24 Nisan 2015 Cuma

Bir Kitap Kurdunun Hüznü: Kitap Okuyamama Sorunu


Ah sevgili okuyucu bu aralar çok dertliyim. Son iki senedir ara ara kitap okuyamama sorunu yaşıyordum, yine o dönemlerden birine girdim. Bunun temel sebebi kafamın okulla dolu olması mı yoksa başka bir şey mi anlamadım. Dönem bitimine dört hafta kaldı ama ne dört hafta. O.o Salak saçma şeyler çizip duruyoruz, gereksiz analizler için saatlerim gidiyor ya da yapmadığım zamanlar yarın iki kat çalışmam gerekecek diye kendimi geriyorum. Dün tatildi, bugün okula gitmedim yani iki günü kendime ayırdım. Önümüzdeki üç gün boyunca tekrar çalışacağım sonra belki iki gün dinlenirim. Dinlenmek dediğim sabahın köründe kalk okula git akşam yorgun argın eve dön olayından ibaret. Yani okul beni çok geriyor bu da kitap okumama engel oluyor. Evde okunmayı bekleyen o kadar çok kitabım var ki onları öyle gördükçe üzülüyorum. İzmir'de fuar başladı insanlar yeni kitaplar alıyor, okuyor falan bense koskoca nisan ayı boyunca sadece bir tane kitap okudum. Kötü Prensesler'i okuyordum ama okuyamama sorunumda kaynadı gitti güzelim kitap. Bu aralar benim gibi kitap okuyamayan başkası var mı yoksa tek miyim merak ediyorum açıkçası. :( Havalar bir ısınıp bir soğuyor ya onun dengesizliği yüzünden mi böyle oldum acaba. :0 



Şimdi benim bu konuya acil bir çözüm bulmam gerekiyor. Okunmayı bekleyen onca güzel kitabım varken bu okuyamama halim sinir bozucu olmaya başladı. -_-  Okul dönüşü vapurda okuyabilirim mesela, bi' de akşamüstü ve geceleri daha çok okurdum eskiden. Ders beklerken de kitap okurdum, artık bunları pek yapmıyorum. :/ Okul gerginliğini azaltmak için program yapıp aralara kitap okuma saatleri koymayı planlıyorum. Üniversite sınavına girecek olanlara küçük bir uyarı: Aileniz ya da çevrenizdekiler ne derse desin istemediğiniz ya da bilmediğiniz bölümlere girmeyin, gerekirse tekrar hazırlanırsınız problem değil. Sonra benim gibi gerilip durursunuz boşu boşuna. o.o 

Kitap okuyamamak bir zamanlar ortalama  iki günde bir kitap değiştiren biri için yürek dağlayıcı bir durum. Üstesinden gelmek için biraz çabalamak gerekiyor. Bu ara ben de kitaplığımdan yeni bir kitap seçip öyle devam etmek istiyorum. Kötü Prensesler iyi gidiyordu ama kurgu türünde olmadığı için benim durumumda olan birisinin rahat kopabileceği bir kitap. Beş kitap seçip okuma sırası yapacağım, heves artırıcı şeylere ihtiyacım var. Önerisi olan varsa seve seve kabul ederim, yeter ki bitsin şu bunalım dönemi. o.o



19 yorum:

  1. Ahh ahh.Aynı dert şuan bende de var.Tam sınav dönemi bitti diye sevinirken bir de projeler başladı.O yüzden seni şuan çok iyi anlıyorum.Ders çalışırken bir yandan keman bir yandan da kitaplarım yüzünden bunalıma giriyorum.Şuana kadar kendimi avutma yöntemiyle bu durumdan çıkmaya çalıştım.4 haftacık daha kaldı diye moral veriyorum kendime.Etkisi oluyor mu? Pek değil ama zaman çabuk geçiyor sonuçta.Bir de kitapların seni her zaman beklediğini düşünürsek azıcık daha sık dişini derim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keman mı çalıyorsun, çok hoş. *.* Ben de ilkokulda başladım lisede de bi' süre devam ettim ama sonra sınavların arasında kayboldu gitti. :( Aynen az kaldı diye moral vereyim kendime, gerçi okul biter bitmez stajım başlıyor ama olsun. Akşam eve gidince kafam rahat olur en azından. :3

      Sil
    2. Ayy diğer yorumum gelmedi galiba.Yine yazayım.Kemanla bir geçmişin olmasına sevindim.Ben de isterdim ki ilkokulda başlayayım ama çocukluk işte.Araya bir şeyler girdi,çok da önemsemedim.En sonunda bu yıl başlayabildim ve dolu dolu 6 ay geçirdim.Kitaplardan sonra en yakın dostum oldu.İnşallah hızla ilerlemeye devam ederim.Eğer hala bir ilgin varsa sen de başlayabilirsin bence.Hiçbir şey için geç değil :)

