8 Ekim 2013 Salı

Kitaplığımdaki Fantastik Yaratıklar: Vampirler

Blogumda değişik bir konu işlemek istiyordum ne zamandır. Nasıl bir şey olsun diye o kadar çok düşündüm ki rüyama bile girdi, böyle süper bir konu bulmuşum herkes çok beğenmiş falan ama o konuyu hatırlayamadım sabah. :( Maalesef hala aklımda olmadığından üzülüyorum ama kitaplığımı incelerken aklıma bu fikir geldi. Fantastik kitaplarımda ağırlıklı olan varlıkları ve o kitapları ele alayım dedim. Vampirler, büyücüler, melekler, kurtadamlar gibi. İlk durağımız ise geçtiğimiz yıllarda fantastik kitaplarda patlama yapmış, hepimizi acaba gerçekler mi heyecanıyla Google'da aramalara sürükleyen vampirler.


Vampir mitleri ne zamana dayanıyor, kimlere vampir deniyormuş pek bir bilgim yok ama dünyanın her tarafında onlar hakkında yazılmış efsaneler var. Çoğu ise gömülen ölülerin mezarlarının boş bulunması ile başlayan şeyler. Ya da geceleri uçan ve pencerenizden girip kanınızı emen yaratıklar falan. Öyle şeyler işte. Benim okuduğum ilk vampirli kitap Küçük Vampir Serisi'nin bir kitabıydı. Şu an bulamadığım için paylaşamıyorum ama okurken çok eğlenmiştim, şirin bir kitaptı. Tabii asıl patlama Alacakaranlık ile oldu. Sahip olduğum vampir ağırlıklı kitaplar neymiş bir bakalım o zaman.


Bunlar kitaplığımdaki tamamen vampirleri anlatan ya da vampirlerin çok ağırlıkta olduğu kitaplar. Drakulalar'ı henüz okuma fırsatım olmadı ama Bram Stoker's Dracula filmini izlemiştim ve Gary Oldman'ın oynadığı Dracula'ya resmen aşık olmuştum. Sonra ilk fırsatta kitabını aldım, en kısa zamanda okumak istiyorum.

Sığınak'ı ilk çıktığında almayı çok istemiştim ama az miktardaki harçlığıma kıyamamıştım. :D Bir gün kitap bakınırken Ada'da baya indirimli bir fiyata aldım. Keşke daha önce alsaymışım. Çok kişinin bilmediği bir kitap ya da okumadığı ama o kadar güzeldiki. Psişik güçlere sahip bir kızın vampirle olan aşkını ele alıyor, günümüz tarihlerinde geçen bir roman. Maalesef yayınevi hala devamını çıkarmadı ve sorularıma da geri dönmedi. Güzel kitapların böyle harcanıyor olmasına çok üzülüyorum.

Cassie Palmer Serisi, ilk kitabından kaba tabirlerle cinsellik içermesinden dolayı soğudum bir seriydi. Sonra Pegasus ikinci kitabını çıkardı ve okuyanların iyi yorumlarını görünce seriye devam edeyim dedim. Ama araya uzun zaman girdiğinden karakterlerin çoğunu unutmuşum. İlk kitabını tekrar okuyup öyle devam etmem gerekiyor. Konusu ise vampirler tarafından büyütülen Cassie'nin kahinliğe adım atması ve çevresinde gelişenlerden oluşuyor. Ayrıca hayaletler, periler gibi başka bir sürü fantastik varlıklarla dolu. Güçlü bir kadın karakter okumak isterseniz seriyi tavsiye ederim.

Ve Alacakaranlık kitaplarım...Bu seri hakkında iyi mi yorum yapsam kötü mü desem bilmiyorum çünkü çıktığı dönem deli gibi okumuştum hatta Şafak Vakti bitmesin diye gıdım gıdım ilerlediğimi bilirim. Şimdi ise dönüp baktığımda çok yavan geliyor. Belki bir sürü taklidinin çıkması ve vampirlerin öyle işlenmesinden sıkılmış olmamdan olabilir bu. Yine de o dönem Jasper'a baya aşıktım eheheh Team Jasper.


Bu kitaplarda ise ağırlıklı işlenen konu vampirler değil ama vampirlere de yer verilmiş. Cassandra Clare ablamızın kitaplarını çoğunluğun bildiğini düşünüyorum, fantastik seven herkesin okuması gereken seriler bence. Paranormal Serisi'nde ise vampirler güzel yaratıklar olarak değil, çirkin ve pörsümüş şeyler olarak anlatılmış. Serinin ilk iki kitabının yorumunu blogumda bulabilirsiniz, üçüncü kitabı olan Sonsuz'u ise şu an okuyorum.

Vampir içerikli kitaplarım böyleydi işe. Evdeyim, hastayım ve sıkılıyorum dolayısıyla  siz de okuduğunuz vampir ağırlıklı kitapları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Ya da benimkilerden okumuş olduklarınız hakkındaki yorumlarınızı yazabilirsiniz, fantastik okuyup da Alacakaranlık Serisi'ni okumamış olan azdır sanırım. Yarın aynı konuda büyücüleri - cadıları ele alacağım, PotterHeadler'i beklerim. :) Herkese bol kitapları günler!






