduklarını düşünüyorum.

Babil.com'u yeni yeni kullanmaya başladım ve çok memnunum. Eski yöneticisi Atatürk ile ilgili 10 kasımda rahatsız edici bir paylaşım yaptığı için kullanmıyordum, tepki olarak pek çok kişi de kullanmayı bırakmıştı. Hoş gerçi hangi sitenin parası nereye, kimlere gidiyor bilmiyorum, bununla birlikte 10 kasımda Atatürk için "saygı duyuyorum ama izinde değilim" gibi bir paylaşım yapan siteden alışveriş yapmak istemedim. Aynı şahıs buna tepki gösteren bir blogun sahibine de hakaret etmişti sonra kaldırdı yazdıklarını. Neyse o ara birtakım şeyler oldu ardından site Arasta Bilgi Teknolojileri bünyesine geçti. O zamandan beri kitap alırken genellikle burayı tercih ediyorum. Siteyi tercih etmemdeki en önemli sebep aradığım kitaplar başka yerde stokta yokken Babil.com'da bulabilmem. Ya da aynı kitap farklı sitelerde 3 - 4 gün temin süresinde gözüküyorken buradan daha hızlı bir şekilde ulaşabiliyorum. Kitaplar söylenen sürelerde temin ediliyor, her alışverişin yanında küçük şirin bir defter geliyor. Bir keresinde istediğim kitaplardan biri geç temin edilince alışverişi bölüp göndermişlerdi. Bence beklemektense böldükleri iyi oldu. En son alışverişimde toplu kitap aldım diye iki kutuya sarıp defter & ayraç doldurup öyle göndermişler sağ olsunlar.  Kısacası şu sıralar en sevdiğim kitap alışverişi sitesi Babil.com.

Odakitap da Arasta Bilgi Teknolojileri bünyesinde bir site. Sadece bir defa alışveriş yaptım, yanlış hatırlamıyorsam siparişim ertesi günü elime geçmişti. Hızlı, temiz kitaplar gönderen bir site. İleride tekrar kullanmayı düşünüyorum.

Pandora'dan Harry Potter Serisi'nin kitap sırtları yan yana gelince Hogwarts'ı oluşturan özel koleksiyonluk bir setini aldım. Senenin en güzel alışverişin oradan yaptım diyebilirim yani. ^.^  Temin süresini geçirmeden kargoladılar, kitaplar sağlam bir pakette  geldi. Yabancı dildeki kitapları almak için iyi bir kitap alışveriş sitesi olduğunu düşünüyorum.

Son olarak hepsiburada.com'a geçeyim. Özellikle kitap almak için kullandığım bir site değil. Farklı bir şey alırken kitaplara da bakıyorum, güzel indirimleri varsa alıyorum. Tek eksileri ürünler farklı günlerde temin ediliyor diye kargoyu parça parça göndermeleri. Bir iki gün fark etse bile parça parça gönderebiliyorlar. Bir gün arayla temin edilen ürün beklese, birlikte gönderilse çok daha iyi olur bence. Müşteriyi bilgilendirme açısından gayet başarılılar, kargonun nerede olduğuna dair sürekli sms gönderiyorlar. Bununla birlikte bir defalığına aynı gün kargo denen kitapları temin edemediler. İletişime geçince istediğim kitaplardan biri olmadığı için hediye çeki teklif edildi, diğer kitaplar da sitenin kendi kuryesine verilip elime çabuk bir şekilde ulaştırıldı. Satış sonrası problem çözümünde başarılı oldukları için kullanmaya devam ediyorum.


Aslında bu sıralar, acaba internetten kitap almakla iyi mi yapıyorum diye düşünüyorum. Kitapçılar kapanıp duruyor, Kadıköy'ün en sevdiğim kitapçısı Alkım kapanınca baya üzülmüştüm. Evde biriken okunmamış kitap yığınlarını gördükçe internetten almayı bırak, ara sıra kitapçılardan al diyorum kendime. Ama demekle olmuyor maalesef.😃Kitap satın alma hastalığı olan herkes gibi ben de kendimi kontrol edemiyorum. Çıkmasını çok istediği bir kitabı küçük kitapçıda zor bulurken internetten ön siparişle alabilince duramıyor insan. Yeri gelmişken bu konuya harika bir örnek olarak Kağıt Ev -  Carlos Maria Dominguez kitabını tavsiye edeyim. Kitap tutkusunun insana neler yaptırabileceğini anlatan sıradışı bir öykü, büyülü gerçekçilik akımının en güzel örneklerinden biri.

Umarım yazım bilgilendirici olmuştur. Siz de kullandığınız siteleri ve deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Gelen yorumlara göre yazıyı ara sıra güncellemeyi planlıyorum. Herkese bol kitaplı iyi günler!


