10 Şubat 2018 Cumartesi

2017'nin En İyi Kitapları / Okuduklarım & Tavsiyeler


Biraz gecikmiş bir 2017'de okuduklarım yazısından merhaba! 2017 yılında 60 kitap hedefi koydum ve tam 103 kitap okudum. Senelerdir ulaştığım en iyi sayı bu oldu. Ve gerçekten çok güzel kitaplar, yazarlar keşfettim. 2017 yılı eskiye göre daha kaliteli okumalar yaptığım bir yıl oldu. Kitap önerisi olması açısından en sevdiklerimi blogumda paylaşmak istedim. Hadi o zaman 2017'nin en iyi kitaplarına bakalım. ^^


Uçurtmayı Vurmasınlar - Feride Çiçekoğlu

"Kuşlar tutsak yaşayamazlarmış. Ya çocuklar, İnci? Onlar tutsak yaşayabilirler mı?"
Neden okumalısınız? Türkiye'nin gözlerden saklanan yüzünü bir çocuğun gözlerinden görebilmek için.



Sofie'nin Dünyası - Jostein Gaarder

"Her zaman en korkulan kişiler soru soran kişilerdir. Sorulara cevap vermek o kadar sakıncalı değildir. Tek bir soru bin cevaptan daha güçlü olabilir..."
Neden okumalısınız? Batı felsefesine giriş için harika bir kaynak. Yazarın kurguladığı dünyaya hayran kalmamak elde değil.



Feo ve Kurt -   Katherine Rundell

"Feo’nun sıra dışı bir hayatı vardı. O ve annesi, kurt vahşileştiriyorlardı."
Neden okumalısınız? Çarlık Rusyası'nın soğuk atmosferinde geçen, şahane çizimleri olan bir kış masalı. Çocuk kitabı olmakla birlikte her yaştan okura hitap ediyor.




Antabus - Seray Şahiner 
"Beni okutmadılar. Ben televizyon mezunuyum. Televizyon olmasa hiçbir evlilik bir seneden fazla sürmez."
Neden okumalısınız? Gerçekleri yüzümüze tokat gibi çarptığı ve bunu kendi esprili diliyle özgün bir şekilde yaptığı için.


 Ermiş - Halil Cibran
 "Fakat avcı aynı zamanda avdı; çünkü oklarımdan pek çoğu yayımdan sadece kendi bağrıma saplanmak üzere ayrıldı. Uçan aynı zamanda sürünendi. Çünkü kanatlarım açıldığı zaman güneşin altında, yeryüzüne düşen bir kaplumbağaydı."
Neden okumalısınız? Maddiyatın içinde boğulan maneviyatı kuvvetlendirmek için. Halil Cibran'ın tüm kitaplarını tavsiye ederim.

 Küçük Feministin Kitabı -  Sassa Buregren
"-Eğer kızsanız, yumuşak ve zayıf olduğunuzu, erkekler ve süslenmekten başka bir şeyle ilgilenmediğinizi sanıyorlar.
-Eğer oğlansanız, her zaman güçlü ve cesur olduğunuzu, futbol ve motosikletten başka bir konuyla ilgilenmediğinizi sanıyorlar."
Neden okumalısınız? Feminizmi çocukların anlayabileceği bir şekilde anlatan, hem bilgilendirici hem de şirin kitap.

  

Mülksüzler - Ursula K. Le Guin

"Düşünceler baskı altına alınarak yok edilemez.Onlar ancak dikkate alınmayarak yok edilebilir.Düşünmeye reddederek,değişmeyi reddederek. İşte bizim toplumumuzun yaptığı bu!"
Neden okumalısınız? Anarşist ve kapitalist toplumlarda yaşamın nasıl olduğunu gösteren bir bilim - kurgu harikası. Ursula K. Le Guin huzur içinde yatsın, okuduğum her kitabını tavsiye ederim.

