19 Ağustos 2013 Pazartesi

Kitap Yorumu: Emily ve Garip Maceraları, Ben Kimim? - Jessica Gruner / Rob Reger

Tanıtım Yazısı
Bu kitapta neler bulacaksınız?
Gizem
Güzel bir golem
Sapanlar
4 siyah kedi
Hafıza kaybı
Kalamiti Poker
Öfkeli midilliler
Tuhaf bir resmi görevli
İlk 13 Listeleri
Kum fırtınası jeneratörü
Birbirinin aynı insanlar
Gizli görevler
Kepçe

Gotik ve eğlenceli bir kitapla karşınızdayım. Emily ve Garip Maceraları hem konu itibari ile değişik hem de kitapta bulunan illüstrasyonlar ile okumanızı daha zevkli kılan bilim-kurgu türünde diyebileceğim bir kitap. Yoksa fantastik mi, emin olamadım. :P Tanıtım yazısı konuyu açıklamak için fazla gizemli kalmış o yüzden ben biraz açıklayayım. Emily birdenbire kendini Karakaya adlı bir kasabada elinde defteri ve boş hafızası ile bankta otururken bulur. Tabii kitabı başında kızımız ismi ve yaşı dahil kendisi hakkında hiçbir şey bilmiyordur. Ailesini ve neden o kasabada olduğunu bulma yolunda ilerlerken yaşadıkları da kitabımızın konusunu oluşturuyor. Bu kitabı güzel yapan şey ne derseniz:

Kitapta kara kediler fazlasıyla popüler!
Bu kitapta 13 sayısı uğurlu olarak geçiyor
Geceleri gezip gündüzleri uyumanın insanlar içinde doğal olabileceğini görüyoruz
Bilim araç gereçlerini seviyorsanız seversiniz
Siyah rengini sevenler de sevebilir bence.

Neden liste yaptın derseniz Emily çoğu şeyi liste yapıp analiz etmeye çalışıyor ve bu kitabı çok daha eğlenceli kılıyor. :) Normal şeylerin normal karşılanmadığı bu kitabı sevdim, kapalı mekanda şemsiye açma eylemini de içeriyor olsaydı benden tam puan alırdı artık. Son olarak belirtmek istediği nokta kitabın konusunun biraz çocuksu olduğu. Tamam ilerleyişi ve illüstrasyonları çok iyiydi ama neyin ne olduğunu öğrenince az biraz sıkılmaya başladığımı itiraf etmeliyim. Belki de daha fantastik bir şeyler beklediğimden öyle hissettim bilemiyorum. Ama kitabı ne zamandır merak ediyordum ve okuduğum için mutluyum. Kitabı okuyanlar, görüşlerinizi eksik etmeyin. Herkese iyi pazarlar!


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...