12 Eylül 2015 Cumartesi

Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins / Kitap Yorumu


Ne zaman çok güzel bir kitabı bitirsem hakkında bir şeyler söylemekte zorlanıyorum. Şey gibi oluyor, hani çok komik bir anınız vardır da çevrenize anlatırken kimse gülmez, siz de ya işte anlatınca komik olmadı ama aslında çok komik dersiniz. (Rezil durumlar vol. 2392) Onun gibi işte. =D Yazacağım yazmasına ama beğeni düzeyimi aktarabilecek miyim bilmiyorum. Kitapla bununla ilgili geçen bir kısım var, sanırım aktarmamın tam zamanı:


''Nefret ettiğimiz şeylerden bahsetmek kolay ama bazen bir şeyi tam olarak niye sevdiğimizi açıklamak zor oluyor.'' 



O halde baştan alayım, kitabın ilk elime ulaştığı zamana dönelim. Lola ve Komşu Çocuk'la aramda oluşan bağ kargo poşetinden çıkarttığım zamana dayanıyor. :3 Şirin bez torbası, rozetler, ayraç, cilt tasarımı, içindeki yıldız desenleri... kısacası her şeyiyle tasarımını çok sevdim. Bir süre elimde evirip çevirdim, daha başka keşfedilecek yanı var mı diye kurcaladım. Sonra büyük bir hevesle okumaya başladım ki ne göreyim. Cümleler çok garip geldi. Sürekli şimdiki zaman kipi kullanılmış, bazen kısa bazen aşırı kısa. o.O İlk sayfalar biraz hayal kırıklığı oldu benim için. Çeviriden mi kaynaklı diye düşündüm, kitabın orjinal dilinde pdfini bulup biraz kurcaladım. Perkins'in cümleleri de çok hoşuma gitmedi, dediğim gibi gereksiz kısaydı bence, değişik geldi. Ama kitap ilerledikçe fark ettim ki çeviriyle alakalı bir sorun yokmuş sadece benim şimdiki zaman ekiyle biten cümlelere alışmam biraz zaman almış. Sonrası zaten aktı gitti. Hikayede, karakterlerin tatlı hallerinde kayboldum. Kitabın bu kadar hoşuma gitmesinin temelinde karakterlerin özenle detaylandırılmış olması yatıyor. Hepsi her an kapınızı çalıp karşınıza çıkabilecek kadar gerçekçi. 

Genellikle young-adult kitapların erkek karakteri ya okulun en popüler çocuğudur ya da kimseyle takılmayan gizemli biri. Lola ve Komşu Çocuk'ta ise karşımızda utangaç ve çekingen biri var. Cricket Bell gelmiş geçmiş en tatlı erkek karakterlerden biri olabilir. Uzun boylu, (baya uzun boylu) bazen ne diyeceğini bilemediği için saçmalayan ama fazlasıyla zeki olan bu çocuğu çok sevdim. Hatta sanırım uzun bir süre etrafta Cricket Bell benzeri birileri var mıdır diye bakınacağım. :D Bu arada esas oğlana daldım esas kızdan bahsetmeyi unuttum. =P Lola'yı başlarda pek sevmedim. Fakat bu tamamen bir yanlış anlamadan dolayı oldu. Kitabın başlarında karşımda moda merakı olan biri var sandım, oysa Lola modadan uzak, kendi tarzını ve kendi kostümlerini yaratmayı seven, oldukça farklı biri çıktı. Her gün ruhunu yansıtan farklı peruklar ve farklı kostümleriyle Lola Nolan okuduğum en kendine özgü kitap karakterlerinden biri. Başlarda çılgınmış gibi geliyor ama sonradan alışıyorsunuz. Hatta keşke biz de öyle olsak dedim, neden sürekli benzer şeyleri giyinip aynı saçla dolaşıyoruz ki, çok sıkıcı. -_-


Karakterler hakkındaki düşüncelerimi çok uzatmak istemiyorum, fazla konuşup zevkinizi kaçırmak istemem. Okudukça keşfetmek en güzeli bence. Bir kitapta ne ararsınız bilmiyorum ama bana göre karakter odaklı olması, oldukça önemli. Lola ve Komşu Çocuk bu isteğimi fazlasıyla karşıladı, üstüne bir de çok tatlı bir aşk hikayesi sundu önüme. Kitap için Anna and the French Kiss'in devamı deniyor ama büyük bir bağlantı yok. İlk kitabı okumadıysanız dahi Lola'yı rahatlıkla okuyabilirsiniz. Böyle güzel bir hikayeyi keşfetmemi sağladığı için Yabancı Yayınları'na teşekkür ederim. Umarım en kısa zamanda Anna and the French Kiss'i de çıkartırlar. Bu kitapta az biraz gördüğüm Anna & St. Clair ikilisini çok merak ettim. ^.^

Lola ve benzeri indirimli kitaplara buradan ulaşabilirsiniz. ^^

9 yorum:

  1. Nereden aldın?

    YanıtlaSil
  2. peki bizimde bu şekilde çantasını ve rozetleriyle satın alabilmemiz mümkün mü ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet sitelerinden öyle alabileceğini sanmıyorum ama kitap fuarlarında yayınevi çanta ve rozetlerle satabilir, o konuda net bir şey diyemem.

      Sil
    2. biraz önce rozetli ve çantalı ilknokta da satıldığını gördüm www.ilknokta.com/stephanie-perkins/lola-ve-komsu-cocuk-cantali.htm

      Sil
  3. Öncelikle kitabı alırsam çok beğeneceğimi düşünüyorum ayrıca sizde kitabı çok güzel yorumlamışsınız bide bende kitabı çantalı ve rozetli almak istiyorum ankarada bu aralar bildiğiniz bir kitap fuarı var mı ya da bende kitabı çantalı ve rozetli başka nereden alabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ankara konusunda bir bilgim yok maalesef bu konuda Yabancı Yayınları'na sosyal medya hesaplarından ulaşırsanız daha iyi bilgi alabilirsiniz bence. =)

      Sil
  4. Kesinlikle sinir bozucu zaman kaybı bir kitap.Kitap tamamen şimdiki zamanla yazılmış.Okuyanda anlama sorunları yaşatacak cümlelerle dolu.Ayda 5-7 kitap okuyorum.Bu kitapı okuduktan sonra 10 gün elime kitap alamadım.Bütün kitap okuma zevkimin içine etti.Özellikle bir edebi yönümü var bilemem ama,50 sayfa yı okuyup ,anlam çıkaramadıktan sonra tekrar okuyup yine bir anlam verememek berbat bir duygu,bunu daha önce yaşamamıştım.Cicili biçili baskı,kapak ve rozetine bakmayın.Yabancı yayınlarını da bu konuda üzülerek eleştiriyorum.Nasıl bu kitabı yayınladınız diye soruyorum açıkçası?
    Yanlış anlaşılmasın kitap iyi veya kötü diyemem,ben okuyucuyum sadece..Ama okuduğunu anlatamayan bir yazara da kızgınım.Sadece o anki ruh haliyle saçma cümleler,veya sayfa doldurmak için yapılmış durumlar olduğu aşikar...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...