13 Şubat 2013 Çarşamba

Ne Okuyorum? #1


Son zamanlarda okuduğum en şirin, en eğlenceli, ve insanı alıp uzaklara götüren bir kitap Mezarlık Kitabı. Konusu şöyle, Nobody Owens adında bir çocuk ailesini katleden katilden korunmak amacıyla bebekken mezarlıkta yaşayan hayaletlerce korumaya alınır. Bod'a mezarlık özgürlüğü verilmiştir ve bu sayede hem hayaletleri görebilmektedir hemde hayaletlere özgü bazı  yeteneklere sahip olmuştur. Tabii katilden korunması  için mezarlıktan dışarıya çıkması yasak ama dışarıdan gelen öğretmenleri falan da var, ihtiyaçlarını  onlar karşılıyor. Kitabın çocuksu bir havası olsa da  her yaştan okuyucunun severek okuyacağını düşünüyorum. İçinde çok şirin resimler var hatta resimli olduğunu bilmiyordum öğrenince ayrı bir mutlu oldum. Okumayan herkese şiddetle öneririm, kitabı o kadar çok sevdim ki mezarlıkta yaşayasım var, yok mudur buralarda da uçsuz bucaksız, hayaletler ve başka mistik varlıklarla dolu  mezarlıklar?

Okuduğum Kısımlardan Alıntılar

*Ve böyle devam etti, ta ki sıra Mahallenin Kız Kurusu Bayan Letitia Borrows (Hayatı Boyunca Hiçbir Erkeğe Zarar Vermedi. Ey Okuyucu Siz de Aynısını Söyleyebilir misiniz?) ile Dilbilgisi ve Kompozisyon dersinin zamanı gelene kadar.

*Bazısı daha altı ay önce birinci yaş gününde akrabalarının getirdiği, bazısıysa ablasının eskileri olan tüylü, kabarık oyuncaklardan oluşan küçük bir yığının üstüne pat diye indi. Yere düştüğüne şaşırdı, ama ağlamadı: Eğer ağlarsanız gelip sizi karyolanıza koyarlardı.

* Apaçık ortadasınız delikanlı. Mor bir aslan, yeşil bir fil ve kırmızı bir tek boynuzun sırtına binmiş, Kraliyet Cübbesi giymiş İngiltere Kralı'yla birlikte bana gelseniz, zannımca herkes diğerlerini önemsiz ayrıntılar olarak görüp, gözlerini sadece ve sadece size dikerler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...