31 yorum:

  1. Ben de kitapyurdu platformunu kullanıyorum.
    Çok memnun olduğum için başka platformlara geçiş yapma gereği duymadım henüz.
    Ama diğerlerine de göz gezdirmekte yarar var, belki daha güzel indirimlere denk gelebilirim.
    Teşekkürler, güzel bir inceleme olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Kitapyurdu internetten kitap alanların en çok tercih ettiği site sanırım. =) Farklı kitaplar için farklı sitelere bakmayı seviyorum, bazen kitap almadığım halde sitelerde gezinip yeni çıkanları öğrenmek keyifli oluyor. ^.^

      Sil
    2. Merhabalar, DR hakkında söylediklerinizi insanlara bilgilendirme yapmadan lütfen bir daha internette daha ayrıntılı arastırma yaparak yazın.::( :( Magduriyetimizi bir biz anlarız 20 gundur kitapları gelmeden siparişleri iptal olan kişiler. Not : idafixde aynı durumda...

      Sil
    3. Merhabalar, yazıyı geçen sene yazmıştım, çoğu sitede dönem dönem sıkıntı yaşanıyor ve sürekli güncelleme yapamıyorum maalesef. D&R ve Idefix sorununu ben de duydum, umarım en kısa zamanda düzelir.

      Sil
  2. Çok güzel, yerinde öz bir yazı olmuş ben de kendi deneyimlerime göre ekleme yapayım.
    D&R'ın kampanyaları güzel olsa da yoğunluktan sanırım çok geç gönderim yapıyorlar. Kampanya zamanı yaptığım alışveriş bir ay sonra geldiği için internet sitesinden mecbur kalmadıkça alışveriş yapmamaya karar verdim.
    Kitap Yurdu: Kampanyaları çok güzel, özellikle aylık alışverişlerde yaptıkları %5 indirim çok kullanışlı. Her alışverişinizde aldığınız puanı kargo ücreti ödemek ya da puan katalogundaki ürünleri almak için kullanabiliyorsunuz. Gönderim hızlı ve temiz. Kargo ücretsiz olması için alışveriş limiti oldukça düşük, bu da güzel bir şey.
    İlknokta: İthaki ve yabancı yayınları kitaplarını almak için birebir. Zaten onlara ait :) ayrıca korku, gerilim, epik fantastik türü için de cennet gibi. Bunların dışında farklı yayınevlerinden kitaplar eklediyseniz geliş süresi bir iki gün uzayabiliyor, yoksa hızlı.
    Okuoku: Kitap Yurdu'yla birlikte en sık kullandığım sitelerden biri. Fiyatlar iyi, gönderim hızlı, geliş hasarsız, ayraç ve kahve jesti de yapıyorlar. 75tl üzeri kargo ücretsiz kısmını biraz daha düşürseler çok daha fazla kişi tercih eder gibi.
    Kitap Sihirbazı; ilk açıldığı dönemde sıkça kullanmış hiç sorun yaşamamıştım. Sorun yaşayan arkadaşlarım olmuştu ama ben aksine hep artı jestlerle karşılaşmıştım. Ancak bazı kitapları bulamadığım için ve fiyatlardaki ani yükselişten dolayı yavaş yavaş uzaklaştım.
    İdefix: hızlı geldi siparişim, dergi jesti de güzel ama kutulu setim harap halde geldipi için mecbur kalmadıkça tercih etmiyorum.
    Hepsiburada: kampanya zamanları güzel oluyor. Kargo ücretsiz olması için gereken alışveriş ücreti bir dönem oldukça düşüktü, hala öyle mi bilmiyorum ama temiz ve hızlı gönderiyorlar. Sadece temin ettikleri kitabı hemen kargoya verdikleri için parça parça geliyor. Ben de toplu gelmesini tercih ederim.
    Babil.com: bir de ek olarak Babil'den bahsedeyim. Ben çok memnun kaldım alışverişlerimden. Temiz,hızlı ve simgeleri olan baykuşlu araçlarla geliyor. Sık sık x tl alışveriş yapanlara hediye kampanyaları oluyor. Bir de en çok takdir ettiğim yanları sattıkları kitaba dair her türlü detay bilgiyi paylaşmaları. Tek farkları diğer satış sitelerine göre indirim oranı daha az.
    Bunlar da benim izlenimlerim. Yine ağlama duvarına çevirdim :)
    Sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuhuuu yine döktürmüşsün tatlı kıs. <3 Görüşlerini bildirdiğin için çoook teşekkür ederim. D&R'de kargonun 1 ay beklemesi ve İdefix'ten setinin harap gelmesine üzüldüm ya kitapların bozuk gelmesi aşırı sinirimi bozuyor. -_- Babil.com'u hiç kullanmadım aslında çok merak ediyorum. Ama baykuşlardan korkarım o yüzden kullanırsam diyeyim de bana baykuşlu ayraç göndermesinler. :3 Hatta şu an siteye girip inceleyeceğim neler var neler yok diye. Sonra da Kent Sosyolojisi'ne döneceğim. :ı

      Sil
  3. Güzel yazı olmuş. Ben de zamanında şöyle bir şey yazmıştım: http://kitapnot.blogspot.com.tr/2012/01/sanal-kitapclar.html Son bir-iki yıldır internetten kitap almadığımı fark ettim. Ya ödünç alıyorum, ya ikinci el, ya fuarlardan... Ama yeniden internet alışverişine başlarsam buradaki sitelere bakacağım.