  Aşktan ve Gölgeden - Isabel Allende 
"Bu öykü , birbirlerini amansızca seven, böylece sıradan bir varoluştan kendilerini sakınan bir kadınla bir erkeğin öyküsüdür. Bu öyküyü zaman aşımına karşı koyarak belleğimde gizledim, şimdi artık bu yerin ıssız gecelerinde size anlatabilirim. Bunu onlar ve ötekiler için yapacağım. Çünkü onlar bana yaşamlarını emanet ettiler ve şöyle dediler ''Al, yaz, yoksa rüzgar onu silip yok edecek. ''
Neden okumalısınız? Latin Amerika Edebiyatı'nın en güzel örneklerinden biri.

 Biz Hep Şatoda Yaşadık - Shirley Jackson 
“Merricat, dedi Connie, bir fincan çay ister misin? Eksik olsun dedi Merricat, beni zehirlemek niyetindesin.”
Neden  Okumalısınız? Çağdaş gotik edebiyatın en güzel örneklerinden. Merricat gibi tekinsiz bir karakterle her okur tanışmalı.

Persepolis -   Marjane Satrapi

"Evet, savaş bitti bu doğru. Ama artık durumumuz daha kötü. İnsanlar neden savaştığımızı bile hatırlamıyorlar."
Neden okumalısınız?  İran'ın toplumsal ve siyasi yapısı hakkında bilgi sahibi olmak, komşu ülkemizde yaşananları görebilmek için.

Benim tavsiyelerim bu şekildeydi. On kitap olmuş, tam da 2017'nin en iyi on kitabı demelik. =) Okuyup çok sevdiğim başka kitaplar da var tabii, bunlar özellikle sevdiğim ve okumalısınız dediklerimdi. İçlerinde okuduklarınız varsa fikir belirtmeyi ve 2017'de okuduğunuz en iyi kitapları benimle paylaşmayı unutmayın. Herkese mutlu günler!

16 yorum:

  1. Aralarından sadece Antabus u okudum. Ama senden diğer kitapların övgüsünü çok duydum. Not alıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca belirteyim, alıntılara bayıldım :)

    YanıtlaSil
  3. Mülksüzler ne kadar zamandır aklımda küçük feministte ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de şahane, Küçük Feministin Kitabı bir iki saatte biten çok etkileyici bir kitap tavsiye ederim.

      Sil
  4. Beğenmemek elde değil. ^^ Umarım en kısa zamanda okursun, benim de okumak istediğim bir sürü kitaplar var ama yetişemiyorum, bakalım ne zaman okuyacağız =)

    YanıtlaSil
  5. Benim 2017'de okuduğum en iyi 10 kitap burada: https://suleuzundere.blogspot.com.tr/2017/12/pazar-6lisi-2017de-okudugum-en-iyi-10.html

    Antabus benim listemde de var. Uçurtmayı Vurmasınlar kısa ama çok etkileyiciydi. Sofie'nin Dünyası'nı okumadım ama okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listene baktım, çok güzel kitaplar okumuşsun. =) Sofie'nin Dünyası'nı umarım bu yıl içerisinde okursun, harika bir kitap. =)

      Sil
  6. Maaşallah benim okuma sayımı ikiye katlamışsın. Tebrik ederim.👏🏻 Yazıya bayıldım, özellikle neden okumalısınız kısımlarına. 😄 Ermiş bu yıl içinde kesin okunacaklardaydı. Bu ay okumayı düşünüyorum şimdi. Diğerleri de listemde yerini aldı. Ellerine sağlık, sevgiyle kal.. 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım bu sene sen de istediğin kadar okursun ve şimdiden keyifli okumalar. Sevgiler =)

      Sil
  7. Persopolis ayrıca filmi de önemli bir eser. Kitaptan sonra bakılırsa, izlenirse çok şey katar. :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel kitaplar okumuşsunuz. Ben de okumadıklarımı not alayım. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Merhabaaa
    Yazınızla alakalı değil ama bir şey sorabilir miyim? Bir kitap okudum ancak adını hatırlamıyorum. Bir amaç uğruna her şeyi yok sayabilecek (sevdiği kişiyi bile) bir karakteri olan kitap? Böyle bir kitap okudunuz mu? Hatırladığım kadarıyla kalın bir kitaptı. Cevap verirseniz mutlu olurum <33 :*

    YanıtlaSil
  10. Ursula K Le Leguin'in Yerdeniz Büyücüsü kitabını aldım. Leguin'e başlamak için iyi bir seçim mi ? Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...