1 Mayıs 2017 Pazartesi

Nisan Ayında Okuduklarım


Herkese merhaba! Nisan ayında toplam on bir kitap okudum. Bunlardan biri çizgi roman ve ikisi manga olsa da benim için verimli bir ay olduğunu söyleyebilirim. Okuduklarımın hemen hemen hepsini beğendim ve çoğu bana bir şeyler kattı. Keyifle okuduğum bir kitap aynı zamanda bilgilendiriciyse çok daha mutlu olarak bitiriyorum. Bilmem siz de öyle hissediyor musunuz? ^.^

Laura Esquivel'den Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu nisan ayında okuduğum ilk kitaptı. Yazarın Acı Çikolata adlı kitabını çok beğenmiştim. Latin Amerika Edebiyatı'nı seviyorum, Laura Esquivel de bu edebiyatın başarılı temsilcilerinden biri. Kitap Meksika'da yaşayan Lupita'nın hayatından bir kesit sunuyor. Bunu yaparken Meksika'nın siyasi - toplumsal yapısını da es geçmiyor. Kitabı Acı Çikolata kadar iyi bulmadığım için beklentilerimi karşıladı diyemem. Acı Çikolata kadar iyi bir kurguya sahip değil ama Meksika'yı az biraz mercek altına almak isterseniz okuyabilirsiniz. Lupita karakterini başlarda rahatsız edici bulsam da kitap ilerledikçe kabullendim. O da hikayesinde ilerledikçe etrafındakileri nasıl seveceğini öğreniyordu.


Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu, zamanınız varsa bir günde bitirebileceğiniz kısa bir kitap. Ardından uzun zamandır okumak istediğim - hatta deliler gibi merak ettiğim - Karanlık Güzel'e başladım. Çizgi-roman türünün dikkat çeken eserlerinden biriydi ve adını çok duymuştum. Karanlık Güzel şirin çizimleri ve rahatsız edici konusunun birleşimiyle benim pek hoşuma gitmedi. Kitap  çok rahatsız edici ama bir o kadar da gerçekçi. Sonu yok, başı yok. "Bir varmış bir yokmuş" dercesine yazılmış, zaman yok. Okuduğum en farklı şeylerden biri, bu yanı ilgimi çekti. Ama bitirince vay be ben ne bitirdim demedim, sadece tuhaf bir şeye tanıklık etmiş gibi oldum. Karanlık Güzel'i okurken kirlenmiş bir masalı okuyor gibiydim. Sevdiğim bir alana müdahale edilmiş gibiydi, bu yüzden kitabı zihnimin hatırlamak istemediklerim kısmına kaldırdım. Böyle dedim diye çok çarpıcı bir şey olduğunu düşünmeyin, evet farklı ama Happy Three Friends de farklı. (Biraz benziyorlar.) Üzücü bir yanı var, en etkileyici kısmı bu bence; kitaba Karanlık Güzel ismini veren melankolisi.
Karanlık Güzel'den sonra Titana Saldırı mangalarına geçtim. Animesini çok seviyorum, zaten o sıralar yeni sezon başlamıştı. Bir ara çıkan tüm kitapları alsam mı diye düşündüm, iyi ki öyle yapmamışım. Mangası animedeki heyecanı vermiyor. Ayrıca boyut olarak küçük olması ve sayfa arasına denk gelecek şekilde yapılan baskısı benim için okumayı çok zorlaştırdı. Gerekli Şeyler'e bu konuda mesaj attım, boyutun orjinali de öyleymiş. Sayfa ortasına denk gelen kısımlar konusunda matbaayı uyarmışlar, umarım yeni basılanlarda bu sorun yoktur. Konuşma balonlarını okumak için mangayı bastırıp durmak zorunda kaldım. Sonuç olarak seriye e-book şeklinde devam edeceğim. Onu da şu sıralar yapamıyorum. Telefonumun ekranı mangadan daha küçük, bilgisayardan okumayı ise sevmiyorum. Zaten yeni sezon çıkınca duyduğum heves patlaması geçti, devamı için acelem yok. 

