17 Aralık 2012 Pazartesi

Paranormal - Kiersten White



Kitap Adı: Paranormal
Yazar Adı: Kiersten White
Sayfa Sayısı: 285
Yayınevi: Dex
Tür: Genç Yetişkin

16 yaşındaki Evie ailesi tarafından terk edilmiş bir yetimdir. Küçük bir kızken vampir saldırısına uğrar ve ölmek üzereyken APTA( Amerikan Paranormal Tecrit ajansı) ajanları onu kurtarır. Evie'nin sıradan bir kız olmadığını keşfeden APTA onu merkeze getirir.(Halbuki kızımızın tek isteği normal bir yaşam sürmek ama kader işte.)Evie'nin paranormal yaratıkların maskelerinin altındakini görmek gibi bir yeteneği vardır. Hatta yeteneğinin eşi benzeri görülmemiş kızımız için bütün ülkeler kavgaya tutuşur ve sonunda UPTA(Uluslararası Paranormal Tecrit Ajansı) kurulur. UPTA'da yaşamaya başlayan Evie'nin paranormallerin yerini tespit edip etiketlemek gibi bir görevi vardır. Ve Reth adında peri olan bir ex aşkı.(Şanslı biip!) Sonra olaylar daha aksiyonlu bir hal alır, birileri paranormalleri öldürmektedir.Ve bu aksiyonun ortasında Evie şekil değiştiren bir paranormale abayı yakar. Bu yeni çocuğumuz - ismi Lend- olaylardan az çok haberdar olduğundan Evie de takılıyor bunun peşine. Ve asıl macera ondan sonra başlıyor.

Bu kitabı uzun zamandır almak istiyordum ama kısmet TÜYAP'aymış. Vize zamanıma denk gelmesi ayrı bir güzel oldu, derslerin arasında sığınak gibi geldi sağolsun. Dex yayınlarından okuduğum ilk kitaptı ve çok memnun kaldım. Çevirisi de gayet iyi. Okuduğum diğer fantastiklere göre daha komik bir anlatımı vardı, ilk başlarda yadırgasam da sonra çok keyifli bir hal aldı. Konusunun farklı olması akıp gitmesini sağladı diyebilirim. Evie'nin duyguları çok iyi yansıtılmış, okurken adeta içime işledi ve kendimi onun yerine koyabildim ki bu bir kitapta aradığım en önemli özelliklerden birisi. Ben sıkılmadan okudum umarım siz de beğenirsiniz.

Dipnot: Böylelikle ilk kitap yorumumu da yazmış oldum, allahım ne zor şeymiş bu yorum işi. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...