4 Kasım 2013 Pazartesi

TÜYAP Kitap Fuarı Alışverişim

Heyecanla beklediğim bir senenin ardından kitap fuarıma kavuştum. Cidden, geçen seneden beri ara ara fuarda ne alsam, gelse de gitsem diye düşünüyordum. Aslında cuma günü gidecektim ama bir arkadaşım da gitmeye istekli olunca bugün gidiverdik. Cebimizdeki parayı son kuruşuna kadar harcadık, ne yalan söyleyeyim fuar beklediğim kadar ucuz çıkmadı. Yazımın ilerleyen kısımlarında hangi yayınevi neler yapıyor detaylıca değineceğim.


Resimler bulanık çıktı kusura bakmayın, poşet taşımaktan acıyan ellerim ve yetersiz ışıkla ancak bu kadar çekebildim.

Fuardan toplam 13 adet kitap aldım. Aşağı yukarı 200tl gibi bir şey ödedim. Yani anlayacağınız üzere fuar pek ucuz değildi. İndirimde olan bir sürü kitap var ama çoğu yayınevi yeni kitaplarında %20 indirim uyguluyordu. Arkadaşım Can Yayınları'ndan beş adet kitap alacaktı, daha fazla indirim istedik ama yapmadılar. Biz de kitapları almadık kimse kusura bakmasın ama o fiyatı kitap için bile olsa vermek istemedik. Resmen insanları kazıklıyorlar.


Fuar alanına ilk girdiğimde gözüme Tudem Yayınları çarptı. Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri'ni aldım oradan. Aslında üç kitabı çıkmış bir seri ama ilk kitabı beğenip diğerlerini öyle alayım dedim. Fiyatı 13tl'ydi. Bu arada Tudem'den bir sürü şirin ön okuma kitapçığı ve İyi Kitap adında bir dergi verdiler. çoğu çocuk kitabı ama olsun ben ara ara incelerim onları, fazla şirinlerdi. :)

Dex şansıma girdiğim salondaymış, koşturarak gidip Köken'i aldım. Lux Serisi'nin dördüncü kitabı olan Köken uzaylıları anlatan fantastik türde bir roman. Üçüncü kitap çok fena bitmişti bakalım Köken'de neler olacak. Aslında Dex'in 4 ve 9tl'lik kitaplarını da incelemek istiyordum ama çoğu seri başlangıcı ya da okumuş olduğum kitaplar. Fuara gidecekseniz Dex standına bakmadan geçmeyin, yeniler %20 indirimli olsa da uygun fiyata güzel kitaplar bulabilirsiniz.

Tudem'den verilen ön okuma kitapçıkları. :)

İthaki %25lik indirimiyle diğer yayınevlerine göre daha iyiydi. Ayrıca Poe'nun kitaplarında indirimleri %50ye çıkıyor. Arkadaşım Poe'nun hem şiir hem de hikayelerini aldı ve o kalın iki kitap 50tl'ye geldi. Bense Neil'in yeni kitabı olan Yolun Sonundaki Okyanus'u aldım. Konusu olsun kapağı olsun baya güzel bir kitap. Bu arada bir şey dikkatimi çekti, fuar bu sene çok boştu. Geçen sene Pegasus, Artemis, Dex gibi büyük yayınevlerinin stand önleri doluyken bu sene tek tük insanlar gördüm. Pazartesi diye mi bilmiyorum ama bunda fiyatlarında etkisi var. Zaten fuara geleceğiz diye onca yol tepiyoruz, yine pahalı kitaplar almak istemiyor insan. Korsan okuyanlara hak vermeye başladım vallahi.

Artemis de %25lik indirimle sınıfı geçenlerden oldu. Mekanik Prenses'i yırtığı eksiği var mı diye hızlıca inceleyip aldım. Görevli bayan da çok güleryüzlüydü. Pegasus'dan Kağıttan Kentler'i aldım, %20lik klasik indirimi vardı. -_- Verdikleri karton poşetlerin hatrına indirimlerinin azlığını görmezden geldim. John Green'in kitabını her türlü alacaktım zaten. Aspendos'daysa %50lik süper bir indirim var. Seraphina'yı almak isteyenler kaçırmamalı. 


Fuardan topladığım ayraçlar ve türevleri. 

Fuarın en iyi yayınevi hangisi derseniz benim için Martı'ydı. Her kitabı 10tl, cep boyutlar 5, ciltliler ise 15. Geçen yazımda paylaştığım Kurtlara Söyle eve Döndüm'ü aldım, olsaydı Beşinci Tüp'ü de alacaktım ama yoktu. Satış görevlisi çok ilgiliydi. İndirimleri için teşekkür etmeyi ihmal etmedim. Okumadıysanız Martı'dan çıkan Gölge ve Kemik'i almanızı şiddetle öneririm. Fantastikseverler için yazılmış adeta.

Fuardan toplayabildiğim haberlere gelecek olursam, Altın Kitabevi'nde Stephen King'in O'su yoktu. Genişletilmiş bir versiyonu hazırlanıyormuş ve bir iki aya çıkacakmış. Mahşer'in sansürsüz metni gibi olacak sanırım. Gölge ve Kemiğin devamı ise 2014'ün başlarında geliyor, net bir tarih verilmediğinden ilk çeyreğinde gelmesini umuyorum. Artemis'e Gölge Ateşi'ni soracaktım ama Mekanik Prenses'in heyecanıyla her şeyi unuttum o an. 