Cesur Yeni Dünya kitaplığımda uzun zamandır bekleyen kitaplardandı. Instagram'da okuyan birini görünce birden elime almaya karar verdim. Bilim - kurgu'nun kültleşmiş eserlerinden biri. Kitabı okurken distopya mı yoksa ütopya mı okuyorum diye düşündüm. Distopya türüne daha yakın olsa da her şeyin düzenli, herkesin (neredeyse) mutlu olduğu bir dünyayı okuyordum. Toplumsal sınıfların netliği sayesinde kimsenin yükselme çabasının olmadığı, bireylerin onlar için uygun görülen hayatı memnuniyetle yaşadığı, ailenin gülünç hatta utanç verici bir kavram olduğu, bebeklerin laboratuvarlarda üretildiği bir dünya. Kısacası insanlar robot gibi. Dünya dev bir makine, bu sistemin yaratıcısı ve dolayısıyla Tanrısı olan Ford ve makinenin parçaları olan insanlar. Bir de bu sisteme dahil olmayan "yabani" diye nitelendirilen bir topluluk var. Distopyanın içindeki sahte ütopya. Cesur Yeni Dünya geleceğe yönelik çok başarılı bir eleştiri. Ayrıca kitaptaki karakterlerin isimlerinin hepsi o dönemde yaşayan ünlü kişilerden esinlenilmiş. Bunlardan biri de Mustafa Kemal Atatürk. Tam listeye bakmak isterseniz şöyle:
Bernard Marx, George Bernard Shaw ve Karl Marx
Lenina Crowne,Vladimir Lenin
Fanny Crowne, Fanya Kaplan, Lenin'i öldürmek için başarısız bir suikast girişimi düzenleyen kişi.
Polly Trotsky, Lev Troçki
Benito Hoover, Benito Mussolini, Herbert Hoover
Helmholtz Watson, Hermann von Helmholtz, John B. Watson
Darwin Bonaparte, Napoleon Bonaparte, Charles Darwin
Herbert Bakunin, Herbert Spencer, Mikhail Bakunin
Mustapha Mond, Mustafa Kemal Atatürk, Sir Alfred Mond
Primo Mellon, Miguel Primo de Rivera, Andrew Mellon
Sarojini Engels, Friedrich Engels, Sarojini Naidu
Fifi Bradlaugh, Charles Bradlaugh
Joanna Diesel, Rudolf Diesel
Jean-Jacques Habibullah, Jean-Jacques Rousseau, Habibullah Han




Cesur Yeni Dünya'dan sonra geçmişe ait ve mistik bir şeyler okuma ihtiyacı duydum. Avalon'un Sisleri Serisi'nin ikinci kitabı olan Yüce Kraliçe'ye başladım. İlk kitap Büyü Ustası'nın yorumu blogumda var, seriyi bilmiyorsanız onu okuyabilirsiniz. İkinci kitap ilk kitap kadar büyülü gelmedi, daha çok karakterler arasındaki entirikalara odaklıydı. O yüzden çok sevemesem de beğenerek okudum. Pagan kültüründen izler taşıyan edebi eserleri seviyorum, bu türden okuyup da beğenmediğim kitap sayısı çok azdır.  Kral Arthur zamanlarına ilgi duyan herkesin Avalon'un Sisleri Serisi'ni seveceğini düşünüyorum, en azından ilk kitabını.

Bu aralar yüksek lisans hazırlığındayım. Pazar günü Ales'e gireceğim hatta. Şehir ve Bölge Planlama mezunuyum. Tarih seviyorum diye mimarlık tarihine kaysam mı diye düşündüm baya. Merakımı gidermek için kısa ve öz bir mimarlık tarihi kitabı okudum. Bunun dışında kafamda kentsel koruma üstüne yüksek yapmak vardı. Kitap sayesinde az çok mimarlık tarihi bilgim oldu. İki alanı kıyaslayınca kentsel koruma bana daha kapsamlı geldi. Kendi bölümümden devam edeceğim yani. Bakalım neler olacağını zaman gösterecek. Çok çabalamam lazım çünkü lisans eğitimim pek iyi geçmedi. Güzel sanatlardan aldığım kolay seçmelilerle kredi topladım falan. Neler olacağını zamandan çok benim çabam gösterecek galiba. ^^
Ardından sevgili Ursula'dan Yerdeniz Öyküleri'ni okudum. Kitapla ilgili bir yazı okumak isterseniz kitap yorumları kısmından ulaşabilirsiniz. Yerdeniz'in farklı köşelerinden hikayelerle hem o dünyayı daha iyi tanıyorsunuz hem de önceki kitaplarda açıklanmamış bazı şeyler ışığa çıkıyor. Okudukça Yerdeniz'in büyülü dünyasında kaybolası geliyor insanın. Özellikle şu aralar kaybolsam şahane olurdu. 