    YanıtlaSil
  4. Benimde son 3 alışverişimde favorim eganba.com oldu. 50 tl üzeri kargo bedava olması ve ne kadarlık bir ürün alırsanız alın her alışverişte farklı hediyeler yollaması çok iyi. Ayrıca en geç 2 günde gönderim yapıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siteyi ilk defa duyuyorum, bakayım hemen merak ettim. ^^

      Sil
  5. emeğinize sağlık ne kadar güzel bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. :))

      Sil
  6. Bir iki kere D&R'dan alışveriş yaptım ama kötü bir tecrübe oldu benim için. İlk alışverişimde kargo elime çok geç ulaştı üstelik kitaplarda biraz hasarlıydı. İkincisinde de siparişimin bir türlü onaylanmaması gibi bir problem yaşadım ve uzun bir süre site yetkililerine ulaşamadım, o yüzden artık tercih etmiyorum.

    Kitapyurdu kesinlikle favorim. Hem ilgililer; paketleme, gönderim süresi konusunda hassas davranıyorlar hem de oldukça uygun oluyor fiyatları.
    Okuoku'da yeni yeni keşfettiğim ve belki biraz daha çabalasa bir süre sonra zirveye yerleşebilecek bir site. Bir kaç alışverişim oldu ve hepsinde de çok memnun kaldım, umarım öyle de devam eder.

    Kitap Sihirbazı'da bir ara popüler yayınevlerine ait kitapları set olarak ve oldukça uygun bir fiyata satıyordu ancak şimdi diğer sitelerden bir farkı yok.

    Gerçekten çok yararlı bir tavsiye yazısı olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D&R'de yaşadığınız sıkıntıya üzüldüm, kargonun geç ulaşması insanı alışveriş yaptığı siteden soğutuyor. Sanırım çoğunluğun favorisi Kitapyurdu. =) Yazıyı beğenmenize çok sevindim, teşekkürler

      Sil
  7. Bende OKU OKU sitesini kullanıyorum.Şu ana kadar sıkıntı yaşamadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahaki alışverişimi Oku Oku'dan yapacağım sanırım, bu aralar herkesi memnun ediyorlar =)

      Sil
  8. her siteye güvenmek zor oluyor maalesef, teşekkürler bilgilendirdiğin için!:)
    blog keşif etkinliğinden geliyorum blogunuzu takibe aldım bende beklerim:') http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yorumunuz için teşekkür ederim, ben de blogunuzu takibe aldım sevgiler :)

      Sil
  9. Güzel Paylaşımlar için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. D&r dan kimse pek memnun kalmamis ama onun gibi saglam kolide paketleme yapip icinede havayastigi tarzi posetleri kolinin bosyerlerine koyarak kitaplari koruyan site yok.(minik minik hava dolu patlatilanlardan degil) Kitapyurdu kolileme bile yapmiyor kartonumsu birseye sarip yolluyorlar daha eline ulasmadan kargoda yamuluyor zaten. Okuoku fena sayilmaz ama kolisi cok saglam olmadigindan ezilmis vaziyette ulasmisti elime. Sitelerin kitap tedarik sureci vs kadar kolilemelerine de dikkat etmeleri lazim bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdefix'te D&R gibi hava dolu olanlardan koyuyor, aynı şirketin farklı markaları olduğundan benzer uygulamaları var sanırım. Kitapyurdu'nun bu yanını bilmiyordum, kesinlikle haklısınız kolileme çok önemli. Hevesle açtığımız kutudan yıpranmış bir kitap çıkması moral bozucu oluyor

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Şimdilik okuoku'yu kullanıyorum, umarım kargom sorunsuz ve hazarsız gelir!

    YanıtlaSil
  13. OkuOku kapıda ödeme yapıyormuşta, reşit olmayanlarda sipariş edebiliyor mu acaba? Ayrıca kargo ücreti DR de olduğu gibi bir miktardan sonra bedava mı? Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuzu şimdi gördüm kusura bakmayın. Evet reşit olmayanlar da alışveriş yapabiliyor, en azından benim bilgim bu yönde. Siteye üye olurken doğum tarihinizi kabul ediyorsa sıkıntı olmaz. =) Kargo ücreti 75tl'den sonra bedavaydı, yalnız kapıda ödeme seçeneğinde ek ücret alıyor bilginiz olsun.

      Sil
  14. Şu anda favorim Okuoku, verdiği ayraçlara ve indirimlerine bayılıyorum! ^_^

    YanıtlaSil
  15. AmAn maksimumkitaptan uzak durun

    YanıtlaSil
  16. aman aman hele ki kitapseçten uzak durun

    YanıtlaSil
  17. Şu anda en çok Okuoku'yu kullanıyorum. Çünkü Kitapyurdu'ndan daha indirimli ve hem bedava karton ayraç hem de hediye çini ayraç gibi hediyeleri var. Kitapyurdunda da Sabit Fikir değil artık Muhayyel adında bir dergi veriyor. Ama Fikrimce Sabit Fikir daha iyiydi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...