      Sil
    3. Geç olsun da güç olmasın 6 ayda baya ilerlemişsindir bence. :) Tekrar başlamayı çok istiyorum ya hem ilgim var hala hem de emeğim ve dolapta bekleyen 2 adet kemanım. :D Umarım hızla ilerler ve istediğinden çok daha iyi noktalara gelirsin. =)

      Sil
    4. O zaamaan onları daha fazla bekletmeden başlaa :) Ayrıca iyi dileklerin için de çok teşekkürler ^_^

      Sil
  2. Aaah ah! Bu sorunu yaşayan bir ben değilmişim demek ki :( Havalardan olsa gerek azizim. Çünkü ben de kaç haftadır zorlanıyorum okumakta. Ama çözümü buldum gibi oldu. Kitap sipariş verdim en çok istediklerimden. Onlar gelince bi an tekrar hevesim canlandı. Eğer yeni kitap alamazsan da sevdiğin kitapların sevdiğin kısımlarını tekrar okumak işe yarayabilir :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğim kitapları tekrar okumayı ben de düşündüm ama elimdekileri en kısa zamanda bitirmek istiyorum. ^^ 5 tane kitap seçtim en çok merak ettiklerim arasından. Onlarla başlayıp bu durumu atlatmayı planlıyorum. :D

      Sil
  3. Bende aynı durumdayım tatlım ya :( Eskiden otobüste kitap okurdum artık otobüste ayakta uyuycam nerdeyse. Kafamı koyduğum yerde uyuyakalıyorum. Okuyamıyorum çok mutsuzum. Ben de köpek sahiplendim o tüm düzenimi değiştirdi. Yoksa güzel idare ediyordum. Yaklaşık 4 5 aydır bende aynı haldeyim. Ne yapacağımı şaşırıp, hiçbirşey yapamayanlardan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa köpek bakımı o kadar yorucu mu, ben de bir ara köpek ya da kedi düşünüyordum ama ailem pek istemedi. :D Kolay gelsin umarım en kısa zamanda düzenini oturtursun.

      Sil
    2. Yorucudan ziyade işten arta kalan zamanımı aldığı için bana pek zaman kalmıyor :) Ay azcık oynayım azcık seviyim diyorum bir bakıyorum saat geç olmuş hadi yatağa :) Ama şikayetçi değilim :D İnşallah :*

      Sil
  4. Bende zaman zaman aynı duruma düşüyorum, hele de okumam gereken makaleler birikince kitap okumaya zaman ayırmak zaman kaybı gibi olmaya başlıyor.. Bende çözüm olarak ince kitaplar okumaya çalışıyorum, hem kısa süre de bitiyor olması beni gaza getiriyor hem de daha uzun okumalardan önce ısınma turu gibi oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kısa kitaplar hemen bitince okuma isteği doğuyor. :D

      Sil
  5. Ard arda bir sürü kitap devirdiğinde oluyor o duraklama devri. Olmazsa biraz kafa dağıt sonra tekrar geçersin başına. Çok uzak kalamıyorsun zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ard arda kitap devirdikten sonra olsaydı, uzun zamandır ayda en fazla 4-5 kitap bitirebiliyorum zaten. o.o

      Sil
  6. Hangi bölümde okuduğunuzu merak ettim, ben de istemeden bir üniversite bitirenlerdenim, aynı bölüm ise pişti diycem :))

    YanıtlaSil
  7. Pişti sayılır bence :) Ben Mimarlık okudum. :) İstemeyerek ( !). Ama çok oldu bitireli, sonra üstüne iktisat okudum, Şimdi finans sektöründe çalışıyorum. Yetmedi bir de Felsefe okudum. Felsefe ile ilgili bir blogum var. Ziyaret edersen mutlu olurum. Senin siteni sevdim. Kitap Yorumları ile ilgili farklı siteler var ama açıkçası hepsi kaliteli değil. Bir tek şu köşede ki "karga"dan hoşlanmadım. Her an canlanacakmış gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ilk defa istemeyerek mimarlık okuyan birine denk geldim, bizim bölüme göre çok daha elle tutulur en azından. ^.^ Mimarları görüyorum cidden çok zor işleri. :ı Ben de farklı bir alana yönelmek istiyorum ama bakalım. Sitemi beğenmene çok sevindim, kuzgun/kargaları özellikle koydurttum tasarımıma. :D Blogunu en kısa zamanda ziyaret edeceğim. =)

      Sil
  8. Bu yıl 2. defa başıma geliyor. İlkini okul yoğunluğundandır diye düşünüp çok önemsemedim. Bu kez çok boş vakit buluyorum, okumayı bekleyen muhteşem kitaplarım da var ama ben okuyamıyorum. =( =(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...