Küçük Kara Hikayeler kitabı korku türünün iyi örneklerinden biri. Hikayeler korku ögeleri taşısada ürkütmekten ziyade tuhaf hissettiriyor. İlk öykü mesela, kabus görmenize sebep olacak dehşet malzemeleri barındırıyordu ama yazar nedense bunu kullanmadan, çok daha sakin bir gidişatla ilerlemiş. Yine de benim için ilgi çekici bir kitaptı. Öykülerin hepsini beğenerek okumasam da yazarın tarzı hoşuma gitti, diğer kitaplarını da okumak istiyorum.

Yakut Kırmızı bu ayın favorilerinden. Hafif bir şey okurum diyerek öylesine okumaya başlamıştım. Karşıma eğlenceli, gizemli, ve oldukça şirin bir kitap çıktı. Yazarın anlatımına bayıldım, sesli güldüğüm yerler bile oldu. ^.^ Silber'i devam edecek kadar sevmediğim için Yakut Kırmızı'dan vakit geçirmelik bir kitaptan daha fazlasını beklemiyordum. Şimdiyse bir an önce seriye devam etmek istiyorum, merak ettiğim çok şey var! 

Nisan ayının son kitabı Tarihçi - Elizabeth Kostova'ydı. Kitabı ucu ucuna 30 nisan gecesi bitirdim. Kazıklı Voyvoda - Drakula ilişkisini gerçekçi bir şekilde kuran oldukça başarılı bir kitap. Kalınlığına rağmen kendini merakla okutturduğu için çabuk bitiyor. Bazı sahneleri sadece merakla değil, ürpererek de okudum. Vampirlerle alakalı okuduğum tüm kitaplar içinde gerçeğe en yakın olanı kesinlikle Tarihçi'ydi. Vampirler kanlı canlı oldukça gerilim hissi de artıyor tabii. Yalnız kitap ilerledikçe tempo yükselmekten ziyade düştü, son sayfalara kadar tekrar yükselir diyerek okumaya devam ettim. Temposu düştü derken sıkıcı bir hal almadı tabii. Sadece başlardaki gotik gizem biraz kayboldu ve yerini tarihi araştırmalarla dolu olay örgüleri aldı. 
Vampir edebiyatına ve özellikle Drakula'ya ilgi duyanları hem ürperip hem de keyif alarak okuyacakları sayfalar bekliyor. Ayrıca kitabın büyük bir kısmının İstanbul'da geçmesi, Türk karakterlerin olması ve Osmanlı'dan çok sık bahsetmesi benim için okumayı daha keyifli bir hale getirdi. Geç olsa da iyi ki okumuşum dediğim bir kitap Tarihçi. Ve belki de ben bunları yazarken Drakula yakınımızda bir yerlerde dolaşıyordur, artık bu ihtimal için neden olmasın diyorum. 

Nisan ayında okuduklarım böyleydi. Favorilerim Tarihçi, Yakut Kırmızı ve Yerdeniz Öyküleri oldu. Umarım mayıs ayı da okuma olarak en az nisan kadar verimli geçer. Daha ilk günden Persepolis'e başlayıp bitirdim bile heheh. Siz nisan ayında neler okudunuz, benim kitaplarımdan okuduklarınız ya da okumak istedikleriniz var mı? Herkese iyi geceler, iyi haftalar. 

23 yorum:

  1. Farklı ve güzel şeyler okumuşsun. Aslında yorum yazmayacaktım ama bir şeyi merak ettim. "Tarihçi" bir lise öğrencisine ağır gelir mi?
    Ha, birde bende Titana Saldırı'nın bütün ciltleri var ve benim baskı olarak en sevdiğim manga. Takvim yaprakları kadar rahat çevriliyor. Herhalde yeni basımları farklı... Sizin dediğiniz sorunu ben Suikast Sınıfı'nda yaşadım. Sayfalar çevrilmiyordu bile... Aman her neyse... Uzattığım için özür diilerim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah ne uzatması. ^.^ Tarihçi lise öğrencisine ağır gelmez, rahatlıkla okuyabilirsin. Hatta lisede okusam daha çok korkardım belki ve daha çok hoşuma giderdi heheheh =) Hadi ya benimki öyle olmuş, şansıma mı desem ne desem bilemedim, ama gerçekten okumak zorlaşıyordu.