Fuara gidecek olan arkadaşlara birkaç tavsiyem olacak,
Öncelikle, kesin alacağım dediğiniz kitap seri devam kitaplarınız değilse internetten araştırın, yorumlarını okuyun. ben genelde bunun için kitapyurduna bakıyorum.
Orada yemek yerim diyorsanız yakınlarda Fast-food yemek yerleri var. Biz geçen sene Mc'den yemiştik ve çok kalabalıktı. Fuar alanının biraz ilerisinde Burger King var, oraya yürürseniz boş bir yerde daha rahat oturursunuz. Tüyap içinde de yemek bölümler var ama fiyatları bir hayli pahalı.
Cüzdanınıza mukayyet olun, alacağınız kitaplar için yanınıza sırt çantası alın ama cüzdanı orda tutmayın bence.
Son olarak aldığınız kitabın hasarlı olup olmadığına çok dikkat edin. Altın Kitaplar'dan aldığım Medyum'un yazıları resmen yamuk. Umarım okurken zorlanmam. Ayrıca Piyon'un da kenarında yırtık varmış, dikkatimden kaçmış.

Tüyap'a ulaşımın nasıl olduğunu merak ediyorsanız bu sayfayı ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Biraz uzun bir yazı oldu umarım sıkmamışımdır. Pahalı fiyatlara ve yorgun omuzlarıma rağmen bir sürü kitabın olduğu ve herkesin kitap almaya geldiği bir ortamda bulunmak güzeldi. Gidebilecek olanlar mutlaka gitmeli bence.

18 yorum:

  1. Vallahi dibine vurmuşsun :)
    Hepsini güle güle , bir solukta oku :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok daha çok almak isterdim aslında. :D Teşekkür ederiim. :)

      Sil
  2. Vay anasını dedim kitapları gorunce=)) ben bisüredir uzak kalmışım kitaplardan sanırım hiçbirini bilmiyorum.. Aslında almak istediğim onlarca kitap var listelediğim ancak elimde okunmayı bekleyen çok sayıda kitabım olunca alma isteğimi durduruyorum. Sorması ayıptır ayda kaç kitap bitiyor=)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Değişiyor mesela eylül ayında sadece bir tane bitirebildim ama yaz aylarında ortalama 6-7 tane. Her türlü az yani .:D Hatta kitap okumayı artıran şeylei araştırmaya karar verdim böyle olmuyor cidden. :/

      Sil
  3. Keyifli okumalar. Anlaşılan benim başıma gelen yırtık meselesi senin başına da gelmiş. Ne diyeyim? Umarım Montegue Amca'nın Dehşet Hikayeleri'ni sende benim gibi keyifle okursun. :) ^_^

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, halbuki dikkat etmeye çalışmıştım ama gözümden kaçmış hatalar. Umarım ya o kitabı çok büyük bir hevesle aldım ve beğeneceğimi düşünüyorum. :)

      Sil
  4. ya bende gitmek istiyorum :( Fırsatım olur mu bilmem ama cidden fiyatlar pekte ucuz değilmiş :(

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bence fırsatın olursa sırf ortamı görmek için bile gidebilirsin, Martı'da baya indirim vardı bu arada ON8 yayınları ve April'de de indirimler iyiymiş ben uğramamıştım oralara. :)

      Sil
  5. aldiklarindan sadece soguk kahveyi okudum :( suan ve daglar yankilandi var elimde bitmesine az kaldi :D
    yeni cicilerin hayirli olsun :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Soğuk Kahve'yi kardeşim için aldım ama ben de okuyacağım, merak ettiğim bir kitaptı. Ve çok teşekkürler. =))

      Sil
  6. Soğuk kahvenin fiyatı ne kadardıı?

    YanıtlayınSil
  7. Çok ayrıntılı ve sonuna kadar katıldığım bir yazı olmuş. İndirim kesinlikle yeterli değil, insan onu görünce "Amaaan, internette daha uygun/aynı, en azından o kitapları taşıyıp yorulmamış olurum." diyor zaten fuar inanılmaz uzak. Güzel kitaplar seçmişsin yine, keyifle okursun umarım :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, bazı yayınevlerine gidip utanmıyor musun buna indirim demeye diyesim geldi vallahi. :D Uzaklık desen dünyanın bir ucunda, medeniyetin bittiği yerde mübarek. Ama her tarafın kitap olması ve oraya gelen herkesin kitaplar için gelmiş olması beni mutlu ediyor. Tek güzel noktası buydu sanırım. Bu sene sahaflara tam bakamadım içimde kaldı, seneye ilk işim sahaflara gitmek olacak. İkimiz de keyifle okuyalım canım teşekkürler. :))

      Sil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş. Fikrinize sağlık. Ben de yaklaşık bu kadar bir kitapla fuardan çıkmıştım. Kitap
    Fuarı ile ilgili incelememi okuyup fikrinizi belirtirseniz çok sevinirim. :) http://www.muragram.com/32-uluslararasi-tuyap-kitap-fuari/

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, az önce baktım yazınıza çok güzel olmuş. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...