10 yorum:

  1. Ölümcül oyuncaklar serisini okudum. Çarpık ilişkiler her ne kadar canımı sıksada, sonunda işler yoluna girince bir hayli rahatladığımı hatırlıyorum.
    Gece Evi serisi güzel ve eğlanceli ancak baş karakterin sürekli karar değiştirip, her kitapta başkasıyla olması fazlasıyla yorucu ve insanda soğuma hissi uyandırıyor.
    Kan Yemini güzeldi.Devlet adına çalışan bir vampiri anlatıyordu.
    ilk okuduğum Alacakaranlık serisinde favorim Aliceti.Çok hareketli ve şeker bir karakter.Aslında çok kaliteli bir seri ancak dediğin gibi çok fazla taklidinin olması, tekrar okunmayı zorlaştırıyor
    Birde vampir akademisi vardı.Gerçekten tebriği hak eden bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece Evi'ndeki Zoey'den o kadar çok nefret etmiştim ki hiç sevmiyorum o seriyi. o.o Vampir Akademisi'ni okumak istiyorum, Kan Yemini'ni de arkadaşım önermişti ama alamadım. Ah okumam gereken çook kitap var. Alacakaranlık'da Alice'i ben de çok sevmiştim. :)

      Sil
  2. alacakaranlık serisini filmlerini izledikten sonra okumuştum beğenmiştim ama kitap pek gitmedi stephen meyer 'in betimlemelerinin çok olduğunu düşünüyorumve filmini izlediğimden sıkılmıştım birçok yerinde onun dışında gece evi serisini okumuştum bu seri biraz farklı benim ilk vampir kitabımdı ve ilk kitabını falan sevmiştim ama o Zoey bitchliğine katlanmak birde 10 kitap bazen soğumama sebep oldu neyse sanırım 9 erkekle falan oldu ama yinede ilk gözağrım mıdır nedir ordaki stev rae olsun bir sıcaklığım var ve kurgusunu da seviyorum ama zoey hiç çekilmiyor bunun dışında bende paranormal,doğaüstünü okudum ilk kitabı iyiydi ikincisi idare ederdi buyüzden 3. kitabı için çekincelerim var sen nasıl buldun bende ona göre belki kitap fuarı listeme eklerim ha bunun dışında ilk buluşmada asla ısırma kitabı onuda sevmiştim böyle bir ara kitap okuma şevkim gitmişti onun basit dili çok hoşuma gitti kurguda fena değildi benim vampir kitap maceram bu kadar sınırlı ama o sığınak kitabını çok merak ettim mutlaka okumaya çalışacağım psişik falan severim ben o konuları sende onay vermişsin almak farz oldu o zaman neyse yazın yine çok güzel olmuş ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz'un daha çok başındayım o yüzden kesin bir şey diyemiyorum ama ikiden daha iyi olacak gibi duruyor. Zaten son kitabı, 10 kitap Zpey'e katlandıysan Sonsuz'u al bence çok bir şey kaybetmezsin. :D Sığınak benim için çok özel bir kitaptır, maalesef Arunas devamını çevirmedi keşke çevirseler.. Yazıyı beğenmene çok sevindim, yarın da büyücüler - cadılar hakkında yazacağım. :)

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun öncelikle. Havalar bi iyi bir kötü insan hasta oluyor :(

    Şimdi benm kitaplarıma gelince:

    En baş Anita'mın! Seriyi henüz bitirmemiş olsam da yeri apayrı ben de. Bones ve Kedicik, Chicago Vampirleri serisi, Savannah vampirleri serisi, Gece yarısı nesli serisi (çok severim bu seriyi de), Vampir akademisi favorim, gece evini yarım bıraktım ki yazar saçmalamıştı bşr yerden sonra. Kemikler Şehri, Dark serisi elimde var ama okumadım henüz. Kitaplığımda sanırım daha vampir kitapları var ama ilk aklıma gelenler bunlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim atlattım biraz neyse ki. :) Anita'yla hala tanışmadım ama onu her yaşta okurum diye düşündüğümden daha teenager kitapları okuyorum şu an : D Dediğin diğer serileri de aklımda tutayım vampir aşkım depreşirse alırım. :D

      Sil
    2. Anita evet yetişkin fantastik türünde ama ben şu an hem yetişkin fantastikleri hem de genç-yetişkinleri okuyorum :)) Biraz bekle derim eğer daha çok teenager kitap okumak istiyorsan :)))

      Sil
    3. Aynen şimdi bekletiyorum ki 30'larıma geldiğimde de ilgimi çekecek fantastikler okuyabileyim. =D

      Sil
    4. Ayy ben otuzlara yaklaştım :D demek ondan anita ilgimi çekiyor :) hahahaha :p

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...