      Sil
  2. Oldukça verimli bir ay olmuş. Cesur Yeni Dünya benim de okumak istediklerim arasında. Karakterlerin tarihi kişilerden esinlenilerek oluşturulduğunu, üstelik bu kişilerin içinde Mustafa Kemal Atatürk'ün de olduğunu yeni öğrendim ve bir hayli şaşırdım. Güzel bir ay dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu görünce ben de şaşırmıştım. :3 Çok teşekkürler, hepimiz için her anlamda güzel bir ay olsun. <3

      Sil
  3. Kitaplarından okuduğum yok ama Yakut Kırmızı serisini merak ediyorum. Seveni çok olduğu için ben de okumak istiyorum. Elimdekiler bitsin daha çok seri kitaplar okuyacağım.

    Mayıs ayının da verimli geçmesini diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O seriyi bu ay bitirdim, okurken duyduğum beğeni giderek azaldı maalesef. Ben de artık serilerden kaçmak istiyorum ama bir şekilde kendimi seri devamı ya da yeni bir seri başlangıcını okurken buluyorum. :D
      Mayıs şimdilik güzel gidiyor, umarım hepimiz için güzel geçer. =)

      Sil
  4. Ohohohohohoooo neler neler okumuşsun! Ben nisan ayında ne okudum hiç bilmiyorum, ipin ucunu kaçırdım, ay ay takip edemiyorum. Bu kadar iyi bir okuma tempom da yok galiba ^.^ Cesur Yeni Dünya'yı geçen yıl okudum, muazzam bir kitaptı. Çok severim. Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisini de geçen yıl okudum, gerçekten her birini bir günde okumak kaydı ile üç günde bitirdim kitapları, pek tatlı bir seri *.* Diğerlerini hiç bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer'i pek tatmin olmadan bitirdim ama en azından akıcılığı ile okuma tempomu artırdı. ^.^ Okumadıysan Yerdeniz Serisi'ne en kısa zamanda başlamanı tavsiye ederim, seveceğini düşünüyorum. =)

      Sil
  5. Merhabalar! Bir anonim olarak sizden bir ricam var. Genel bir otakular anketi yapıyoruz. Sorumuzu size de yöneltiyorum.
    "Yediğiniz en güzel, en şaşırtıcı spoiler hangi anime/manga'dır ve nedir?"
    Cevap veririseniz mutlu oluruz. Tanıdığınız otakular varsa onlara da bu anketten bahsedebilirsiniz. İyi günler.
    -Hinata

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, çok fazla anime izlemiyorum, okuduğum mangalar da kısıtlı. Spoilerları sevmem açıkçası bana güzel gelmiyorlar. :d Shingeki No Kyojin'in ilerisine yönelik bir şey öğrenmiştim, baya ileriye dönük ama gerçek mi emin değilim. Spoiler geliyor animenin takipçisiyseniz burayı okumayın *** Armin'in güçlü bir deve dönüşeceğini ve ilk bölümlerde Eren'in annesini yiyen devin doktorun karısı olduğunu öğrendiğimde baya şaşırmıştım. :0

      Sil
  6. Instagram çekilişinden geliyorum ve blogu takipteyim. Kullanıcı adım @sedeftekiner :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar öncelikle nisan ayını bayağı verimli geçirmişsiniz tebrik ederim...Keşke bende böyle farklı tarzlarda kitap okuyabilsem ama bir dönem bir türe takılıp kalan bir garrip huyum var :/

    Instagram hesabınızdaki çekilişinize katıldım son gönderiniz sanırım bu. Blog olaylarını çok anlamıyorum bunu da benim cahilliğime verin...Umarım yanlış yere yorum bırakmıyorumdur.İnstagram hesabım nevocannnn...Size bol kitaplı günler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım hep güzel kitaplar okuruz. =) Doğru yere yorum bıraktınız, iyi şanslar dilerim. =)

      Sil
  8. Merhaba :)
    Instadaki çekiliş postundan geldim. Zaten buradan da takipcinim. Insta kullanıcı adım pofuduk_o.o_
    ^_^

    YanıtlaSil
  9. Nisan ayını ne güzel, bol kitaplı geçirmişsin :) Darısı benim başıma :D

    Instagramdaki çekilişine katıldığımı da belirteyim ;) Blogun hesabıyla takip ediyorum seni orada ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önümüzdeki aylar hepimiz için daha da verimli geçer umarım, iyi şanslar! =)

      Sil
  10. Selaammm, tabiisi bloğunu takip ediyorum!! 😍😍 Instagram : kbrercnn 😊

    YanıtlaSil
  11. Instagram çekilişinden geliyorum takip ediyorum kullanıcı adım @booksreadlove ❤

    YanıtlaSil
  12. Çekilişten geliyorum ve blogunu takibe aldım bile 😊
    Instagram: cevahiresra

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...